zondag 20 juni 2010

Aantal reserveringen

Aangezien we een aantal dingen op de planning hebben staan, waar een reservering vooraf handig is, zeker in deze vakantie-periode, hebben we al wat vastgelegd.

In New York willen we (voor het eerst !) op het Vrijheidsbeeld. Yvonne twijfelt of ze echt de (smalle en lange) trap in wil naar de Kroon; maar de mannen en ik MOETEN dat natuurlijk echt eens een keer meemaken. En omdat we na onze eerste overnachting toch lekker vroeg wakker zullen zijn, hebben we maar gelijk op 4 Juli (ja, 4th of July dus) om 8uur de reservering gemaakt. Voor $ 15 p.p. mogen we met de boot naar Ellis Island en Liberty Island, waar het Vrijheidsbeeld is. En we mogen dus (voor dezelfde prijs, maar wel apart reserveren) ook het Vrijheidsbeeld in !

Vrijheidsbeeld

‘s Avonds zullen we het Macy’s 4th of July Fireworks gaan bekijken, die om 21:15 ongeveer beginnen (al zullen we goed moe zijn dan). De tweede dag hebben we om 12uur een reservering in het NYY Steakhouse, het topsteakhouse in het nieuwe Yankee Stadium. Dan willen we rond 13:30 (nog niet gereserveerd) een tour door het nieuwe stadion maken.

new-yankee-stadium

In Washington hebben we, net als in New York, 2 volle dagen. Op onze eerste dag hebben we in de ochtend vroeg een reservering voor het Washington Monument (ook onze eerste keer) en in de middag een reservering voor een tour door het Capitol (vonden we vorige keer indrukwekkend). Ik probeer ook weer via via een reservering te krijgen voor een tour door het Witte Huis, maar ik betwijfel of het gaat lukken deze keer … Voor de rest geen specifieke plannen (het is natuurlijk vakantie), maar zal het ongetwijfeld een lange wandeling over the Mall worden en willen we ook naar Arlington en het 9/11 gedenkteken bij het Pentagon.

washington-monument-picture

De rest van de trip tot aan Orlando hebben we geen specifieke reserveringen staan (anders dan de hotels, maar dat volgt in een later topic). Wel hebben we voor Denise, Joey, Chloë en Levi de Ultimate 14 Day WDW tickets gekocht, eind maart, op de WDW UK website, tegen een relatief gunstige koers dus. Dan kunnen ze dus lekker onbeperkt de Disney parken in !

En dan nu de nieuwe hint: de locatie is op, onder, in, langs, aan of uitzicht op …. WATER ! Bij de volgende update zal ik waarschijnlijk een enquete opnemen, ik heb al zoveel leuke ideeën voorbij zien komen, dat ik wel benieuwd ben ;-) !

12 reacties:

De Steijntjes zei

Zo de stemming zit er al goed in bij jullie!!!!

En ik kan me de gedachte van Yvon best voorstellen hoor!! ik zie mezelf ook nog niet zo'n smalle trap op- en aflopen.

En vanaf het eiland is het zicht ook al mooi......

Ben benieuwd hoe jullie trip na Washington gaat verlopen. Hoewel de "verrassing" natuurlijk het onderwerp van gesprek blijft op het forum en deze blog.....

Ben ook benieuwd naar de uitslag van de enquete. Ik neem aan dat de leden met voorkennis worden uitgesloten van deelname???

Succes met het aftellen

Teleton zei

Spannend, ik voelde al vroeg nattigheid....! En dan ben je ook nog eens 5 van het record van 92 volgers af dus dat wordt wat de komende weken......We gaan het meemaken!

arianne zei

Robbert Jan,

Je houdt de spanning er goed in. En ik heb maar zo het vermoeden dat we er met z'n allen flink naast zitten! Maar we wachten (on)geduldig af :-))

Roberto en Wendy zei

Het ziet er allemaal een lekker strak plan uit. En ik ben benieuwd naar jullie verassing ... gaan jullie een trip met een duikboot maken ? :)

Hoe dan ook, proficiat met je 89 volgers, we hangen allemaal aan jouw lippen.

Tot de volgende update ;)

famscheepensgoesorlando zei

sakker ju wa spannend hihihihi...
mij zoyde het blijste maken met een ruisje...maar denk dat dat het niet zal zijn ...wat dan wel....ik zou het nie weten en wacht met spanning op de volgende hint ;-)
voor mij staat op mijn want too see ook iets in washington en dat is The Vietnam Veterans Memorial Wall...dat lijkt me zo indrukwekkend dat wil ik echt ooit een keertje zien..
groetjes marij

Karen aka Cloggie68 zei

Nattigheid dus.... nou gelukkig wacht dat jullie pas in het (warme) Florida. De plannen voor NY en Washington zien er ook strak uit, ik ben benieuwd hoe dat allemaal gaat. Dus weer een nieuw steakhouse ontdekt? Ik wacht de recensie af :)

de Welsumpies zei

Het enige wat wij willen zeggen is..............HAVE FUN!!!!!!!!!!!

XXX

derrobbie zei

Hmm, het beklimmen van de trappen van het vrijheidsbeeld. Het lijkt voor ons al weer zóó ver weg.
En het is de moeite waard hoor. Een super ervaring.
En je zult het vast al wel weten, maar op het eiland zelf moet je je aanmelden bij het kantoorgebouw aan de linker kant. Daar krijg je een polsbandje, en kun je verder naar de beeld zelf.
Kan je een hoop gezoek schelen ter plaatse.
Verder ziet alles er toppie uit hoor. We blijven jullie zeker volgen. Hebben we nog wat napret

Caroline zei

Wat grappig, wij hebben 6 juli ook een reservering voor het WM, om 1000 ! Ik heb veel aan jullie eerdere blogs gehad, o.a. over het Zuidwesten, dus ben benieuwd naar deze reis, groetjes

Aggie zei

De plannen tot zover zien er goed uit, dat wordt weer genieten!! Tja, en de verrassing...wie zal het zeggen???
Veel voorpret!!

"Rick, Sunshine State" zei

Dat ziet er allemaal heel erg leuk uit hoor. Wel weer een reis om naar uit te kijken, en heerlijk van te genieten met z'n allen,

Hmmmm de verrassing.... kweetniet..

Agnes zei

haha. IK kweetwel maar zeg lekker niks. Over weekje zijn jullie al weg!! wat gaat het snel,Leuk op vrijheidsbeeld.... geweldig lijk me dat. Liefs