zondag 4 juli 2010

Dag 1 De heenreis - deel 2

Als we de daling gaan inzetten, hebben we een beetje last van turbulentie vanwege de wolken en ‘draaiende’ winden, maar het stelt weinig voor. We krijgen ook de tussenstand van Duitsland - Argentinië na elk doelpunt door. We vliegen helemaal langs de kustlijn van Long Island en zitten aan de ‘goede’ kant van het vliegtuig, dus hebben een prachtig uitzicht. Als we dan ook nog eens ietsje noord draaien om richting het zuiden op JFK te landen, hebben we een prachtig uitzicht op de Skyline van New York; de kriebels over mijn rug. Dit geeft me toch zo’n apart gevoel, niet te beschrijven !

IMG_3229

Om 15:40 staan we aan de grond, 20min voor op schema dus. We kunnen snel het vliegtuig uit (want het is echt een groot vliegtuig, en volle bak) en ik loop zoals altijd hard door om vooraan in de rij bij immigratie te komen. Daar staat al een redelijke lijn (zeker 3 rijen dik), maar na 15min staat het werkelijk helemaal vol, zeker 9 of 10 rijen, dus blij dat we weer flink doorgestapt hebben. Yvonne en Robin sluiten zeg net na ons aan en nu is het wachten. Het gaat niet snel, maar op een gegeven moment mag een hele groep doorlopen naar de US balies en we komen daar precies achter 3 mensen die er zo door zijn.

We hebben een hele aardige vrouw, ik vraag nog even naar de groene formulieren, maar die zijn er helemaal uit. Ze bestaan nog wel, voor mensen die ESTA niet ingevuld hebben, maar ze vertelde nog even dat ze daar een bloedhekel aan hadden (met enige frustratie in haar stem) en dat de reden dat iedereen tot voor kort wel het formulier moest invullen, was omdat ESTA zo slecht gebruikt werd en dat ze dus iedereen ook nog maar groene formulier lieten invullen, omdat anders wachtrijen wel erg lang zouden worden.

Dat ging dus prima, om 16:40 zijn we bij de koffers, en de hele band ligt al vol. Toch nog even zoeken naar 4 koffers en een golftas, maar om 16:50 lopen we naar buiten, terwijl ik direct Carmel, onze taxi-service, bel. Hij vraagt hoe ik eruit zie (witte lange broek, blauwe polo) en geeft aan de mini-van er over 6 min is, bij passenger pick-up B. Hij zal een naambordje van mij bij zich hebben. Als we naar buiten lopen, voelen we dat het aardig warm is; echt warm. Het is een klein stukje voorbij de reguliere taxi-standplaats en zetten onze spullen neer, en ik ga pontificaal langs de weg staan (wel in de schaduw).

IMG_3234

Na een paar minuten zien we een klein busje aankomen, die staat te zoeken en mij wenkt ! Dat zal hem zijn; ik loop op hem af, hij pakt het naambordje om te checken of ik het wel ben en laat het vanuit de auto zien: ABDULLAH …. (achternaam weet ik niet meer) ! Hallo, zie ik eruit als ABDULLAH … ? Yvonne en de mannen komen niet meer bij van het lachen … We wachten nog een paar minuten en dan komt er een prima mini-van met aan de ruit een bordje van Carmel en mijn naam ! TOP ! En inderdaad, een Toyota Sienna ;-) ! Al onze zooi gaat er met gemak in, een supervriendelijke Chinees (die niet heel goed Engels spreekt) en we zitten verschrikkelijk relaxed hierin met heel veel ruimte, dus zeker geen spijt !

IMG_3238 IMG_3237

Yvonne belt nog met het thuisfront en we kunnen heerlijk doorrijden. Volgens de taxi is het 93 F, oftewel zo’n 34 graden … En heerlijk zonder file rijden we richting Manhattan, en we zien al snel de geweldige skyline, met daar bovenuit het Empire State Building; we zijn er nu echt ! En om 17:30 zet hij ons af voor de deur van ons hotel; geen rare verborgen kosten bij het afrekenen (was ik even bang voor …) en voor $ 80 een hele relaxte rit dus.

IMG_3241

We checken in, en krijgen een prachtige upgrade naar een kamer op de 1-na-bovenste verdieping, de 49e. Met 2 bedden, dus geen probleem met z’n 4-en. De kamer is prima; wat aan de kleine kant, maar ook hier passen onze spullen weer prima. Niet een geweldig uitzicht, want midden in Midtown staan alleen maar hoge gebouwen natuurlijk. Maar we zijn helemaal tevreden. We zitten zelfs op de Club Floor, maar de Club Lounge (met gratis ontbijt en drinken de hele dag door) is altijd in het weekend gesloten … Dat is beetje jammer, maar mag de pret niet drukken ;-) !

IMG_3242

Het is inmiddels 18uur, en we hebben trek en willen nog niet naar bed ! Dus we lopen lekker richting Times Square; willen eigenlijk wel eten bij de Olive Garden op Times Square, maar daar is het wel erg druk. We lopen weer heerlijk over het drukke, maar o zo energie-gevende Times Square. Alhoewel je de ‘echte’ New Yorkers hier niet zult tegenkomen, komen wij hier toch graag.

IMG_3243IMG_3244 

We lopen heel Times Square over, en slaan de 42nd Street in, want daar zit een Applebee’s die vaak wat rustiger is. En inderdaad, daar is plek zat en daar gaan we dus lekker zitten. We zijn toe aan een GROTE beker Cola (Light) ! Aan de menu-kaart zie ik gelijk dat we weer in NY zijn, de prijzen liggen hier beduidend hoger dan in de rest van de US, ongeveer het dubbele ;-) ! Maar ach, dat hoort er ook bij. We bestellen allemaal steak, alleen Matthew chicken fingers met uienringen. Maar echt, ondanks de prijs, het smaakt ons echt verrukkelijk (ik had de Steak Bourbon), en ik ben wel wat steaks gewend ;-) !

IMG_3245IMG_3247 

Net na 19uur lopen we rustig terug richting hotel, nu aan de andere kant van Times Square. En zien tot onze grote teleurstelling, dat bijna alle ESPN Cafe’s (wat hebben we hier veel goede herinneringen aan uit onze NY periode; en dit was zeker een van de favorieten van Yvonne) in de US gesloten zijn sinds 16 juni vanwege de crisis … Wat jammer zeg. Op de grote schermen bij Times Square zien we ineens allemaal voetbal, en het blijken beelden van Nederland - Brazilie te zijn, met Sneijder die na het eerste doelpunt met zijn hoofd in de camera kijkt, heel dichtbij (zie op de foto net boven de bus) !

IMG_3254 IMG_3253

We zetten om 19:30 Yvonne bij het hotel af, en ik loop met de mannen nog even naar Nintendo World; de grote Nintendo winkel vlakbij Rockefeller Center. Ze willen voor hun nieuwe DSi XL een hoesje kopen. Ik loop, heerlijk met mijn 2 grote boys in mijn armen (allebei de kanten 1), in New York; jullie zouden die grijns op mijn gezicht moeten zien ! We lopen in het heerlijke weer richting Radio City Hall, wat hier bijna om de hoek is. Daarna lopen we door richting Rockefeller Center, en de Amerikaanse vlaggen waaien ons al tegemoet; de skating rink is vervangen door een supergezellig terras !

IMG_3257 IMG_3260

Ietsje verder zit de Nintendo World en de mannen gaan op zoek. Boven niets, en blijken ze de hoesjes beneden wel te hebben. Ze vinden een compleet pakket, met (omgevings)geluiddempende oordopjes, autolader, beschermhoesjes voor het scherm en extra pennetjes, voor $ 25. En laat ze nou van beide oma’s/opa’s in totaal $ 27 gekregen te hebben; dus op de eerste avond is hun geld al op !! HAHA !! Lijken wel vrouwen ;-) ! Maar ze zijn helemaal happy, en meer dan dit willen ze helemaal niet, dus prima.

IMG_3259

Dus weer terug richting het hotel, nu een iets andere weg. We slaan eerst nog wat ‘drank’ in bij de Duane Reed (gewoon cola en mountain dew) en zijn rond 20:30 weer bij het hotel. We vragen nog even na waar we het beste de Macy’s 4th of July Fireworks kunnen bekijken, maar krijgen als antwoord ‘de tv’. Ja, daar zijn we niet voor in New York hoor … Nou ja, het kan erg druk worden, dus we zien het vanavond wel; we lopen in ieder geval die kant op. Op de kamer worden de Nintendo dozen gelijk helemaal uitgeplozen, ik zet het eerste deel van de weblog online en om iets voor 21uur liggen we allemaal in slaap (even wennen weer, die smallere bedden, lekker knus) …

IMG_3261IMG_3262 

Morgen om 8uur worden we bij het Vrijheidsbeeld verwacht, onze allereerste keer, na al zovele bezoeken aan New York !

16 reacties:

Ronald zei

Jullie zijn weert huis, dat is wel te lezen, nu al.

Ik kijk nu al uit naar het vervolg, het spat er van af.

Als ik dit lees en de foto's zo zie vraag ik mij af of we er goed aangedaan te hebben om een week New York in te ruilen voor een week Orlando.

Heel veel plezier trotse papa.

Gr. Ronald

"Rick, Sunshine State" zei

Het plezier zit er meteen in, heerlijk ben benieuwd naar de dag van morgen.., want dat bezoek aan het Vrijheidsbeeld lijkt me geweldig..

Stik jaloers lees ik het wel ;-)

Nancy. zei

Ha ha ABDUL.....we liggen hier helemaal dubbel ;-)
Goed hoor om te lezen dat jullie zo genieten en vooral samen met je mannen!

We lezen genietend mee en hopen vooral veel tips te verzamelen voor Oktober!!

Jesse zei

Ben net helemaal bijgelezen, goed dat jullie er zijn! De vlucht is prima en ontspannen gegaan, fijn te lezen dat je helemaal tevreden bent over KLM. Mooi dat die groene formulieren niet meer nodig zijn, dat heb ik ook gemist. Lekker snel door de douane.
En wat een lang verhaal met veel foto’s alweer, en dat voor een eerste (reis)dag, dat beloofd heel veel goeds! Kamer ziet er goed uit hoor, en je hebt weer een clubfloor voor elkaar……
Jullie hebben al veel gedaan, ook al gelijk na aankomst. Lekker gegeten, wandeling door Manhattan gemaakt, en het belangrijkste; geshopt! Ik begrijp die mannen wel hoor ;-) Kan me je big smile en kriebels heel goed voorstellen. Een super begin van de vakantie en veel moois gaat nog komen.
Grappige reactie trouwens “op de TV……”  Ben benieuwd waar jullie het vuurwerk uiteindelijk gaan kijken, dat lezen we morgen graag!
Groet,
Ingrid

Carin zei

Ik heb een déjà vu, carmel, Chinese taxichauffeur, Times Square, lady Liberty enz. enz. (Ik werd alleen niet aangezien voor een Abdul :)) Het klinkt weer fantastisch, veel plezier!
gr
Carin

famscheepensgoesorlando zei

2 woorden dus voor jullie....

helemaal happy :-)

geniet ze samen met je 2 grote boys en vrouw lief
marij

ps

trouwens na een heerlijke vakantie van ons in net zon klein bedje als jullie...hebben wij ons grote bed hier thuis weer ingeruild voor een ouderwetse 140 breed....heeeerlijk knus en goed voor de passie hihihihi
have fun

Marja zei

Heerlijk dat jullie het zo naar de zin hebben, en ik kan me voorstellen dat je nu kramp in je kaken hebt na een wandeling door New York met een zoon aan beide kanten.
Geniet maar flink en veel plezier vandaag.
Ik ben benieuwd hoe de foto's zijn van het feest...

Tiggergirl 2010 zei

New York oooh boy wat mis ik die stad. Mijn favo stad. De stad die ik het allereerst bezocht toen ik 18 was. Ik begrijp je gevoel helemaal. Orlando is gaaf maar NY is ..... zo anders, niet te vergelijken. Nou je treft het met je hotel.
En bedankt dat je ons op de hoogte houd met de groene papiertjes!!
Scheelt weer.
Veel plezier nog enne tot blogs.

Tiggergirl(Heleen)

Roberto en Wendy zei

Leuk jongens, doe zo verder !!! ik heb nog geen verslag vanuit new york gevolgd dus ik ben wel heel erg benieuwd ;)

arianne zei

Ziet er al gezellig uit. Ik vind het altijd erg leuk te lezen hoe "jouw" jongens het beleven. Volgens mij zijn het echt 4 handen op 1 buik.
Geniet ervan zolang het nog kan, voor je het weet zitten ze op kamers :-)))

Karen aka Cloggie68 zei

Veel plezier morgenochtend op het Vrijheidsbeeld, jullie gaan toch de kroon in? Jammer dat ESPN dicht is, wij zijn er in feb. nog geweest!

Agnes zei

Ja die stalende gezichten doet mij heel goed hoor. Zien dat je kinderen genieten....... En heerlijk dat geld al uitgegeven is wat de mannen gekregen hebben...........(UH nog wel geld over voor kaartje voor oma en opa???? haha Liefs

paula zei

Hi,
Even een hele snelle reactie want internet is hier dramatisch, morgen ons laatste dagje en dan weer naar huis na 37 dagen, het is ook wel genoeg geweest en gauw weer naar kinderen en poezen. :)
Als ik thuis kom ga ik alles bijlezen, voor nu heel veel plezier.
Gr. Paula

Han en Ryan zei

Nou Abdul, dat heb je weer mooi voor elkaar!! In New York, 4th of July ook nog eens én meteen lekker gegeten en geshopt. En dat op de eerste dag van de vakantie.

Fijn dat KLM en de 777 beviel. Je hebt ons weer een stapje dichterbij de beslissing gebracht om een paar dagen naar New York te gaan in het najaar, of volgend jaar!

We kijken uit naar je volgende berichtje, geniet er nog even van!!

(Owja, en ik moest zeggen van onze pluizenbol Saar dat ze jullie honden wel helemaal super vindt! Ze komt niet veel kameraadjes tegen met nóg meer vacht dan zij.)

Alex zei

Carmel is ons vorige keer super bevallen, alleen inderdaad dat oppikken ging ook bij ons niet al te soepel. 6 keer moeten beschrijven hoe we eruit zagen etc...
Heerlijk om Times Square weer te zien ! En alles zo herkenbaar.

Enjoy !

Pieter en Petra zei

Ohhh zeg wat is NY toch gaaf, het staat dan ook al tijden op ons 'to-do' lijstje. Het lijkt ons echt geweldig om rond te stappen op Times Square & omgeving.

Maar Petra zal zich niet zo prettig voelen op de 49e etage (hoogtevrees), ze blijft dan in ieder geval ver van het raam vandaan ;-) Wel een mooi hotel, zoals onlangs al gezegd, wil ik toch een keertje bij jou 'in de leer', om die boekingen onder de knie te krijgen ;-)

Groetjes,
Pieter & Petra "PenPe"