dinsdag 20 juli 2010

Dag 17 Dagje relaxen en Denise/Joey/Chloë en Levi ophalen !

Nou ja, relaxen … Gisteravond net voor ik naar bed zou gaan, ging ik nog even op zoek naar onze Disney annual passes … Maar ik kon ze niet vinden ! Uiteindelijk alles overhoop gehaald, Yvonne in de stress … Lekker zeg … Toen dus onze dochter Denise maar sms gestuurd, die vliegt vandaag naar toe, of zij even bij ons thuis kunnen kijken of ze daar nog liggen … Maar ik had wel het idee dat Disney ons zou kunnen helpen, we hadden ze ook immers daar gekocht, dus moet in de systemen staan. Gelukkig kreeg ik die bevestiging vanmorgen van vele volgers, dank daarvoor. Gelukkig bleek Denise de passes vanmorgen gelijk gevonden te hebben, dus zitten nu in haar koffer ! Maar uiteindelijk pas na 23uur in bed dus, niets voor mij …

En dan ook nog eens slecht geslapen vannacht, bleek door mij diabetes te komen. Om 5uur gewoon wakker en niet meer kunnen slapen. Gelijk alle insuline maar vervangen, en hopelijk vannacht weer beter. Om 6uur belde Denise ineens, vanaf Schiphol, dat ze voor de balie stond maar dat er geen ticket voor Levi was ! Maar wel dat ze onze Disney passen had … Yvonne schrok gelijk wakker, en ging gelijk de stress in, Denise had dat op Schiphol net zo. Ik kreeg haar wel weer rustig, we hadden immers betaald, daar hadden we het bewijs van. En hij heeft geen eigen stoel, dus dit komt vast wel goed.

Na een aantal belletjes met mij, na nog even van kastje naar muur gestuurd te zijn, was dan eindelijk alles geregeld en kon ze, na ongeveer als eerste bij de balie gestaan te hebben, ongeveer als laatste door de douane, inmiddels weer helemaal tot rust gekomen. Ze hebben stoelen met z’n 3-tjes in het midden, dus dat is ook prima. Alleen even later belt ze weer, het vliegtuig was stuk en ze zouden met een ander gaan, dus dat zou wel even gaan duren. Gelukkig was de nieuwe gate naast een rokersplek, dus dat was een voordeeltje (naar eigen zeggen). Na 1,5uur zijn ze dan de lucht in gegaan, en konden wij ook weer wat rustiger worden. Yvonne was overigens snel weer in slaap gevallen, en ik had hier nog maar niets van gezegd ;-) !

Als alles weer tot rust is, besluiten we lekker even het zwembad in te duiken. Wat heerlijk dat je gewoon je zwembroek aandoet, en gelijk je eigen zwembad in springt. Dat is toch wel een groot voordeel van een eigen villa. De mannen hebben ‘waterpistolen’ van ons gehad, blijkt dat je, in plaats van de standaard ‘reservoir’ ook een gewone drankfles erop kan draaien. De lege 2liter cola-flessen worden dus aangerukt, echt lachen ! En daarna proberen we een foto te maken met ons 4-en via de timer, en natuurlijk werkt dit niet gelijk goed, en heb ik een foto van mij close-up. We hebben zo gelachen weer ;-) !

 P7190001

P7190009

P7190011

P7190012

P7190013

P7190016

P7190020

P7190023

We zijn dus lekker bezig, en na een uurtje gaan we er weer uit. We doen even lekker niets en iets voor 11uur gaan Yvonne en ik saampjes op pad en laten de mannen in de villa achter. Lekker dat ze al zo groot zijn. We gaan eerst even naar Old Kissimmee; wat een verschil met ‘ons’ Kissimmee (feitelijk de 192). Wel grappig om te zien en we gaan er ook even uit, o.a. voor wat foto’s. Het is alweer prachtig weer, goed warm, bijna 35 graden.

 IMG_4465

IMG_4472

Daarna rijden we terug naar de 192, nemen wat lekkers bij de Dairy Queen, o.a. de overheerlijke Strawberry Shake ! Yvonne zit lekker een tijdje met Patrice aan de lijn en die zijn weer helemaal bijgekletst. Dan rijden we naar de Super Target, waar Yvonne nog wat een lekkere korte broek/jurk koopt bij de Lane Bryant; staat hartstikke leuk en ideaal in dit weer natuurlijk. Daarna dus naar de daarachter liggende Super Target, waar we nog wat inkopen doen voor in de villa; o.a. vers brood en aardbeitjes voor de lunch, wat te eten voor vanavond en een family size Cornflakes voor de mannen (uitverkocht gisteren bij de Walmart).

Daarna rijden we weer lekker terug naar de villa en rond 13uur zijn we terug, eten allemaal lekker wat en ik besluit dat ik dan toch wel zin hem om nog even te golfen; Denise heeft toch flink vertraging dus we hebben wat tijd over in de planning. Ik kijk naar dichtstbijzijnde banen en ik zie ook Celebration, die Lex nog aangeraden had. Ik bel en vanaf 15:30 kan ik voor $ 29 spelen, en kinderen voor $ 19. Nou, voor zo’n baan, die er op de plaatjes prachtig uitziet, lijkt me dat prima ! We kunnen maar beter reserveren, want het kan druk worden. Jaja, ik geloof er niets van, maar ik reserveer wel gelijk. Rond 14:50 stappen we de auto in en om 15:05 zijn we er al ! Het ziet er echt leuk uit zeg.

 IMG_4477

 IMG_4478

IMG_4480

In de shop reken ik af, en krijg ik te horen dat kinderen gratis zijn, dus voor $ 33 spelen we hier (en zelfs 18 holes, maar wij stoppen na 9). Kijk, dat zijn nog eens prijzen. Het karretje ziet er top uit, Matt vindt het helemaal geweldig, want er zit GPS in, hij houdt de score bij, etc. Daarnaast hebben we hele grote Gatorade bij ons, die niet eens in de ijsbakken passen, maar gelukkig wel heerlijk koel blijven. Het is nog maar 15:15, maar we kunnen gelijk starten; we hebben niemand voor ons en hij verwacht ook weinig achter ons. Zie je wel ;-) ! En het gaat hartstikke lekker weer; in het begin zo nu en dan een wolk voor de zon, later alleen maar zon (en temperatuur in de auto geeft 38 graden aan). Maar het is echt goed te doen; lekker in het karretje (Matt ook zo nu en dan, prachtig vindt hij het) en veel drinken.

 IMG_4484

IMG_4487

IMG_4491

IMG_4496

De baan ligt er supermooi bij, wij zien de hele tijd ook de mooie Victoriaanse (toch ?) huizen van Celebration, we hebben niemand voor en achter ons, het is echt heerlijk hier. Hier ga ik nog wel vaker spelen, echt lekker. Ik speel uiteindelijk superlekker (1 par, 1 double bogey en de rest bogeys; precies waar ik voorlopig naar op zoek ben) en Matt speelt ook goed en eindigt met 14 punten. Heel netjes. We zijn uiteindelijk ook supersnel rond, in 1 uur en 40 minuten en we zijn dus ook rond 17:15 weer thuis; clubs zijn schoongemaakt, tas in de auto gelegd voor me, allemaal top hier.

Thuis is Yvonne ook in goed humeur, de kids en kleinkids komen er aan, ze heeft ook lekker relaxed en begint gelijk aan het avond-eten. Heerlijke stukjes vlees en wat groenten uit blik, smaakt allemaal prima. Daarna duik ik nog met de mannen het zwembad in, wat is dat toch heerlijk weer, zo even snel zwembroek aan en hup !

IMG_4500

IMG_4502

Rond 18:30 kom ik er weer uit, de mannen iets later, we kleden ons aan en om 19uur gaan we op weg naar het vliegveld van Orlando ! Onderweg zie ik dat ze geland zijn en om 19:17 krijg ik een sms dat ze geland zijn en dat alles perfect is gegaan met de vlucht ! Dat is mooi nieuws. We parkeren en zijn om 19:45 in de aankomsthal, waar ze aan zouden moeten komen. Net na 20:05 zien we in de verte Chloë, en de rest. Chloë komt keihard aanrennen op oma ! Heerlijk, ze zijn er !

 IMG_4507

IMG_4508

Daarna lopen we snel naar de koffers, en die komen gelukkig al op de band. Ik bedenk om alvast met Yvonne en Joey naar de autoverhuur te gaan, dan kan Denise met de mannen de koffers wel meenemen. Wij gaan naar de auto-verhuur, en zien al een redelijke rij bij Alamo, maar wij moeten naar Dollar. Daar staan twee wachtenden voor ons, en we zijn dus redelijk snel aan de beurt. Het regelen van de auto is zo gebeurd, ik mag upgraden voor ‘slechts’ 50% van de prijs vanaf onze Midsize SUV, maar ik sla vriendelijk af. We kunnen ook een soort Roadside Assistence nemen, maar ook die sla ik af. Dan mogen we naar de garage om de auto op te halen ;-) ! Dat ging lekker snel !

IMG_4512

IMG_4515

IMG_4517

IMG_4519

Ik ga Denise, Chloë en de mannen halen, die bij de koffers zouden wachten. Maar ik kan ze niet vinden, ik loop weer terug, en weer naar de koffers. Dan maar Denise even bellen; ze waren alvast buiten gaan zitten, omdat ze dachten dat we daar met de auto kwamen aanrijden … We lopen de garage in, en worden met naar de Midsize SUV rij gestuurd. We zien aardig wat Fullsize (Suburban met name), dan de gewone en tenslotte de Midsize. De enige acceptabele is volgens ons de Ford Escape. Maar ik zeg, laten we gewoon een SUV meenemen, en we horen wel er als het niet goed is. Yvonne twijfelt, want die moet het gaan doen (ik ga met onze auto terug) en vooruit dan. We laden alles in een mooie nieuwe zwarte Fort Explorer.

Ik loop met de mannen en Chloë naar onze auto, en we horen het wel … Dat is nog wel een klein stukje lopen naar onze auto. De mannen klappen de middelste bank in en zitten met Chloë helemaal achterin, echt lachen. De reis was super verlopen, Chloë was verschrikkelijk lief, mocht de vriendin van Denise (stewardess op de vlucht) helpen en kreeg zelfs een ‘award’ en sticker, dat ze hulp-stewardess was. Helemaal happy dus. Levi heeft de helft van de vlucht geslapen en is voor de rest superlief geweest. De vlucht verliep prima, zijn steeds ook verwend door de vriendin van Denise uiteraard, dus ze waren helemaal happy bij aankomst, alles verder (bijna) vergeten ;-) !

IMG_4521

Ondertussen krijg ik een sms van Joey, ze konden zo naar buiten rijden met de auto, geen enkel probleem ! Top dus ! Om net iets voor 21:30 staan we weer bij de villa, iedereen natuurlijk nog helemaal hyper. Yvonne, Joey, Denise en Levi waren er net een minuutje, dus spullen uitladen en dan de hele villa bekijken. Vooral Chloë was helemaal blij met haar kamer, met de spelletjeskamer en … het zwembad. Ze wilde gelijk het zwembad in !

 IMG_4522

IMG_4523

IMG_4524

IMG_4526

Nou, om 22:15 kregen we Chloë en de mannen pas uit het zwembad. Chloë is gewoon als sinds vanmorgen vroeg wakker, heeft verder niet geslapen en heeft nog energie over ! Ongelooflijk ! Het is nu 22:30, en ik ga afsluiten, hopelijk ligt alles zo snel in bed en slapen ze vannacht goed. Ik ben bang dat het morgenochtend vroeg ‘feest’ kan zijn … Maar ik hoop dat ze lekker doorslapen ! Wij zijn in ieder geval weer helemaal blij hier en alles is compleet !

24 reacties:

Agnes zei

o gelukkig dat alles verder goed verlopen is en boffen dat stewardes vriendin was,en reis goed verlopen. Allemaal weer (nog steeds!!!!) happy. Heerlijk hoor.Vind ik ook zo leuk met alle kids en kleinkids....Ga lekker ervan genieten.En boffen meet de auto haha
Ookdat golfen zo goed ging. Het kan allemaal niet beter he Liefs

Nancy. zei

Heerlijk om te lezen dat jullie compleet zijn.....op naar het 2de mooie gedeelte van jullie reis.

Die waterpistolen komen er bekend voor, en doen het hier ook erg goed ;-)

Geniet lekker met zijn allen en doe iedereen de groetjes uit Geleen!!

Mike, Davina en Sem zei

Wat een gezellige boel!
Heerlijk toch, als iedereen bij elkaar is? Lekker allemaal samen.
Fijn dat Denise en co. een goede reis hebben gehad.

En dan kom maar snel met nog wat hints?? hihi!

Have fun!
Groetjes
Davina

Saskia zei

zie je nou, nu jullie samen zijn is alles al (bijna) vergeten. Fijn voor jullie, en nu lekker genieten en kom maar op met die surprise....

"Rick, Sunshine State" zei

Helemaal reunited, leuk hoor, enne wat gaaf ... die iets grotere SUV.. Goed gedaan RJ.

Nog veel lol met z'n allen hoor.
Over een klein weekje volgen wij ;-)

Teleton zei

Zo te zien is de rust weergekeerd nu de "druktemakers" veilig zijn gearriveerd! Altijd spannend als je bezoek krijgt, maar wel erg leuk zo'n reunie.

Jullie hebben niet alleen twee leuke zonen en een mooie dochter, maar ook nog eens twee beeldige kleinkinderen. Heerlijk om zo samen vakantie te vieren!

De Steijntjes zei

Na een donderbui komt altijd weer de zon. En je ziet, zo ook in Florida!!
Alles op zijn pootjes terecht gekomen, alle kids bij elkaar. Het gezin compleet, wat zou de feestvreugde nog meer kunnen verhogen???????

We wachten vol spanning af op het vervolg van dit verhaal......

Roberto en Wendy zei

Heel de bende bij elkaar, dat moet toch een heerlijk gevoel geven!!

En jullie kleinkinderen zien er echt ongelofelijk schattig uit. echt waar.

Geniet er met jullie allen van en tot de volgende update !!

Petra zei

Ik heb weer genoten van jullie verslag,kan me ook echt de stress voorstellen en eind goed al goed.
Je hebt je tickets weer (zelfs de meest ervaren reizigers vergeten wel eens wat, en ik kan het weten hahaha.
Wat gaan die jongens leuk met Chloe om en wat zal ze genieten van het zwembad.

Ronald zei

Ondanks de mooie verhalen en foto's ben ik toch blij dat jullie weer in Orlando zijn aangekomen. Dat geeft toch een beetje herkenning.

Lekker dat de familie weer compleet is.

En hollanders blijven we dus allemaal, ook wij nemen meestal een SUV "mee" uit de garage terwijl we een midsize SUV gehuurd hebben.

Veel plezier de rest van jullie vakantie met z'n allen.

Ronald

ton staalstra zei

Gelukkig alles weer op zijn pootjes terecht gekomen.
Stoer om een luxere auto te pakken, ik durf dat eigenlijk nooit, maar bij volgende trip ga ik het ook proberen.

Lekker dat jullie weer compleet zijn en we wensen jullie een leuke tweede helft van de vakantie met natuurlijk als klap op de vuurpijl de .................... (laat ons niet te lang meer in onzekerheid aub haha)

Alex zei

Lekker, de hele bups is weer bij elkaar. Het zal nu wel over zijn met de rust en het 's morgens rustig bijwerken van de mail ;-)
Maar samen met de hele familie maakt alles goed.

Veel plezier !

famscheepensgoesorlando zei

nou nou wan gezellige bende zo bij elkaar....heeeerlijk zon familie vakantie...ik weet het ....en misschien dat jullie nu ook wat later je bedje op zullen zoeken wij waren in ieder geval meer van het nachtbraken hihihihi...en we komen ook dichterbij de ontknoping volgen mij van het mysterie...
veel plezier zo met zijn alle...
groetjes marij

Hans zei

Wat een slimme truuk met de auto; gewoon een grotere meenemen!

Als ik lees dat je dichtbij de Super Target zit en de Walmart een stuk verder ligt dan kunnen jullie niet ver bij ons vandaan zitten.

Wij zitten in Cumbrian Lakes, echt een waanzinning mooie community met uitzicht op een meertje met fontein.

Veel plezier nog!

Marja zei

Iedereen van de partij, heerlijk hoor zo'n huis vol!
Dat het genieten wordt weet ik wel zeker.
Voor ons nog 4 dagen maar kan eigenlijk iet meer wachten...

Jesse zei

Fijn dat de dag zo heerlijk relaxed is afgesloten. Lekkere partij golf op een mooie baan, beetje zwemmen (grappig je close up ;-)). En wat een schattige foto dat Chloe zo komt aanrennen op Yvonne!! En dan ook nog een grotere auto naar buiten sneaken!
Allemaal blije gezichten!

Twinmom1995 zei

Wat een toestanden op Schiphol zeg.
Hoe durven ze zo'n lekker ventje te weigeren...
Doet me denken aan jaren geleden, bij ons waren ze ook allemaal zo lekker kaal en blond.
Gelukkig dat ze er zijn nu, geniet er van en veel plezier in Orlando!

Marleen zei

De familie compleet! dat is wel heel lekker, veel plezier samen. Ben benieuwd wat er op de planning staat.. Wanneer gaat 'het' gebeuren?

arianne zei

de blijheid, vooral van Yvonne haar gezicht straalt ervanaf! Gaat helemaal goed komen aankomende tijd. Heel veel plezier. En hoe lang laten jullie ons nog in spanning?

arianne zei

de blijheid, vooral van Yvonne haar gezicht straalt ervanaf! Gaat helemaal goed komen aankomende tijd. Heel veel plezier. En hoe lang laten jullie ons nog in spanning?

Sonja zei

Hai,

Ik ben weer helemaal bijgelezen van de afgelopen dagen. Wat een hoop mooie dingen hebben jullie gezien en gedaan, echt geweldig!

Heerlijk om nu met zijn allen in Orlando te zitten en de villa ziet er super uit!

Ik ben héél erg benieuwd wanneer de verrassing gaat plaatsvinden en ik blijf jullie volgen. Héél véél plezier daar en geniet!!

Groetjes,
Sonja

alberdina zei

Ziet er gezellig uit zo met z'n allen en kan me voorstellen dat Yvonne weer helemaal happy is met alle kids zo lekker dichtbij. Die golfbaan ziet er inderdaad prachtig uit en ik zag dat ze ook nog happyhour hebben zo ie zo is de sfeer in cellebration lekker relaxed veel plezier morgen.

P zei

Hooters...ik kan niet veel meer zeggen dan:
NICE!!

Fam Verkoelen-Roeland zei

Wat een mooie haarscherpe foto's plaatsen jullie altijd !
Mooi verzorgd verslag steeds en in gedachten zijn we weer eventjes terug in the Sunshine State...
Groetjes !

Fam Verkoelen-Roeland
http://verkoelen.blogspot.com/