zondag 18 juli 2010

Dag 15 Coca Cola, CNN en op weg richting Orlando

Inmiddels zijn we al precies twee weken in de US, en we vervelen ons totaal nog niet ! Vanmorgen was ik rond 6:45 wakker, weer top geslapen. En het is lekker weekend, dus geen zakelijke email om weg te werken en bij met de weblog, dus even half uurtje andere blogs lezen, altijd weer leuk. Om 7:30 duik ik de douche in en rijdt daarna naar de Publix, hier om de hoek, voor (oven)vers brood, en natuurlijk rosbief en aardbeitjes. Daarnaast nog een pak sinaasappelsap en binnen een kwartiertje ben ik weer terug op de kamer. Yvonne heeft inmiddels weer alles ingepakt, de mannen staan onder de douche, dus we maken wat brood klaar, en om precies 9uur checken we uit en om 9:10 zijn we op weg.

IMG_4361

In tegenstelling tot gisteren, toen het vrij druk was onderweg, is er op deze vroege zaterdagmorgen haast niemand onderweg, en in 20min staan we dus al in de parkeergarage van het Coca-Cola museum, als een van de eersten, en dus helemaal vooraan. Bij de kassa probeer ik nog korting te regelen, of een gratis kaartje voor Yvonne, met de claim dat Yvonne zoveel cola heeft gedronken in haar hele leven, dat daardoor toch minstens een groot deel van het museum door haar betaald moest zijn. Meer dan een grote glimlach kreeg ik helaas niet voor elkaar …

 IMG_4365

IMG_4367

IMG_4368

We vinden het hartstikke leuk gedaan, vooral Yvonne is helemaal happy hier. We doen alle rondleidingen, filmpjes en attracties en eindigen uiteindelijk met het cola (en andere merken) proeven van over de hele wereld. En Lein, ook de Fanta Pineapple uit Griekenland; maar die vonden wij niet zo … Sterker nog, ik werd helemaal misselijk van al die verschillende smaken en vond er eigenlijk niet zoveel lekker … Gelukkig hebben ze ook een plekje met alleen maar de ouderwetse cola-smaken, en ook hier werd Yvonne weer helemaal gelukkig van ! We nemen nog een flesje mee, die iedereen meekrijgt na de tour, kopen nog wat kleine dingen in het winkeltje en rond 12uur lopen we weer naar buiten.

 IMG_4373

IMG_4379

IMG_4384

IMG_4385

IMG_4388

IMG_4389

IMG_4396

IMG_4400

IMG_4402

Het is buiten zonnig en alweer goed warm. En … er staat een gigantische rij voor de ingang van het Coca-Cola museum, goed dat we zo vroeg zijn gegaan dus, want wij konden in 1 keer doorlopen. We twijfelen of we naar CNN willen gaan, want daar zal het ongetwijfeld ook wel erg druk zijn. Het tegenover het Coca-Cola museum gelegen Aquarium is namelijk ook superdruk, met hele lange rijen … Nou ja, we gokken erop, willen toch wat foto’s maken en moeten toch nog onderweg iets eten. We lopen het Centennial Olympic Park door, waar op dit moment een Afrikaans festival plaatsvindt en het dus lekker druk is.

 IMG_4404

IMG_4407

Rond 12:20 zijn we bij het CNN Center, wat een gigantisch complex is. Als we naar binnen lopen zijn we verbaasd, er zit zelfs een gigantisch foodcourt in … Bij kaartjes voor de tour staat overigens niemand, en we kunnen de tour van 12:40 al gelijk mee. Dat is een meevaller, we dachten waarschijnlijk pech te hebben, omdat we niet gereserveerd hadden. Omdat we nog wat willen eten, boek ik de tour van 13uur en lopen we een rondje door de foodcourt, en zien dat aan dit complex ook een sporthal zit met de ijshockeyers en basketballers hier uit Atlanta. Nu begrijpen we die foodcourt ook wat beter. Yvonne gaat voor Chinees, de mannen voor allebei (!) 6 donuts bij Dunkin’ Donuts, en ik voor een Chicken Caesar Salad bij een salade-zaakje. Overigens de beste Caesar Salad die ik ooit op heb !

 IMG_4413

IMG_4414

Als we ons rond 12:55 melden bij de tour, zien we nu een gigantische rij staan bij de kaartjesverkoop. Overigens nog steeds voor tours die snel starten, dus het zal wel snel gaan. We gaan de superlange roltrap op naar boven, na een stevige controle (en mobiels moeten uit en geen foto’s toegestaan). Hier krijgen we een erg leuke tour door het hele complex, en ook een goede gids die veel weet te vertellen. Ook hier hebben we weer geen spijt van, al twijfelden we van te voren of het wel iets voor ons zou zijn. Nou, echt hartstikke leuk. Om net iets na 14uur is de tour afgelopen en zien we dat een ‘bekende’ base-ball speler van de Atlanta Braves een signeersessie doet; Matt Diaz. Die hebben wij ook nog bij de New York Yankees zien spelen !

 IMG_4419

IMG_4421

IMG_4424

We lopen via het Centennial Park weer terug naar de parkeergarage. Het is goed warm, en superdruk in het park, want nu gaat het allemaal echt beginnen; er wordt al muziek gespeeld op een groot podium en ze staan overal drinken uit te delen. En als we bij het Coca-Cola museum langslopen, is het echt SUPERdruk, de rij staat helemaal tot aan de parkeergarage (zie onderste foto), en dat is dus echt wel lang. Wij betalen de flat fee van $ 10 voor het parkeren en rond 14:30 zijn we op weg en rijden we Atlanta uit; tot over 2 weken !

 IMG_4427

IMG_4429

We zijn nog geen 10min onderweg, of het begint echt te stortregenen, weer goed gepland. Dit duurt maar hooguit 5min en we rijden dus lekker door. Voor een plaspauze zoeken we maar een Dairy Queen uit (die lijken op dit stuk wel overal langs de rijksweg te zitten …) en Yvonne gaat voor een aardbeien oreo blizzard, en Matt en ik voor de chocolate dipped cones ! Onderweg begint het weer ineens keihard te regelen ! Maar dan ook echt zo erg, dat we haast niets meer kunnen zien, en rustig verder rijden. Maar ook dit houdt niet langer dan 10min aan, dus we kunnen weer lekker verder !

IMG_4434

We kunnen verder prima doorrijden, lekker rustig onderweg (nou ja, dat valt ook wel weer mee, maar we rijden goed door). De temperatuur blijft, net als in Atlanta, hoog met een graad of 33. Heel af en toe hebben we nog wat regen tussendoor. Terwijl Yvonne lekker rijdt, zit ik nog even online, met de laptop op schoot. De mannen achterin met de DS-en, en zo vliegt de tijd voorbij. Precies om 18uur rijden we het parkeerterrein op van het Holiday Inn. We zien onderweg dat hier weer alle grote ketens zitten (zoals Outback, Longhorn, etc) en we zien ook dat echt bij bijna ELKE afslag een Dairy Queen zit, die zijn hier erg populair volgens mij … De kamer is prima, lekker ruim en ziet er weer nieuw uit.

IMG_4435

Om 18:15 stappen we de auto in. Ik wil graag eens bij een Japanese Steakhouse, en die zit hier tegenover. Yvonne twijfelt of dat wel een succes zal zijn met de mannen … Laten we dan maar wat rondrijden, en Yvonne ziet de Ruby Tuesday. Ik twijfel, is altijd ok, maar niet meer dan dat. Weer een stuk verder zien we een Chili’s, laten we die dan maar proberen (alleen in Dubai daar gegeten). Het is goed druk, maar we kunnen gelijk aan tafel. Ernaast zit de bioscoop en de mannen willen wel naar de Sorcerer’s Apprentice. Om 20:15 begint die, dus dat kunnen we prima halen. We bestelling allemaal iets anders, ik de sirloin samen met de zalm.

IMG_4437

De mannen eten weer prima, ik zo-zo. Als je eenmaal de wat betere steaks hebt gegeten, zoals bij Outback of Longhorn, dan vind ik de Sirloins toch niet geweldig. De zalm smaakt goed. De mannen eten de borden helemaal leeg, bij Yvonne, die een salade heeft, blijft er ook wel wat staan. Dus op zich ok (net als de Ruby Tuesday), maar geweldig vinden we het zeker niet. Maar het is ook niet duur (al betaal ik dan toch liever iets meer). Yvonne heeft uiteindelijk niet zoveel zin in de film, en ik eigenlijk ook niet, dus jammer voor de mannen, misschien wel leuk om op Downtown Disney te doen ;-) !

Dus, na een toetje bij de McDonalds voor de mannen, gaan we richting het hotel, waar we om 20uur alweer zijn. We doen even rustig aan, en rond 20:30 duiken de mannen nog het zwembad in. Ik ga even kijken bij ze, maar heb geen zin om te zwemmen. De zenuwen spelen een beetje op, weet niet precies waarom …. We doen lekker rustig de rest van de avond. Yvonne kijkt tv, ik lees nog wat weblogs en de mannen liggen in het zwembad. Rond 21:45 zijn de mannen uit het zwembad en gaat al snel daarna hier het licht uit …

 IMG_4440

IMG_4442

Morgen gaan we naar Okefenokee Wildlife Refuge, en hopen daar wat wildlife te spotten. Daarna rijden we het laatste stuk naar Orlando, waar we waarschijnlijk rond 14uur zullen aankomen bij de villa. Ik kreeg nog een uitgebreide email van de villa eigenaar, dat zij morgen zelf weggingen, maar eigenlijk nog wel 3 weken hadden willen blijven. Maar dat hij het geld nodig heeft van onze huur, dus dat hij zelf morgen weggaat. En dus ook een dag eerder weggaat, omdat ik hem een tijdje terug vroeg of we ook al een dag eerder konden komen …. Vreemd … Dan heb je het geld echt wel nodig …

22 reacties:

Petra zei

Ha, mooi, dat jullie CNN ook hebben gedaan en het leuk vonden! Bij de film van Coca Cola herinner ik me nog goed de Nederlanders, die voor ons zaten. Die vonden het allemaal "typisch Amerikaans commercieel gedoe" (duh, je bent bij Coca Cola, dus het gaat over Coca Cola?). Ik heb me met heel veel moeite ingehouden!

Evelyne zei

Hoi, wij zijn een enorme fan van het Okefenokee Refuge omdat daar werkelijk overal vleesetende planten groeien. Dit jaar zijn we voor t eerst niet gegaan. Veel plezier, ook met het spotten van wildlife. Bedankt voor je leuke reactie!

Corry zei

Wat een leuke dag weer. CNN en Coca Cola moeten dus ook op een lijstje. So much to see and so little time ;)
Inderdaad een beetje raar van de villa eigenaar!

Agnes zei

Spelen de zenuwen op???Weet je echt niet waarom???? Maar hetwas weer volle drukke dag.Nooit eens dagje NIKS doen he...en de helft zit er al op van de vakantie. Ik begreep niet dat stukje over de villa?? Ga je nu wel of niet dagje eerder erin???? Ik lees het allemaal wel.Morgen weer wild life spotten,geweldig.... ik ga duimen....Liefs

"Rick, Sunshine State" zei

Hé wat een enorme leuke ervaring zeg, lijkt me ook erg leuk het cocacola museum te bezoeken..

Veel plezier morgen in het Okefenokee Refuge, en we lezen alles wel inclusief plomp in het vertrouwde zwembad ;-))

Sonja zei

Fijn dat jullie The world of CC en CNN ook leuk vonden. Dit zijn van die puur Amerikaanse dingen die je m.i. echt gedaan moet hebben. Wat geweldig dat je zo bij CNN terecht kon, echt geluk hebben, maar dat hebben jullie wel meer;-))
Have fun!

Nancy. zei

Ha ha de zenuwen spelen op....gohh, wat denk je voor de thuisblijvers, heb geen nagels meer over ;-) Geintje!!
Wederom een prachtige dag, vooral Yvonne's stralende gezicht in de Coco Cola spreekt boekdelen!!

Op naar Orlando en naar de rest van de familie...wederom genieten dus!!

De Somertjes zei

Hey,jullie vermaken je wel he,jammer dat je zo miselijk werd van al die smaken,ik nam dan ook alleen maar die pineapple haha,ik ben ook niet zo van al die smaakjes.Wij vonden het leuk het museum,ik moet wel weer lachen om je korting vragen haha..
Nu op naar orlando...leuk zeg,en typisch van die villa dan zeg..

Nou goede reis en nog veel plezier!!
groetjes,lein en co

Anita zei

Atlanta ziet er goed uit (lijkt zo wat op Chicago) en dat Coca Cola museum en CNN moeten we ook eens bezoeken. Nu al bijna in Orlando, dat wordt een heerlijke afsluiting na al dat natuurgeweld, haha.
Als je toch een Japanese steakhouse wilt proberen moet je in Orlando naar Kobé Japanese steakhouse gaan (tip na 21 uur is er een speciaal kortings menu).
Krijgen we nou eindelijk eens te horen wat die speciale verrassing is?
Veel plezier nog,
Anita

Teleton zei

Leuk, de CocaCola happening! Bij de Taste It in Epcot ook eens andere smaakjes geproefd....bah. Als ex-nozem uit het bromfietstijdperk noemden mijn sleutelvrienden en ik Cola vroeger ook wel IMAL; Ik Maak Alles Los en inderdaad, het werkte!

Hoe dan ook, we hebben weer genoten. Van het woord Okefenokee alleen al, worden wij om de een of andere reden al vrolijk. Net als Lake Okeechobee! Maar "double dipped chocolate cone" doet het ook altijd goed, dus: op naar Florida!

ton staalstra zei

Als jij al zenuwachtig wordt dan moet er toch wel iets heel speciaals komen zeg. Heerlijk om weer in het vertrouwde orlando aan te komen. Safe trip morgen en geniet nog even van het wild life.

Tinnetam zei

Met de haven in het zicht bemerk ik bij jullie inderdaad enig ongeduld.

Jullie hebben 2 fantastische weken gehad waar wij zeer uitgebreid van mee hebben mogen genieten. Morgen lekker naar Orlando voor het volgende gedeelte van jullie vakantie. Snees & famiy er bij,dat wordt wederom 2 weken genieten in optima forma !

arianne zei

Al weer op de helft van jullie vakantie! Gaat snel hoor. Maar je hebt zeker weer mooie dagen om op terug te kijken. En dan nu op naar het ver"trouw"de Orlando.
De hele bende bij elkaar wat kan je nog meer willen als (o)pa van een groot gezin.

Have Fun.

Arianne

Jesse zei

Dat is toch wel bijzonder, dat je en heel museum kunt vullen met een "drankje"!
Niet normaal meer, de rij toen jullie terugliepen. Echt geluk gehad dus dat het zo rustig was!
CCN lijkt me ook leuk om mee te maken. De dag is weer goed benut!

Succes met de zenuwen....;-)

famscheepensgoesorlando zei

leuke dingen hebben jullie gedaan echt wel een aanrader dus...
en de zenuwen beginnen je parten te spelen...ja bij ons de nieuwsgierigheid ...
maar goed een goede reis naar de villa in orlando....en dan kan het geheim bijna plaats gaan vinden :-)
...tromgeroffel.......
we zullen zien..
groetjes marij

Twinmom1995 zei

Ik kan me nog wel herinneren dat de smaak van de cola veranderd is alleen weet ik niet meer wat het verschil precies was.
Zelf drink ik niet zo veel cola, de rest des te meer.
Veel plezier in Orlando!

Roberto en Wendy zei

dat jullie zich niet vervelen is geen wonden, want man man wat een vakantie.

Het coca cola museum, ik wist zelfs niet dat dit bestond :) maar wel leuk denk ik.

Ik kijk er naar uit om mooie foto's van wildlife ze zien !!

amuseer jullie

Marja zei

Is natuurlijk ook eigenlijk niet vreemd dat je de Dairy Queen nu overal tegen komt....,al die ijsje die jullie elke vakantie daar gekocht hebben, is volgens mij hetzelfde met de aardbeienteelt, die groeit met sprongen dankzij jullie! ( Voor die koeien ietwat minder leuk...)

Alex zei

en zo zitten er al weer 2 weken op van de vakantie. Morgen naar Orlando. Ben benieuwd hoe dat gaat bevallen zonder al die papegaaien, beren en panda's

Ronald V / Jarjarbinks zei

Tja de zenuwen beginnen, bijna is het zover. Jij krijgt nie tzo snel de zenuwen, dus is het iets speciaals. Trouwen is zo iets speciaal. Volgens mijn vrouw kan het haast niet anders zijn. We blijven je volgen.

Tiggergirl 2010 zei

Hmm vaak geland in Atlanta. En heb me altijd afgevraagd of het een leuke stad is om een s te zien. Ja dus...

Wie weet voor de komende jaren.

Han en Ryan zei

Owja, nu ik de reacties lees herinner ik het me weer.

De familie komt in Orlando...
Zenuwen die je parten beginnen te spelen....

Nou, ik denk dat ik er wel uit ben!!!Heb je soms cold feet? ;-)

Jullie hebben zo te zien een topdag gehad weer. Die CNn tour lijkt ons (en vooral Ryan als 'broadcaster') echt geweldig! Wat genieten jullie ervan!

En wij genieten mee! Keep on blogging!