zaterdag 17 juli 2010

Dag 14 Atlanta

Vannacht weer heerlijk geslapen, top-bedden hier. Om 6:45 ben ik wakker en om 7:15 eruit. Ik werk al mijn email weer bij en daarna laatste stukje van de weblog van gisteren. Om 8uur wordt Yvonne wakker en maken we de mannen ook wakker, zodat we rond 8:45 aan het ontbijt zitten in de lounge. Om 9:15 zitten we in de auto, en verwachten er zo’n 20min over te doen. Helaas zitten we, ondanks een tolweg (van wel $ 0.50), toch redelijk in de file. En als dan TomTom ons ook nog eens een heel stuk binnendoor stuurt, waar het ook vrij druk is, doen we er uiteindelijk 50min over en staan we dus rond 10:05 ‘pas’ voor de ingang. Maar geen probleem, we hebben geen haast.

We betalen ongeveer $ 80 in totaal, zelfs nog wat korting als ik onze AAA pas laat zien. Ik vraag of ik eventueel nog kan omzetten in een familie jaarkaart ($ 99), als het ons bevalt. Geen enkel probleem, we hoeven dan alleen het verschil te betalen. Met de mannen is het haast onmogelijk om een stukje of een kooi over te slaan in een dierentuin, dus we zien weer veel. Al snel zijn we bij de Petting Zoo, en dit vinden ze geweldig, alleen maar genieten van alle diertjes hier.

IMG_8735

 IMG_8758

 IMG_8764

IMG_8762

IMG_8740

IMG_8774

IMG_8748

We lopen verder door, komen langs de vogels en uiteindelijk bij de Panda-beren. Daar kijken we weer helemaal naar uit. Er is een kleintje, en er is een kleine in aantocht (nog een week of 6). Maar het is hier wel een beetje vreemd, ze zitten in ruimtes met airco. Ze willen niet dat het te warm wordt. Vreemd, in Washington 1,5 week terug zaten ze wel gewoon buitje, en kregen ze een ijsje. Als ik dat vraag, krijg ik als reactie ‘maar daarom hebben wij een vrouwtje dat zwanger is’. Blijkbaar flinke competitie en andere gedachtes. Overigens maakt dit het wel minder leuk, want de ruit van de airco ruimtes is continu beslagen … Beetje jammer dus … Ook jammer dat we het kleintje niet te zien kregen … Maar toch leuke foto’s (met de waas er overheen dus …)

 IMG_8787

IMG_8794

IMG_8799

IMG_8804

IMG_8813

Daarna lopen we verder naar de tijgers en apen. Zoals al gezegd, we kunnen geen dier of hok overslaan … Ook gaan we het reptielenhuis in en ook daar moet elk hok bekeken worden en alle dieren moeten waargenomen worden …. De warmte neemt ook goed toe; hoewel het dichtbewolkt was toen we aankwamen, komt het zonnetje goed door en de temperatuur loopt al goed op.

 IMG_8834

IMG_8875

IMG_4347

IMG_4343

Daarna lopen we door langs het ‘tree house’ en tenslotte in een vogelkooi waar heel veel parkieten zitten die je eten mag geven (al hebben ze er weinig zin in). Maar de mannen hebben het weer gigantisch naar hun zin !

 IMG_4349

IMG_8898

IMG_8903

Dan is het inmiddels 12:45 en hebben we alles gezien. We vinden de Zoo een beetje tegenvallen, eerlijk gezegd. Niet zo groot, veel dieren alleen en de panda’s een beetje verstopt … Maar we genieten altijd met dieren, dus dat zit wel goed. Maar we hoeven morgen, of onze laatste vakantie-dag, niet nog een keer terug en nemen dus niet het jaar-abonnement.

We rijden richting het centrum en willen naar het Coca-Cola museum, een must voor ons, omdat Yvonne volgens mij dat museum gesponsord heeft; die drinkt haar hele leven alleen maar cola volgens mij ;-) ! De parkeergarage vinden we niet makkelijk, en als we langs de ingang rijden, staan er rijen tot buiten … En als we de parkeergarage vinden, blijkt die ook nog eens vol en mogen we er niet in … Yvonne ziet het niet zitten, ik wil nog wel ergens anders een plekje zoeken, maar hier heeft ze geen zin in, dus we bedenken wat nu te doen. Het Martin Luther King Center staat nog op ons lijstje (of eigenlijk, lijstje van Bandido - Allesamerika forum). Dat is redelijk in de buurt, dus we rijden via google maps (dit keer met file-info aan, superhandig) daar zo naartoe en om 13:45 rijden we het parkeerterrein op (net als Atlanta Zoo, gratis parkeren).

IMG_8907

We besluiten naar het Visitor Center te gaan, om hier achtergrond te krijgen over hem. En dat lukt zeker, wat een indrukwekkend stuk geschiedenis is hier te vinden, en de film is een must-see met daarin het verhaal, de aanleiding tot aan zijn dood en natuurlijk ook daarna. Van de ‘I have a dream’ speech uiteraard, waar ik vorige week in Washington op de trappen van het Lincoln Memorial nog met de mannen over sprak (en toen eigenlijk niet alle achtergrond kon geven). En nu zaten ze ademloos te kijken en luisteren naar dit verhaal over rassendiscriminatie en waar we nu staan. Dit is weer iets dat ze de rest van hun leven meenemen, ik ook overigens. We lopen daarna nog even naar de eeuwigdurende vlam (die uit is, omdat gastoevoer stilligt … vreemd ….) en zijn graf.

IMG_8911

IMG_8916 

Inmiddels is het 14:45, en besluiten we weer richting hotel te gaan. Morgenochtend gaan we dan als eerste naar het Coca-Cola museum, hopelijk is het dan een stuk rustiger. Om 15:15 staan we bij het winkelcentrum om de hoek van het hotel, want een lunch hebben we onbedoeld overgeslagen (zouden we bij het Coca-Cola museum doen), dus we bedachten dat Five Guys, na alle positieve verhalen van Teleton, wel eens een leuk idee zou zijn. Al meerdere keren gezien (voor Teleton, nooit van gehoord) en hier zat er 1. Ik had eerlijk gezegd een soort McDonald verwacht, maar het is echt een speciale hamburgerzaak, waar we onze hamburger helemaal, met alle ‘add-ons’ per stuk moeten bestellen. Dan sta je even met je mond vol tanden. Maar we kunnen allemaal wat bedenken en … $ 45 armer. Iets duurder dan gepland, maar ze zijn erg ingenomen met zichzelf, door alle borden van de prestaties en positieve woorden. Ik zie zelfs een hele hoge Zagat rating.

IMG_8930

Na een minuut of 5 is de bestelling klaar, en kunnen we eten. De patat erbij hadden we met z’n 8-en op kunnen eten, wat een hoeveelheid. En de hamburgers waren best prima, maar nou ook weer niet zo bijzonder (voor ons dan, maar we zijn ook niet echt speciale hamburger liefhebbers of zo). Dus een leuke ervaring, maar we zullen hier niet speciaal voor omrijden ;-) ! We zitten wel weer lekker gevuld, dat dan weer wel.

IMG_8932

Vervolgens rijden we nog even langs de Target (aan de overkant), voor wat kleine inkopen EN een verjaardagskado voor Fleming, en daarna rijden we door naar het hotel. Ik wil nog wel 9 holes spelen, nu we toch wat tijd overhebben, dus zoek even naar iets in de buurt. Op 7 miles zit een golfbaan, en als ik bel, blijkt het tarief $ 16.75 p.p. te zijn voor 9 holes met golfcart, vanaf 18uur. Dat lijkt me een prima prijs ! Om 17:00 kijk ik nog even naar buiten, is het aan het STORTregenen, niet normaal … Ik check weather.com nog, maar bij de golfbaan is het droog en wordt er vanaf 20:30 onweer verwacht. Dan gaan we maar op weg, naar de North Fulton Golf Course.

We komen er net iets voor 18uur aan, en parkeren is lastig. Er staan zelfs polities het verkeer te regelen … Het blijkt dat er vanavond een concert is in het naastgelegen park. Gelukkig hebben we nog net een plekje, maar veel later hadden we niet moeten komen. Om 18:26 hebben we tee-time, dus we slaan wat warm met putten en chippen. En dan kunnen op weg, de baan ligt er prachtig bij. We hebben wel een 4-ball voor ons, maar daar zullen we helemaal geen last van hebben. Het is ook nog eens prachtig zonnig weer, wel wat warm, maar het lijkt wat afgekoeld door de regenbuien in de omgeving.

IMG_4352

IMG_4355

Ik speel echt ongelooflijk goed, mijn beste 9-holes ooit denk ik. Ik begin met een par, daarna een birdie-kans eindigend in een par en tenslotte een birdie, nadat ik na mijn tweede slag binnen een meter van de vlag lag (allemaal par-4). Dat is even een lekker start ! Daarna sla ik nog een par, 3 bogeys en een dubbel bogey. Als we om 20:15 hole 8 aflopen, gaat er een alarm af. We zagen in de verte al hele donkere wolken (zie foto; al is dat niet helemaal goed te zien) en hoorden onweer. We worden dus verwacht terug te rijden. Maar ik wil die laatste nog wel even spelen, dus we slaan nog af. Die was nog goed, maar door het gehaast waren de slagen erna wat minder (o.a. bunker) en eindig ik met triple bogey … Had met wat meer ‘rust’ ongetwijfeld beter geweest, maar ik klaag niet !

 IMG_4358

IMG_4360

Helemaal blij dus lever ik de cart in (Matthew speelde niet heel best helaas, maar toch 8 punten) en laden snel de spullen in de auto. Het regent nog steeds niet, en we rijden in 15minuten naar het hotel toe. Zelfs daar regent het nog niet, maar als Matthew rond 21uur teruggaat naar de auto, omdat hij zijn DS vergeten was, stortregent het hier ook ! Dus eigenlijk precies goed gegaan vandaag allemaal.

Ik duik nog even achter de computer, en heb in een dik uur alle foto’s uitgezocht en de weblog weer bijgewerkt. Om 22:15 laad ik die weer in, en dan ga ik lekker slapen. De rest ligt nog lekker in bed tv te kijken, maar dat zal niet lang meer duren. Morgenochtend pakken we dus onze spullen in, en gaan op weg naar het Coca Cola museum, misschien daarna de CNN tour (al hoeft dat niet per se van ons, we zien wel of er plek is), waarna we doorrijden naar Valdosta, onze laatste overnachtingsplek voordat we in Orlando aankomen !

15 reacties:

rosseltjes zei

Zo kijk je een paar dagen niet en dan zitten julie alweer in Atlanta. Ik heb even de laatste 2 dagen gelezen, ziet er geweldig uit. Wie komt er nou beren tegen?
Ben erg benieuwd naar het cola museum, ken er nog 1 met aandelen. Veel plezier verder en thuis ga ik rustig alles bekijken.
Groetjes Erika

Petra zei

Jammer, dat het zo druk was bij het Coca Cola Museum. Ik raad jullie ook van harte CNN aan! Sla dat niet over! Maar misschien is dat nu net iets, wat wij heel leuk vonden en voor jullie niet zoveel is.

Tinnetam zei

Op deze manier komt het wel goed met dat spelen op Augusta :-) Dat gaat hard richting single figure ! Lex zal trots op je zijn.

Wat ontzettend lief van jullie dat jullie aan ons kleine manneke hebben gedacht. En dan ook nog een vermelding in je blog.... ik zal hem dit stukje van vandaag maar niet laten zien want dan begint hij meteen te vragen wat zijn kado zal zijn :-)

En wat balen dat het zo druk was bij Coca Cola. Ik had zo graag de foto's van Yvonne gezien in het door haar betaalde museum. Wat in het vat zit, verzuurt niet, dus die foto's komen er vast ook wel.

Wij gaan ons op maken voor een dagje Brits Open op tv. Veel plezier vandaag daar in Atlanta.

Agnes zei

Ja... Orlando gaat opschieten he..leuk hoor die golffoto's en weer van de panda's. Hambergerzaak wat wel wat voor mij zijn. mmmmmmTja en dan wachten op de cola,wie weet wat een onthaal als ze horen dat Yvon (bijna)aandeelhoudster is!!!! We horen en zien het wel. LIEFS!!!!

Alex zei

en vandaag ook nog gesport ! Ben benieuwd of jullie nog naar het coca yvonne museum zijn geweest.

"Rick, Sunshine State" zei

Wat in het vat zit verzuurd niet, enne wat een lekkere dag weer zelfs een sportdag ;-)

Prachtige foto's trouwens!!

Teleton zei

Niets blijkt voor eeuwig, zelfs de eeuwige vlam dooft.....Maar gelukkig hadden we de Five Guys nog, die weten wel hoe ze zich in de markt moeten zetten. En Zagat laat zich er met de haren bijslepen...Zuinig als wij zijn, hadden we de emnukaart vrij snel door, ook wat betreft de verschillende sizes en de frites? Die delen wij want anders kom ik helmaal tonnetje rond terug van vakantie!

Atlanta Zoo is voor ons weer een stukje bekend terrein. Helemaal eens met de beschrijving. Het is geen San Diego maar een lekkere ouderwetsche Dierentuin.

Op naar Orlando voor de hereniging, het grote relaxen en.....de ontknoping!

pumi1000 zei

Oooooch wat een schatje die panda. Jullie zien erg veel deze vakantie, leuk om te volgen!!

Sonja zei

Weer een leuke dag. The world of Coca Cola is echt erg leuk, misschien dat er morgen geen rijen staan. De CNN tour is absoluut de moeite waard, de langste roltrap ter wereld en een realistisch kijkje achter de schermen. Probeer wel on line tickets te boeken want meestal is er geen plaats als je zo binnenloopt. Ben benieuwd.

Monica zei

Jammer van Coca-cola museum, hopelijk hebben jullie morgen meer geluk! Wij zaten toen in een hotel heel dichtbij en hadden geen last van parkeerproblemen ;-)
Maar Marten Luther Kingcentrum toch nog wel gedaan.... wij vonden het toen ook heel indrukwekkend. Dat is toch een speciaal stukje geschiedenis! Wel weer, voor ons tenminste, grappig dat 'drogerverhaal'. Zoiets zou ons ook overkomen!

paula zei

Ik moest weer even een paar dagen inhalen, geweldig die beer die jullie gezien hebben. De panda's ook leuk altijd alleen jammer dat de Zoo een beetje tegen viel, mocht je op pandatocht zijn in de Memphis Zoo hebben ze ze ook. :)

Lachen om die wasserette (voor mij dan), ben daar ook ooit een keer geweest maar echt nooit meer, daar liepen ook allemaal van die ongure figuren rond en ik had ook nog de pech dat ik een uur moest wachten totdat er een machine vrij was en dat was nog "vechten" ook om je was daar in te proppen.

Veel plezier in het Coca Cola museum, die aandelen hebben wij ook wel maar zijn meer van de Pepsi.:)
Gr. Paula

Twinmom1995 zei

Ik ben benieuwd naar het Coca-Cola museum maar dat lezen we morgen wel.Ook hier is er aan mee betaald:-)

Tiggergirl 2010 zei

Zo wat een pracht vakantie hebben jullie. Wow. Met al die dieren en het wildlife. Heb net een boek uit dat geschreven is door Charlie Russell en gaat over Grizzly's. Hij heeft met ze geleefd. En toen zag ik die foto's. WAUW!!

Nog ff doorzetten en dan zijn jullie alweer in Orlando.

Veel plezier!!

Rose zei

Leuk verslag!

Overigens ben ik doordat jij er over schreef gisteren voor het eerst bij Olive Gardens geweest: goeie tip!

Groeten,

Rose/Rozie

Natasja zei

Wij hebben ook het graf van Martin Luther King bezocht en het huis waar hij geboren is. Erg indrukwekkend vond ik dat allemaal.