zondag 4 juli 2010

Dag 1 De heenreis - deel 1

Alles paste met veel passen en meten (en proppen) precies in de auto. Toen wilde Chloë ook nog mee, dus een volle bak. Om precies 10:15 reden we de straat uit, uitgezwaaid door Denise en Levi; die zien we over 16 nachtjes in Orlando ! Wel relaxed, om dit tijdstip pas naar het vliegveld. En onderweg, op een zaterdag, natuurlijk ook super-rustig, zodat we om precies 11uur op Schiphol aankwamen. Maar daar was het DRUK, we stonden zelfs in een korte file bij Vertrek, en hadden gelukkig nog net een plaatsje. Alles weer uitladen en dan Chloë en (papa) Joey uitzwaaien; ook tot over 16 nachtjes !

IMG_3214IMG_3215 

Ook op het vliegveld is het DRUK. We kunnen gelukkig snel inchecken en komen erachter waarom we niet online konden inchecken. Yvonne hoeft geen ESTA in te vullen, omdat ze een US visum heeft. Maar dat laatste weet het systeem niet … Dus moet handmatig hier ingevuld worden. Dat betekent dat we zolang Yvonne een visum heeft, niet online kunnen inchecken naar de US …

IMG_3216

We hebben mooie plekken, Economy Comfort, net achter de Business Class met extra beenruimte. En alle koffers mogen mee, plus de golftas. Daarna kopen we even voor Yvonne een volle zak snoep bij de Etos (hadden de mannen gisteren al gedaan) en daarna door de douane. Daar hebben ze tegenwoordig een speciale priority lane voor Elite members, dat scheelt weer. Ik ga even snel door de Privium (iris-scan) en wacht op ze. Totdat ik door Yvonne toch erbij geroepen wordt … Kinderen hebben mijn achternaam en daar wordt blijkbaar goed op gelet. Ze vroegen naar de vader … Dus Mariëlle …

IMAG0097

Daarna even snel wat puzzelboekjes voor Yvonne en door naar de KLM lounge, waar we van een lichte lunch genieten; het is immers al 12uur. Het boarden begint rond 12:30, maar wij gaan pas rond 13uur richting de gate, hier krijgen we namelijk ook weer voorrang, dus snel hoeven we niet te zijn.

IMG_3219 IMG_3217

Rond 13uur zijn we bij Gate E22, het meest verre van de E-pier. Ook daar mogen we rij voorbij en kunnen we gelijk door de controle. Geen vragen over wat we bij ons hebben, wie onze spullen heeft ingepakt, etc. Ongelooflijk maar, zoals altijd, een volle trolley met alleen maar diabetes spullen (naalden, insuline, flesje alcohol, etc) komt zonder ook maar enige vraag door de controle.

We zitten op prima plekken, direct achter de business class, de Economy Comfort zone. Lekker veel beenruimte en prachtige grote, mooie schermen. We zitten op twee rijen van 3 langs het raam; bij Matthew en Yvonne blijft er 1 plek over, naast mij (en Robin) zit een buitenlander waar ik even mee klets. Prima dus, en het vliegtuig is echt prachtig.

Ineens krijg ik een sms van Patrice (Tinnetam) dat we moeten zwaaien. Euh … ? Ik sms terug ‘zwaai zwaai’. Wat blijkt, ze staan op Schiphol om ons uit te zwaaien ! Is dat niet verschrikkelijk lief ! We wisten van niets. Ze zagen ons vliegtuig al, maar we staan dus ver van de gate. En we gaan ook nog eens naar de Polderbaan, dus ver weg helaas … We zwaaien, en waarschijnlijk zwaaien zij ook; maar we zien het niet … Maar heel wat lief !

Om 14:30 gaan we uiteindelijk de lucht in, een half uur te laat, maar we krijgen al te horen dat we precies op tijd gaan landen op JFK. De vlucht verloopt heel voorspoedig, de service in het vliegtuig is echt TOP, ik ben echt weer onder de indruk van KLM. De stewardessen zijn vrolijk, super-servicegericht en helpen met alles (hebben zelfs mijn laptop voor me opgeladen tijdens de vlucht)  . Het eten is niet ‘chicken or pasta’ maar ‘fish or pasta’. Het eten wordt niet alleen heel netjes gepresenteerd, maar smaakt zelfs goed (ik had de vis).

IMG_3220

Het entertainment-systeem is het beste wat ik tot nu toe heb meegemaakt in Economy. Veel films om uit te kiezen, en alle films hebben ook Nederlandse ondertiteling. Het scherm is echt groot, en superscherp. Dit heeft ongetwijfeld ook te maken met het feit dat het een van de nieuwere toestellen is in de vloot (een Boeing 777 - 300), maar de blauwe Zwaan is weer flink gestegen in mijn lijstje.

IMG_3224

Ook krijgen we tijdens de vlucht te horen dat we de groene I94 niet meer hoeven in te vullen … Heb ik iets gemist … ? ESTA is vanaf 1 juli voldoende, wordt gemeld. Ik ben nog even flink in twijfel … Heb ik dit nu volledig gemist ? Maar ik heb weinig opties, want de groene formulieren zijn niet eens meer aan boord ;-) ! En het grappige, Yvonne met haar visum moet wel een formulier invullen ! Haha !!

15 reacties:

derrobbie zei

Heerlijk relaxed reizen als alles een beetje mee wil werken, hè.
En nu GENIETEN van New York.

Agnes zei

Wat een stralende lach laat je ons weer zien op de foto.Alles zat mee en veilig geland. Het kan beginnen!!!!!!!!Veel plzier. Liefs

Ronald zei

Hoi luitjes,

Goed om te lezen dat de reis goed verlopen is. Ik ben heeeeeeel benieuwd naar het verslag van vandaag (hahaha)

Heel veel plezier,

Gr. ROnald

Sonja zei

Wat fijn als de reis zo soepeltjes verloopt. Inmiddels zijn jullie op plaats van bestemming en ben ik heel benieuwd naar jullie eerste indrukken.
Geniet !

kimmie zei

He ziet er weer goed uit.. was nog naar je aan het zoeken op de vlucht maar helaas weet je achternaam niet. En je had al goeie stoelen dus dat wasal geregeld. Blij dat de KLM het goed gedaan heeft hahaha. Heel veel plezier en zit met spanning te wachten op de verrassing maar dat duurt nog een paar dagen geloof ik.

groetjes Kim

Tinnetam zei

Happy 4th of July !

Goed te lezen dat jullie zo'n goede vlucht hebben gehad. Jammer dat jullie ons niet hebben kunnen zien. Ach, je kent het wel, een stelletje idioten dat staat te zwaaien :-)

Maar ik zal het maar eerlijk bekennen..... ik had enorme trek in een bakkie Starbucks, dus daarom zijn we naar Schiphol gereden. Tja dat jullie toen toevallig net weg gingen :-) :-)Geintje natuurlijk.

Ik zie trouwens dat de poll afgelopen is. Mag ik dan nu eindelijk vertellen dat jullie met krokodillen gaan zwemmen ? Oeps verklap ik het nu ????? (hihihihi)

Luitjes, heel veel plezier vandaag in NY. Ik geloof dat het bij jullie een graad of 35 zal worden, dus sterkte en verder gewoon heel veel plezier maken en een top locatie zoeken voor het vuurwerk vanavond !

"Rick, Sunshine State" zei

De stemming zit erin met een grote grijns van jou. Veeel plezier en we lezen jullie blog !!

Marja zei

Wat heerlijk dat het allemaal zo soepeltjes is verlopen, hopelijk blijft dat zo de komende weken :-)
En wat heerlijk dat jullie overal voorrang hebben, moet toch ook maar een baan gaan zoeken waar veel vlieguren bij zitten...

Nancy. zei

Jullie zijn er!!!
Dat van dat formulier daar heb ik wel ''iets''van meegekregen maar door alle stress hier de afgelopen 2 weken niet opgeslagen geloof ik ;-)
Fijn dat KLM zo goed bevallen is, wij zijn er toen ook mee naar NY gevlogen en vonden het ook erg goed.

Jongens geniet en maak er een TOP dag van!!

Groetjes uit Geleen!

ton staalstra zei

Goed om te lezen dat het allemaal weer lekker loopt voor jullie. Via twitter alles goed bij te houden maar het verslag is altijd leuker natuurlijk. Wat is nintento world precies?
Hebben ook plannen voor new york duus we zullen alles goed volgen. Have fun!

Ton Staalstra

De Steijntjes zei

Kijk een goed begin is het halve werk!!! Een fijne vlucht en nu alweer "thuis" in NY. En dan nog een kort tripje met een Sienna (flasback, flashback, hihi).

Goed nieuws voor de groene formulieren, scheelt een hoop schrijfwerk. Enneuhh bedankt voor de tip bij de douane. Ik heb Patrick al een verklaring (onder dwang?!?!?....) laten onder tekenen dat wij met zn tweetjes weggaan om te cruisen.

Heel veel plezier in NY tijdens 4th of July. Nog speciale plannen voor vandaag?? Ik ben benieuwd naar de belevenissen van vandaag (ahh ik wil ook weer naar New York)

famscheepensgoesorlando zei

het begin is weer gemaakt !!
tja wij zijn meestal ook erg tevreden over KLM ..jullie nu dus ook :-))..
wat een relaxte start van jullie vakantie...kan niet beter toch ?
groetjes en have fun
marij

arianne zei

hoi,

goed te lezen dat de heenreis tot nu toe goed verlopen is.
Maar volgens mij zit een wedding renewal er niet in! Mag ik nog opnieuwe stemmen :-)))
Heel veel plezier.

Arianne

Agnes zei

pa leest het ook allemaal.fijn dat je in amerika zit

Roberto en Wendy zei

als de luxe al op de vlucht begint, kan je toch geen betere start wensen. Heel veel plezier op deze reis, ik sta op de tippen van mijn tenen te wachten voor de volgende update ;)

Have fun