maandag 19 juli 2010

Dag 16 Okefenokee en Orlando !

Vannacht weer prima geslapen, lekker bedje. Alleen wel al vroeg wakker, rond 6uur. Lekker ruim een uur naar golf liggen kijken, The Open wordt hier natuurlijk ook live uitgezonden. Ik zie dat Tiger al goed begint, birdie - par - birdie. Daarna nog even wat blogs lezen en rond 8uur spring ik de douche in, terwijl de rest nog lekker ligt te slapen. Rond 8:15 stap ik de deur uit; ik twijfel over de Walmart (hier om de hoek), of de Publix (iets verderop). En geen foute keus, als ik daar binnenstap, want ik ruik de heerlijk verse broden en krijg er weer 2 grote broden direct vanaf de kar uit de oven. TOP ! Daarnaast natuurlijk weer aardbeien, rosbief en sinaasappelsap. Om 8:40 sta ik weer in het hotel, waar Yvonne gelijk met het ontbijt begint.

IMG_4444

Om 9:35 hebben we weer prima ontbeten en zetten we de koffers weer in de auto. Wat heerlijk relaxed met zo’n grote auto, het past allemaal makkelijk en nog veel ruimte over ! Geeft toch wel weer wat rust tijdens zo’n vakantie met veel verschillende hotels en steeds koffers weer moeten meenemen.

IMG_4445

Op naar Okefenokee Wildlife Refugee, waar we een directe weg naar de ingang bij Fargo hebben, lekker zonder stoplichten, maar ook echt geen hond op de weg. Ongelooflijk dat je hier gewoon dik 45min rijdt en gewoon haast niemand tegenkomt en de omgeving ook nog eens bijna continu er hetzelfde uitziet. In Fargo begint de weg van 17miles het gebied in, waar we dan verschillende trails en stops zouden kunnen maken. Maar we rijden al flink wat miles, en we zien niets, anders dan het bord bij de ingang van de weg … De eerste miles maken we nog grapjes erover, dat we niets en niemand verder zien, maar als we inmiddels al 10miles hebben gereden, vinden we het wel vreemd … Zou het allemaal pas na 17miles beginnen ? Dan als we bijna de 17miles gereden hebben, krijgen we het welkomstbord.

IMG_8940

met Visitors Center

IMG_4446

Ik ga naar binnen en betaal de $ 5 entree. Als ik vraag wat hier allemaal te doen is, kunnen we het museum aan de overkant bekijken, hier een korte trail achter het gebouw lopen en een boot huren … Hm, dit is toch niet wat we bedoeld hadden ? We lopen achter het gebouw, worden gek van de beesten, muggen, vliegen, libellen, etc. En voor de rest is het moeras. We zien nog wel een paar gigantische spinnenwebben, met spinnen erin, maar verder weinig … Yvonne heeft het al snel gehad …

 IMG_8942

 IMG_8946

IMG_8950

IMG_8953

IMG_8954

IMG_8956

Als we weer in het Visitors Center zijn, vragen we waar die ‘drives’ en zo zijn; die blijken aan de andere kant / ingang van het park te zijn … De weg eindigt hier ook, dit is het … Dat meen je niet zeg, wij waren er (ten onrechte dus …) vanuit gegaan dat alles aan die 17miles weg zou liggen, maar helaas … We kunnen nog om het hele park heenrijden, maar daar hebben we echt geen zin meer in. We noemden het al steeds ‘Oke-FUCK-enokee’ en dat doen we nu ook, maar met iets meer venijn … We besluiten maar gewoon richting onze villa te rijden, die ‘lonkt’ al. Dat betekent dat we rond 11:15 weer in de auto stappen, op weg naar Kissimmee ! Maar eerst rijden we net voor 12uur Florida binnen !

IMG_8958

En daarna weer 40miles over een weg waar we zo’n beetje alleen rijden … voordat we de rijksweg opdraaien en flink door kunnen rijden.

IMG_8959

Rond 12:30 nemen we even een korte pauze bij een McDonald’s waar we mannen allebei 10 nuggets nemen en Yvonne en ik samen wat chicken strips (en de aardbei/banaan smoothie); een (ongezonde) lichte lunch omdat we vanavond in Orlando bij een Braziliaans Steakhouse willen eten; Texas de Brasil. De mannen wilden daar nog zo graag een keer eten; zoveel vlees als je wilt, en ze komen met grote spiesen langs je tafel met verschillende soorten vlees. Dat vind ik ook helemaal geen straf uiteraard.

We rijden lekker door, met onderweg nog 20min te gaan zien we het bord met Kissimmee ! En als liedje staat net Reet Petite op, dus we zingen hard mee ! En om 14:45 staan we voor het hek van onze gated community en moet ik de code nog even snel opzoeken, slim …. En lekker, 36 graden hier ! Maar we zijn ‘THUIS’ ! Yvonne gooit al gelijk was in de machine, ze pakt al gelijk alle koffers uit, terwijl de mannen al gelijk achter de pool-tafel staan. Het is weer heerlijk, alles zo vertrouwd, omgeving zo vertrouwd. We worden hier weer helemaal happy van !

IMG_4450

Als Yvonne alles weer op orde heeft, gaan we weer op pad. We gaan naar de Mall at Milennia; Yvonne zet mij en de mannen daar iets voor 16uur af, want wij moeten nog iets alleen doen, daarnaast moet Yvonne ook nog iets alleen doen …. hm ….. (hint ?). We lopen onder andere langs de Godiva, en die etalage ziet er wel weer erg lekker uit zeg ….

IMG_4451

Om 17:25 is Yvonne er weer om ons op te pikken en we besluiten maar gelijk naar ons restaurant te rijden, Texas de Brazil. Dit is slechts 15 minuten rijden, dus we staan er al iets voor 17:45 voor de deur. We hadden eigenlijk een reservering om 18:15, maar ze zullen vast wel plek hebben. De mannen vinden het helemaal geweldig; ik ben hier indertijd met hen samen geweest, toen we in Salt Lake City aan het skiën waren. Ik ben zelf ook wel eens met mijn broertje in Houston in een vergelijkbare zaak geweest (Fogo de Chao), dus het principe is duidelijk ;-) ! Alleen voor Yvonne is het nieuw. Matt heeft er in ieder geval zin in !

IMG_4452

Binnen moeten we even wachten, maar binnen 5 minuten worden we al naar onze tafel gebracht. Je kan starten bij de salade-bar, die ook bekend staat om de hoge kwaliteit. En dat is inderdaad allemaal al geweldig, dan krijg je op tafel nog brood, gebakken banaan en mashed potatoes, ook helemaal geweldig, en tenslotte het vlees; echt TOP ! Ik heb vanalles op; van supermalse filet mignon, tot strip, kip, varkenshaas, etc.

 IMG_4455

IMG_4458

IMG_4464

Echt superlekker, en het GROTE nadeel is, dat je hier veel te veel eet … Ik ben dan zo erg, dat ik het eigenlijk zonde vind om niet meer te nemen, dus zit op het moment dat ik dit schrijf (bijna 22uur) nog steeds helemaal vol … Maar goed, iedereen vond het geweldig en dan is het nog even slikken met de rekening ($ 45 p.p. en geen free refills), maar ik had gelukkig twee bonnen die ik tegelijk mocht inleveren (officieel niet), waardoor ik 2 keer $ 45 korting kreeg. Maar dan nog … We geven een goede tip en rond 19:30 rijden we hier weer weg; wat was het geweldig ;-) !

Rond 20uur zijn we weer bij de villa, zetten de mannen af (die lekker gaan zwemmen en poolen) en Yvonne en ik gaan nog even boodschappen doen bij de Walmart. We twijfelen nog even over de Super Target (die zit echt dichtbij), maar rijden toch nog iets verder door voor de Walmart. Daar kopen we flink in (wat is er weer veel goedkoop, zoals flessen cola voor $ 0.98 en zo), zodat de ijskast lekker gevuld is. Om 21:20 zijn we weer terug in de villa, waar de mannen voor de tv op de bank liggen, lekker gezwommen ! Yvonne zet de volgende was weer aan, ruimt alle boodschappen op, terwijl ik aan de weblog verder ga. Die is binnen een half uurtje af en gaat online.

Rond 22:15 gaan we lekker slapen. Morgen een belangrijke dag; Denise, Joey, Chloë en Levi komen naar ons toe ! Ze vliegen met Martinair, volgens mij met veel forummers, en komen als het goed is rond 17:45 aan op Orlando Airport, waar wij ze natuurlijk staan op te wachten. Verder lekker relaxen morgen, misschien nog even 9 holes spelen, misschien nog naar DisneyQuest, misschien niets en lekker bij het zwembad liggen. We shall see !

20 reacties:

alberdina zei

Welkom thuis voor ons zit hier het grootste gedeelte er alweer op maar voor jullie gaat de lol beginnen dat restaurant klinkt goed zeg wij hebben eens zoiets dergelijks in Mexico gedaan ik ga hem onthouden! veel plezier morgen

Nancy. zei

Jullie zijn thuis.....wat heerlijk!
En zo bekend, vooral die chocolade spiezen in de etalage ;-)

De spanning loopt op, en wij wachten ''rustig'' af!

Hopelijk hebben je je annual-passen nog gevonden?

Sonja zei

Fijn jullie zijn weer in Orlando. En even iets alleen doen hè ? Je bouwt de spanning wel erg op hoor. Duurt het nog lang voor de ontknoping
komt ? Het was een beetje naar de achtergrond verdwenen door al die mooie verhalen die ik van jullie te lezen krijg, maar nu opeens weer zo'n hint. Wat zullen jullie een schik hebben.

Agnes zei

Jammer van het park,maar er zijn ergere dingen ,in ieder geval SPINNEN gezien.brrrrrrrrrWeer lekker gesetteld in de villa,morgen de kleinkinderen met hun ouders erbij. Mijn liefje wat wil een mens nog meer???? Lekkere HINT gaf je zeg. DUIDELIJK !!! haha en nwe lading forummers in vliegtuig??? O jeee, kom maar op met dat leesvoer.
Heerlijk.
RUSTIGE dag zou ik morgen voor gaan, er komt genoeg drukte van de week....

Agnes zei

Jammer van het park,maar er zijn ergere dingen ,in ieder geval SPINNEN gezien.brrrrrrrrrWeer lekker gesetteld in de villa,morgen de kleinkinderen met hun ouders erbij. Mijn liefje wat wil een mens nog meer???? Lekkere HINT gaf je zeg. DUIDELIJK !!! haha en nwe lading forummers in vliegtuig??? O jeee, kom maar op met dat leesvoer.
Heerlijk.
RUSTIGE dag zou ik morgen voor gaan, er komt genoeg drukte van de week....

Roberto en Wendy zei

Veel foto's met wild life is niets dus :) jammer, maar geen ramp.

Maar goed dat je 2 coupons had, want het was toch een seriueze rekening !! :) Ik geloof je op je woord dat dit heerlijk was, maar ik ga hem toch overslaan vrees ik :D

famscheepensgoesorlando zei

zoo jullie zijn er weer en hebben hop on hop off rit vanaf new-york erop zitten...nou is het wachten op de weddings belss volgens mij :-)))
nou mensen geniet van deze heerlijke relaxte tijd...na de tijd van pakken en weer vertrekken.
groetjes marij

"Rick, Sunshine State" zei

Wat een dag met het wild life, maar wat een lekker gevoel zal het geweest zijn in de vertrouwde villa aan te komen. Wel een meer dan te gekke vakantie tot nu toe hoor. Wat hebben jullie het leuk.

Had wel mee gewild ;-)

Nou nog heeel plezier, lees lekker mee!

Teleton zei

"It's always good to be back home"was ook wel toepasselijk geweest, mar Reet Petite is ook leuk. Oh, oh, oh, wanneer komt toch die ontknoping?

"Well, she's my cutie, my tutti frutti, my heart, my love, my bathing beauty!
She's all right, she's got just what it takes.
She's got what it takes and with me she really rates."

Han en Ryan zei

Jammer van de wildlife, maar jullie zijn wel lekker op tijd THUIS! En wat heerlijk om thuis te zijn!

Ineens begint me iets te dagen...(ik begin ineens 'gooooooing to the chapel and we're gonna get..." in mijn hoofd te zingen als ik je blog lees).

Een tijdje geleden heb ik je op het forum, of op een blog, horen zeggen dat jullie EINDELIJK eens naar het Grand Floridian gingen. Ik weet dat dit jullie droom is. En nu denk ik ineens...familie, stiekemigheid, zenuwen, iedereen die over die wedding bells begint....

De weddingchapel bij het GF biedt plaats aan niet al teveel mensen. En het bevindt zich op het water (dat was dacht ik ook een hint). Ik denk dat jullie gaan trouwen in de weddingchapel in het GF e'n een échte MAGICAL Disney-wedding gaan hebben!!!

De tijd zal het leren, maar de puzzelstukjes lijken op zijn plaats te vallen!!

Han en Ryan zei

ja, ik ben aan het spammen...maar ik weet het bijna zeker.

De Weddingchapel in the Seven Seas Lagoon als water-locatie, jullie dream come true in het GF. Veeeeel plezier bij de voorbereidingen en we blijven jullie natuurlijk op de (koude) voet volgen! Ik kan me nu goed voorstellen dat je zenuwen begon te voelen, ik voel ze nu zelf ook al!

Tinnetam zei

Als iedereen dan toch liedjes begint te zingen dan ik ook maar :-)

"The little bird told me you'd be happy"
"And I believe that it's true"

De rest hoor je de komende tijd wel.......

Heb je trouwens de AP's nog gevonden ? Er vertrekt vandaag een koerier vanuit Nederland, wellicht kan die ze nog mee brengen ? Alhoewel, daar is het nu ook te laat voor. Hopelijk heb je in de mei vakantie een foto gemaakt van de achterkant van de passen zodat je de nummers hebt. Hiermee kun je naar Guest Relations en zo nieuwe passen aanvragen. Dan worden de oude passen geblokkeerd. Zal vast goed komen !

Geniet vandaag van een relaxed dagje en laat ons vooral (via Twitter) mee genieten :-)

daneleens zei

He, lekker weer terug in Kissimmee, voelt voor ons ook altijd als thuiskomen.
Veel plezier!

Ps Leuk dat je als eerste een berichtje hebt achtergelaten op mijn blog!
Groetjes, Hannie

Teleton zei

Melden bij Guests and Relations is echt voldoende. Alle gegevens zijn bij Disney bekend en jullie krijgen vast nieuwe tickets, ook als jullie de nummers niet bij de hand hebben.

Als de tickets legaal gekocht zijn, zitten al je gegevens in de database. Opgelost dus. Maar het maakt dit blog niet minder spannend......;-)

De Steijntjes zei

Zo... jullie houden de spanning er wel in zeg!!

Spinnen, vergeten passen, kleinkinderen die net aan meemogen. En dan binnenkort de grote ontknoping, ik hoor al tromgeroffel, er gaat een belletje (of meer rinkelen)........

Uiteindelijk komt alles weer goed en ik ben toch nu wel benieuwd wat er allemaal nog gekocht moest worden.

Dat was is mei toch al geregeld?

Hopelijk zijn jullie snel helemaal compleet en dan kan het feest in de villa beginnen!!

Ik ben blij dat jullie Orlando in stijl van ons overnemen. Geniet er lekker van!!! Het is jullie gegund

kimmie zei

Hi Hi je zal het wel al van Denise hebben gehoord maar de kist naar Orlando heeft anderhalf uur vertraging ivm een ander toestel door technische redenen. Kunnen jullie nog anderhalf uur langer rustig aan doen.
Veel plezier

Sonja zei

Je bouwt het wel op zeg!
Als het is wat Han en Ryan suggereren dan ken ik die lokatie en dat is super romantisch, zo mooi. Laat ons niet langer in spanning!

paula zei

Jammer van het park maar ja af en toe heb je dat wel eens dat iets tegenvalt maar gelukkig weer "thuisgekomen" in Florida.

Dat restaurant hebben we ons ook wel een "misdragen" met het eten maar ach daar vragen ze toch ook om :)

Fijne rustdag gewenst in ieder geval als dat wil lukken met alle spanningen.
Wel jammer dat de grote verrassing een beetje weg is door alle reacties, maar ben toch benieuwd uiteraard.

Gr. Paula

Saskia zei

SPANNEND!!!! We kunnen niet wachten op de ontknoping, nou geen koude voeten krijgen want dan stel je wel heel veel mensen teleur..... hahaha.

Jammer dat de eerste vlucht voor de kids niet goed verloopt maar wat zullen ze blij zijn als ze jullie zien bij aankomst, maakt veel goed.

Have lots off fun!

Natasja zei

Texas de Brazil...daar gaat John ook wel eens naartoe als hij in Fort Worth is. Hij vind het ook super!