vrijdag 30 juli 2010

Dag 27 Little Toot en shoppen

We hadden geen wekker gezet en rond 7:50 word ik ineens wakker. Beetje laat, want we wilden op tijd richting Clearwater, maar we hebben genoeg speling. Joey gaat voor de verandering vers brood halen (plus sigaretten …) en we gaan lekker douchen, aankleden en dan ontbijten. Net iets voor 9uur rijden we pas weg, wel een stuk later dan gepland, maar we hoeven pas rond 10:30 bij Little Toot te zijn, voor de afvaart van 11uur, dus dat moet makkelijk lukken ! Yvonne rijdt lekker, zodat ik de weblog kan bijwerken. We hebben weer heerlijk ruimte in de auto en passen makkelijk met z’n allen in de auto. Het is als het goed is slechts 1,5uur rijden, en dat klopt precies, want om precies 10:30 rijden we het parkeerterrein op. Het laatste stuk is prachtig, met veel bruggen en prachtige uitzichten.

IMG_5436 

IMG_5437

IMG_5444

We betalen met z’n allen $ 112, inclusief de ochtend gratis parkeren voor de deur, dat is alleszins redelijk. Om precies 11uur gaan we aan boord, met het zweet al over ons hele lichaam; wat is het weer heet. We moeten uiteindelijk nog 10min wachten omdat er een familie ‘even’ naar het toilet ging … En wij maar zweten op die boot; varen nou maar !

IMG_5446 

IMG_5449

IMG_5451

IMG_5455

IMG_5456

IMG_5457

Maar dan gaan we eindelijk op weg, gelijk al een lekker windje, ondanks dat we het beginstuk nog niet zo hard mogen gaan. We krijgen wat toelichting op de huizen en hotels waar we langs gaan (huizen van Sylvester Stallone, Tom Cruise, en de oprichter van Outback Steakhouses onder andere), maar na 45min hebben we helaas nog geen dolfijn gezien. De trip zelf is al erg mooi, maar ja, we willen graag die meespringende dolfijnen zien ;-) ! We zien overigens wel VEEL pelikanen hier, ook leuk !

IMG_9327

IMG_9329

De boot heeft ongeveer 25 passagiers en dat betekent ruimte zat. Wij zitten met ons gezinnetje ongeveer de hele rit op het voorsteven, heerlijk dus. Een verfrissend windje en prachtig uitzicht. Na deze 45min gaan we richting open zee, wat we ook gelijk goed merken door de golfen, die worden wat hoger en we deinzen dus lekker mee op de golven, wat Chloë helemaal geweldig vindt. Levi is hartstikke lief, de hele vaart. 

IMG_9334

IMG_9338

IMG_9344

En na de 45min gaat onder een brug door en vaart langs het strand. Daar zien we 1 dolfijn, hij probeert hem 2 keer te verleiden mee te springen, maar hij heeft daar duidelijk geen zin in. Wel apart, echt 20 meter uit het strand, waar gewoon mensen aan het zwemmen zijn, is die dolfijn dus lekker aan het zwemmen. We zien hem de hele tijd op die manier. Na die 2 keer, gaan we verder om te proberen een grotere groep te vinden, maar na 10min heeft hij niets gevonden en gaan we weer terug naar die ene. En ineens heeft hij er gelukkig WEL zin in !

IMG_9348

IMG_9349

IMG_9354

Ik hoor gelijk dat er druk overlegd wordt met andere boten; ze overleggen blijkbaar met elkaar waar de dolfijnen zijn. Ik hoor de kapitein met de Seascreamer overleggen, die ook nog niets gevonden heeft en nu dus hierheen komt; onderweg komen we ze tegen. Blijkbaar in 5% - 10% van de keren, komen ze geen dolfijn tegen. En terecht, het is geen Seaworld en het zijn gewoon dieren in het wild; dat beseffen wij en vinden we juist goed natuurlijk. Om 12:35 zijn we weer terug in de haven en zien we steeds dichterbij hele donkere wolken aan komen drijven. Een mooie ervaring, zeker dat meespringen (want dolfijnen hebben we hier in Florida al heel veel gezien), dat was voor ons de eerste ervaring op deze manier.

IMG_9350

IMG_9357

IMG_9361

Vanwege het aankomende slechte weer, besluiten we weer terug richting Orlando te rijden. Onderweg zien we een Dairy Queen, waar we een soort van semi-lunch pauze houden; we nemen allemaal iets lekkers hier ! Allemaal wat anders, maar het smaakt allemaal ERG goed. Voordat we weggaan, neem ik nog een (double) strawberry shake voor Yvonne en mij onderweg. Ook die is weer ERG lekker !

IMG_5476

IMG_5477

IMG_5486

IMG_5484 IMG_5485

Als we om 13:30 weer op weg gaan, begint het te STORTregenen, maar gelukkig zitten we lekker in de auto en na een half uurtje is het alweer voorbij. Yvonne rijdt, dus ik kan de weblog weer helemaal bijwerken, zodat ik waarschijnlijk vanavond weer helemaal bij ben. Joey en de mannen zitten helemaal achterin, achter hun Iphones. Denise en Levi vallen al snel in slaap, Denise iets later. Op een gegeven moment zitten Matthew en Robin ineens met de camara te spelen, en Robin doet Denise na die aan het slapen is (en natuurlijk weer ‘gewoon’ gekke bekken trekken, is nieuw deze vakantie). We moesten weer zo lachen ;-) !

IMG_5492 

IMG_9370

IMG_9374

IMG_9375

Om 15uur zijn we alweer in de villa. Er wordt druk overlegd of we nog iets gaan doen, want volgens onze ‘planning’ is dit een vrije middag. Ik wil nog wel golfen, maar op een gegeven moment wordt besloten dat ik toch ook echt ‘gezellig’ mee moet shoppen.  En dat ‘moet’ in de Mall at Milennia. De mannen blijven lekker alleen in de villa, die vinden het allang best. Om 15:45 stappen we dus alweer de auto in en rijden richting de mall. Daar blijkt dat Yvonne eerst even David’s Bridal wil laten zien, waar ze de jurk gekocht heeft. Wauw, wat een winkel zeg, ziet er echt prachtig uit ! Dat is toch wel even leuk om gezien te hebben. Vervolgens verder naar de Mall zelf, waar ze een jurk voor de trouwerij van mijn broertje wil uitzoeken, dus dat was ook een reden waarom ik mee moest. En ook dat is gelukt ! Dus Yvonne weer helemaal happy.

IMG_5493

IMG_5495

Vanaf daar gaan Yvonne en ik samen lekker op stad (want met Denise shoppen is ECHT een uitdaging …) en spreken om 18uur weer hier af in de Macy’s, waar we naar binnen zijn gekomen. We lopen heerlijk samen op ons gemakje door de Mall, prachtig hier met de mooie winkels ende Mall ziet er ook gewoon supermooi uit. In Bloomingdale’s hebben ze VEEL aanbiedingen, maar uiteindelijk … eigenlijk hebben we niets meer nodig. Dus we houden ons in ;-) ! Om precies 18uur zijn we bij de Macy’s, net als Denise en Joey met kids. Die hebben nog wel wat ingeslagen en om 18:10 zitten we weer in de auto op weg naar de villa. Levi kijkt de hele tijd wat Chloë nou aan het doen is op die Iphone, duurt niet lang voordat hij er ook één krijgt, denk ik zo !

IMG_5496 

IMG_5503

IMG_5505

We proberen de mannen nog te bellen, maar die nemen natuurlijk niet op. En verrassend genoeg, waar zouden die nou zijn als we weer bij de villa zijn …

IMG_5508

IMG_5509

Yvonne en ik willen nog wel een avondje samen eten; Denise en Joey willen met de mannen nog naar Downtown Disney (en wij slaan wel over deze keer). Ik stel voor dat zij eens bij Cici’s Pizza gaan eten, lekker goedkoop (want ik ‘mag’ natuurlijk betalen) en ik ben wel benieuwd. Dat vinden ze een prima idee, daarna gaan ze dan naar Downtown Disney (want wij mogen er niet bij zijn ….). Mooi, wij gaan dan naar Kobe Steakhouse, wil ik zo graag een keer proberen.

Iets voor 19uur komen we aan bij de Kobe, tegenover Celebration op de 192. We kunnen kiezen, gewoon restaurant of Teppan Yaki. Wij kiezen deze keer maar eens voor het restaurant en we kunnen gelijk aan tafel. We kunnen ook kiezen voor sushi, en laat ik dat nou maar eens een keer proberen. Ik heb zo nu en dan wel eens een stukje op, maar nog nooit ‘echt’ sushi gegeten. We kiezen voor een voorgerecht van een soort filet mignon, die we dan samen delen. En dat is alvast ERG lekker !

IMG_5510

Als hoofdgerecht heeft Yvonne iets van kip, ik dus de sushi (van tonijn, yellowtail, grouper en zalm). Het ziet er in ieder geval erg leuk uit en het smaakte op zich prima. De grouper wellicht het minste, maar de rest smaakte prima. Maar toch … een steak … Misschien vis voortaan maar als voorgerecht houden ;-) ! Maar prima gegeten en lekker gelachen weer; Life is Good !

IMG_5512

IMG_5513

Om 20uur rijden we weer weg, en zien nog een mooi nummerbord (als het nog niet opgevallen was, we kijken vaak naar nummerborden, zo leuk !). We rijden door naar de Publix bij ons villa en doen nog wat grote inkopen (ik heb wel weer het idee dat we bij de Walmart ongeveer 40% goedkoper uitgeweest zouden zijn …), de laatste voor ons deze trip, denk ik zo. En rond 20:45 zijn we weer terug in de villa, waar Yvonne lekker naar bed gaat, en ik bij haar in bed kom liggen en de weblog bijwerk. Om 21:30 ben ik alweer helemaal bij, en kijken we samen Funniest Home Video’s. We hebben weer ZO gelachen, tranen over onze wangen. Echt zo grappig ….

IMG_5515

IMG_5516 

Om percies 23uur komen onze kids allemaal weer thuis, die hebben het lekker laat gemaakt dus. En … ze hebben een kado voor ons gekocht, waar we Yvonne (die inmiddels al in slaap gevallen is), voor wakker gemaakt wordt. We krijgen een prachtig beeld van Mickey en Minnie in trouwpak die een stuk glas vasthouden waarop onze namen staan en de trouwdatum. Echt heel mooi ! Dat wordt nog een uitdaging om heelhuids naar Nederland te krijgen ;-) ! We hebben hem dan ook maar in de doos laten zitten.

IMG_5520 

IMG_5522

Overigens, Cici’s pizza was wel ERG goedkoop (totaal $ 30 met z’n allen), maar de mannen vonden het NIETS, Denise en Joey redelijk … In ieder geval extreem goedkoop ;-) ! Ik werk dat nog even snel bij in dit verslag, en dan gaat hij online. Daarna, inmiddels 23:30, gaan we gelijk lekker slapen. Morgenochtend stond Boggy Creek Airboat Rides op het programma (ik zou niet meegaan in ieder geval), maar het gaat nu waarschijnlijk toch Disney Hollywood Studios worden in de ochtend. Eind van de middag gaan we hier dan weer naartoe, en natuurlijk Fantasmic! bekijken, die moeten we nog zien deze vakantie !

18 reacties:

famscheepensgoesorlando zei

en weer een leuke dag ( we zijn niet anders gewend) en wat prachtig dat jullie dat mooie beeld hebben gehad...dat maakt die CC trekken iets mider erg toch hihihihihihi...och je hebt maar 1 leven en dat moet een goei leven zijn toch ?
geniet ze nog en veel plezier
marij

Alex zei

heb je je toch bijna verslapen op de vakantie, pas om 7.50 wakker worden !!
Was weer een lekkere dag, ook nog even samen met Yvonne op pad geweest. Zal ook wel even lekker zijn, zo met z'n 2-tjes.

Geniet nog van de laatste dagen

Han en Ryan zei

Wat een gezellig verslag weer!
Wat lief van de kids om dat beeld voor jullie te kopen, dat is uiteraard heel goed aan julie besteed!

Zo te lezen vermaken jullie je nog steeds best.

Geniet er nog even van!
Groeten,
Ryan, Hanneke en een poot van Saar

Roberto en Wendy zei

Jullie blog heeft me nog geen dag verveeld! :) wat een heerlijke vakantie blijft dit toch.

Fijn om te zien dat jullie allemaal er zo een plezier in hebben.

De foto's van vandaag en gisteren zijn ook weer al heel mooi.

Niets anders als positief dus !!!

Vooral zo verder blijven doen.


Groetjes

marlous zei

Haha dat nummerbord heb ik erg om gelachen....
Het blijft een leuke blog, ik ga het nog missen als jullie weer thuis zijn!

Teleton zei

Toch nog één tegenvallertje in een overigens zo geslaagde vakantie: CiCi's Pizza! Wat een pech dat de pizzabakker zijn dag niet had ;-).

Verder weer twee heerlijke dagen in MK en op de Little Toot als hoofdmoot. En we zullen duimen dat zo'n kwetsbaar kado heelhuids thuiskomt zodat het een mooi plekje kan krijgen. Maar zover is het nog lang niet, toch?

Tinnetam zei

Ik liep een paar dagen achter, je weet vast wel hoe dat komt, maar ik ben weer helemaal bij en blij als ik die vrolijke toeten voorbij zie komen op je blog.

Wat een top dagen hebben jullie weer gehad. Jammer dat het golfen er bij in schoot, maar ja, dan had je David's Bridal niet gezien ;-)

Wat lief van de kids dat ze zo'n mooi kado voor jullie hebben laten maken. Volgens mij maar goed dat de extra koffer mee op vakantie is gegaan. Al lijkt me dat jullie dit kado vast in de handbagage mee zullen nemen.

Ben trouwens blij te lezen dat jullie naar DHS gaan. Dat park miste ik al een beetje in het geheel. Heel veel plezier vandaag en natuurlijk ook bij Fantasmic. Neem voldoende drinken mee ;-)

Jacqueline zei

Hoi Robert Jan,

Ja hoor, je staat zeker wel in mijn volglijstje. Je staat direct op mijn blog (op dit moment zelfs bovenaan) op de liljst van blogs die ik nu volg. En ik heb even in je 140 volgers gespit en ook daar sta ik tussen. Ik was zelfs in het begin er al bij. Ik lees je blog regelmatig hoor (ben zelf nu ook op vakantie)
Nog veel plezier de aankomende dagen en blijf vooral die lange blogs schrijven. Heerlijk om mee te lezen.

Groetjes,
Jacqueline

Ronald V / Jarjarbinks zei

Schitterende foto's van Denise, graag meer.

Mall at Milennia is ook echt onze favoriet. Mooi, koel en alles te krijgen wat je wilt.

De dames hier gaan daar graag naar de lingerie winkel, naam even kwijt, kom ik nog op.
De laatste dagen komen eraan, jullie hebben er een prima tijd op zitten met de gehele familie.

de Welsumpies zei

Charmante foto's van Sneez, zal ze ECHT blij mee zijn:)
Jullie blijven volop genieten, ga zo door.

Marjolein zei

Ook wij genieten mee van jullie blog! Het grappige is dat we maar een paar kilometer van jullie af zitten en dat we veel dingen herkennen! En inderdaad life is good!

Groetjes,
Marjolein, Peter en Finn
p.s ook het walmart commentaar kan ik me in vinden, jammer dat de publix net even dichterbij zit!

Fam Verkoelen-Roeland zei

't Lukt me niet meer op 's ochtends op het werk (ssttt) eerst de blog(s) te overlopen, dus 'k moet tijd maken thuis *aahhhrrrgghhh* Alleszins, 'k heb ervan genoten.
Een heerlijk Japanees Resto hebben wij niet gevonden in Orlando of omgeving, nochtans 't moet er zijn *ahaha* Mocht het jullie ooit passen : ga eens langs in het MGM in L Vegas :) *kwijl*
Groetjes en prettig weekend !

Fam Verkoelen-Roeland

arianne zei

Gelukkig ook weer een lachende Levi in dit verslag. En voor de rest. Tja alleen maar Leut met een hoofdletter L.
Keep up the good work.

groetjes ARianne

alberdina zei

Wij hebben ook erg veel plezier gehad op de little toot en toevallig wel een hoop dolfijnen gezien ja de natuur laat zich niet sturen. Wij vonden cici's ook niks maar wel lekker goedkoop. Helaas komt het eind voor jullie nu ook dichtbij veel plezier nog!

Barkies zei

Wat leuk dat jullie wel een foto van een dolfijn hebben kunnen maken. Wij zijn er maandag geweest en hebben een paar dolfijnen zien mee zwemmen maar niet lang genoeg om foto's te maken. Ik dacht zelf dat ze wat zwarter waren maar ook wel groot. We kunnen nog een keer terug maar ik weet niet of het er nog van komt.
Twijfelen nu of we nog naar Cici Pizza zullen gaan, lijkt me leuk om zelf eens mee te maken. We hebben ook nog coupons dat je buffet gratis krijgt bij een betaald buffet.
Verder volgen we je wel hoor, lekker lange verslagen, zoals altijd kunnen we meegenieten met jullie, zijn nu weer een beetje bij.

Petra zei

Hey vrienden,

Ja zo voelt het wel. Iedere dag na het werk even matt-robbe, zo wordt het hier al genoemd.Ook onze dochter van 17 jaar leest iedere dag jullie verslag.Nou moet mij een ding van het hart, dat jullie allemaal veel plezier hebben dat is wel van jullie gezichten af te lezen maar die Levi die straalt van oor tot oor. Wat een scheet wij zijn helemaal fan van dat jochie, hij werkt hier als een soort therapie.
Heb je slechte zin ga even Matt-robbe en kijk even naar Levi en je hebt zo weer goede zin wat een heerlijk kereltje, kan me voorstellen dat jullie een hele trotse opa en oma zijn.
Voor jullie zit het er bijna op en ik wil jullie bedanken voor de leuke, mooie en ontroerende verslagen wij vonden het super. Wij gaan ook snel die kant uit en hopen jullie ook te entertainen met onze verslagen.
Nog heel veel plezier de laatste daagjes met elkaar in Florida. En een goede thuiskomst........

Groetjes van Petra Veenstra( jarjarbinks)xxx

Twinmom1995 zei

Gelukkig lacht Levi weer, hopelijk is Matthew ook van de schrik bekomen...(ik had even de blogs niet bijgehouden vandaar mijn late reactie)
Jammer dat er maar 1 dolfijn te vinden was maar ondanks dat is het waarschijnlijk ook een gave ervaring.
Veel plezier weer morgen.

"Rick, Sunshine State" zei

He vakantie mensen, toch een dolfijn gezien, ja toch en krijg jullie ook nog een mooi kado, hopelijk komt het helemaal gaaf over!! En wat een gek nummerplaatje zeg....

Nou heel veel lol nog hoor !!!

PS , wat rijden die chevy's lekker huh?

Groet,

Rick