maandag 14 juni 2010

Villa en huurauto

Over de villa hoef ik maar kort te zijn; we zitten in dezelfde villa als begin mei in onze week Florida. Die is prima bevallen; op een locatie die wij ideaal vinden, lekker ruim, mooi zwembad, internet en een games room. In mei was hij wel wat groot voor ons, maar met Denise, Joey, Chloƫ en Levi erbij, zitten we lekker gevuld. Dus we zitten weer in de Acadia Estates, voor een prima prijs. We hebben er zelfs nog een dagje vooraan kunnen plakken, omdat we al een dagje eerder in Orlando aankomen dan we eerder dachten (en dus ook een dag eerder dan Denise, Joey en kids).

Vooraanzicht villa Acadia Estates

De huurauto is wel een apart verhaal geworden, achteraf tenminste ;-) ! Eigenlijk zat ik al vanaf het moment van boeken te twijfelen of we een Equinox zouden nemen, wat we volgens mij de afgelopen 20 vakanties hebben gedaan, of nu maar eens een echt grote. De afgelopen keren eigenlijk altijd wel een mooie grote auto gekregen, behalve de laatste paar keer, waar we gemerkt hebben dat we eigenlijk steeds wel een echte Midsize klasse kregen (wat ook terecht was, want die hadden we ook gehuurd, maar in het begin kregen we steeds grote auto’s).

Alleen is het prijsverschil best wel aanzienlijk, zeker voor een periode van 4 weken. Aan de andere kant, we moeten zowiezo flink bijbetalen voor de drop-off kosten, en we moeten een flinke afstand afleggen, dus een grote auto is geen overbodige luxe. Daarnaast moet dit voor ons een hele bijzondere vakantie worden, dus toch maar voor een grote auto gekozen.

Het idee is om pas na 3 nachten in New York de auto op te halen, op Manhattan hebben we toch geen auto nodig. De prijs bij usareisen.de was best hoog en er waren moeilijkheden om de auto op te halen in Manhattan (voornamelijk vanwege de drop-off in Atlanta). Via een tip van Rick “Sunshine State”, een offerte opgevraagd bij Car Hire Agency. Deze kwamen met een redelijke prijs (goedkoper dan anderen, maar toch nog wel prijzig; zeker voor 4 weken plus drop-off), maar de pond staat op dat moment best gunstig. Daarnaast doen ze echt hun uiterste best en hebben echt veel voor me uitgezocht. Dus ik gun het ze absoluut. Alleen het nadeel … Huren lukt alleen vanaf New Jersey met drop-off in Atlanta (voor de Fullsize SUV klasse dan ….). Dat is wel onhandig.

Nog even goed over nagedacht, en uiteindelijk (ja, het is wat omslachtig …) een auto voor 1 dag (eigenlijk paar uurtjes) gehuurd vanaf Manhattan (goedkoopste model), waarmee we dan heel vroeg naar New Jersey rijden (40min zonder file) en dan de Fullsize SUV ophalen en weer terugrijden naar hotel op Manhattan. Daar leveren we de kleine huurauto in, laden de kids en koffers in de grote SUV en dan op weg naar Philadelphia en Washington … Nou alleen afwachten welke Fullsize SUV we krijgen … Keuze zullen we in ieder geval niet hebben. We hopen op een Chevrolet Tahoe of Suburban ;-) !

2008 Chevrolet Suburban LTZ

Tenslotte, een hint voor het ‘BIJZONDERE’ wat er te gebeuren staat tijdens onze vakantie (ik blijf nog vaag; en voor de kleine groep die al weet wat het is, houd het nog voor je); het zal in FLORIDA plaatsvinden (en dus ook niet de eerste 2 weken van onze reis) !

20 reacties:

Teleton zei

Mag ik er een grapje over maken? Anders mik je het bericht maar weg hoor, want ik wil de pret niet drukken......

Zie ginds komt de ....boot?

Sommige mensen zeggen t r o u w e n s dat je beter een been kunt breken, daar ben je na zes weken weer vanaf....

Sonja zei

Ja hoor Ton, goh wat zou het nu zijn?
Robert Jan, heel veel plezier enne het aantal volgers is behoorlijk. Maar je weet het, dat schept wel verplichtingen {;-)). Ik heb in ieder geval weer 4 weken leuke verhalen.

Tinnetam zei

Wat een constructie met die auto...... maar waarom ook niet. Nu maar hopen dat het de auto van jullie keuze wordt.

En wees gerust, van mij zal niemand iets horen. Maar ik zou het wel leuk vinden om eindelijk mijn blog af te kunnen maken ;-)

"Rick, Sunshine State" zei

Jullie worden toch niet in de boot genomen huh? Nog veel plezier cq voorpret, ik hoop dat je de auto krijgt die je wil !! ( de Suburban ...)

Ik kijk uit naar je blog, en wie weet kruist onze weg nog.

Petra zei

O ik denk dat ik het ook weet....ik ga er van genieten!!!!!!!! Kom maar opmet de verslagen en foto's!

Roberto en Wendy zei

Dat verhaal omtrent de huurauto lijkt wat omslachtig, maar het is ook de keuze die ik zou maken :)

Ik hoop ook voor jullie dat er een mooie keuze van fullsize suv's zal zijn.

Tot de volgende update

De Steijntjes zei

My lips are sealed!!!!!!

Maar succes met alle volgende hints. Bijvoorbeeld hoeveel bakjes aardbeien zijn er voor nodig????

En is die SUV wel noodzakelijk??

Karen aka Cloggie68 zei

Ohohoh wat zou het nou toch zijn.... ik kan echt niet goed tegen verrassingen .... misschien kun je het maar beter gewoon vertellen hahaha!!
Het wordt weer een superreis, ben benieuwd naar de verhalen.

arianne zei

Je houd de spanning er wel in. Heb zo mijn vermoedens, trouwens die hebben er wel meer als ik het zo lees!
Apparte constructie met de auto!

We blijven volgen want we willen de verhalen van de verassing natuurlijk niet missen!

Arianne

Saskia zei

pppfff ben niet nieuwsgierig, als ik het weet is het goed. Straks kunnen we er niet meer van slapen.... wat gaan ze nou toch doen in dat ....bootje!!!

Nancy. zei

Jeetje wat een gedoen met die auto....je moet er wat voor over hebben!! Maar wel gaaf, zo'n grote bak!!

Wees gerust, wij kunnen goed zwijgen ik geniet echter wel van alle speculaties ;-)

Marja zei

Als het toch in Florida gaat gebeuren...Ik wordt toch wel uitgenodigd he......;-), ben toch in de buurt!!

Natasja zei

Je houd de spanning er wel in, hoor! Ik ben nu ook heeeeel nieuwsgierig geworden. Als jullie zin hebben, dan mogen jullie best op de koffie komen. Een lekker wijntje of biertje hebben we natuurlijk ook :-)! Jullie zijn toch on de buurt. Kijk maar, de deur staat altijd open. Voel je niet verplicht, maar weet dat je altijd welkom bent! Ik hoor het wel! Je kunt me bereiken via de mail. Misschien heb je het nog en anders kun je de link op mijn blog vinden.

Ps: hoop voor jullie dat je de auto krijgt, die jullie graag willen hebben!

Jesse zei

tip voor wie veel volgers op zijn weblog wil; behalve een onderhoudende schrijfstijl kan het ook geen kwaad om geheimen te hebben ;-) EN de belofte deze te onthullen.....de spanning stijgt!
:-x

Audrey2 zei

Vorige maand hadden wij ook een Tahoe en dat is goed bevallen! Alleen even klimmen met instappen ;-)

Twinmom1995 zei

Ik begin ook nieuwsgierig te worden :-)
Ik heb wel een idee maar zit er waarschijnlijk naast.
Hopelijk hebben we in Florida na het bijhouden van ons eigen blog genoeg tijd over om al jullie berichten te volgen.

pumi1000 zei

Heerlijk om jullie weer te gaan volgen!!

Agnes zei

haha wat een hints geven de volgels al, die durven niets te raden, maar als ze het weten .... zullen ze denken... zie je wel... en wat de auto betret. ach... je hebt zo vaakGELUK, dus komt vast goed. Het gaat opscheten he.Liefs

CescoAiel zei

Tja, wij huren ook vanaf New Jersey, maar we nemen gewoon *of* een bus *of* een taxi... ;)

Ronald zei

Ik denk dat ik eruit ben na alle tips. Hoop dat ik er niet naast zit.

We wachten op de bevestiging op "die" dag.

Gr. Ronald