zaterdag 31 juli 2010

Dag 28 Niets …. en Disney’s Hollywood Studios

Om 7:15 word ik weer wakker, lekker geslapen vannacht. Vanochtend zouden we (zonder mij) wellicht dus naar Boggy Creek Airboat Rides gaan, maar gisteravond bleek de animo toch laag. Toen bedacht ik nog om misschien maar in de ochtend (ook) naar Disney’s Hollywood Studios te gaan. Maar als ik in de ochtend de openingstijden check, blijkt het hier een Early Morning Magic Hour te zijn, oftewel druk in het park … Dus dat heeft niet zoveel zin. Ik overleg nog even met Yvonne (met haar ogen nog half dicht) en we besluiten iedereen lekker te laten slapen en rustig aan doen deze ochtend. Ik ga om 8:15 lekker douchen en om 8:30 stap ik de auto in voor wat vers brood. Als ik terug ben, is Joey beneden en slaapt de rest nog/weer. Ik neem lekker het verse brood met aardbeitjes en ‘nestel’ me weer achter de laptop !

Rond 9uur komt Denise met Levi naar beneden, om 9:30 zie ik Chloë verschijnen en om 9:45 komt Matthew even langs, maar die stort daarna gelijk weer zijn bed in. Ik lees lekker weblogs bij en om 10uur verschijnt Matthew weer, even bijgekomen en zelfs Yvonne komt uit bed nu ! En tenslotte om 10:30 komt ook Robin zijn bed uitrollen (toch maar niet wakker gemaakt, Mariëlle …). Dus zo ziet een relaxed ochtendje eruit, lekker voor de tv (foto door mij vanaf mijn ‘online’ plekje gemaakt).

IMG_5526

IMG_5527 

Maar om 11uur gaat toch echt iedereen zich aankleden zodat we om ongeveer 11:45 op weg gaan naar …. de Premium Outlets ! De spullen worden ingeladen, we draaien de 192 en daarna de I4 en gelijk … file !!! Grrrr … Gelukkig met google maps en de file informatie nemen we de eerste afslag en rijden daarna binnendoor in 1 keer naar de Outlets ! Dat is mooi. We parkeren dus nu ook aan de (nieuwe) achterkant en gelijk in de eerste winkel die we tegenkomen, slaagt Yvonne gelijk voor nieuwe slippers. Dat voorspelt niet veel goeds ….

IMG_5529

IMG_5530

Omdat we inmiddels weten hoe het werkt met Denise en shoppen, besluiten we gewoon om 14uur af te spreken in de foodcourt, en gaan we allebei onze eigen gang. De mannen lopen bijna alleen maar met hun Iphones te spelen, terwijl we hier voor hen zijn (nieuwe korte golfbroeken en spijkerbroeken) … Ik heb daar nou nooit last van, dat ik mijn mobiel in mijn handen loop … AHUM …. Uiteindelijk slagen we voor de golfbroeken bij Adidas en voor de spijkerbroeken bij Levi’s (moet haast wel, met zo’n naam in de familie …). Ik loop nog even de Tumi in (zulke mooie spullen altijd), waar Yvonne nog een tas vindt … Leuk, maar hebben we toch niet nodig; en ik krijg een heel verhaal waarom we zoiets wel nodig hebben … En er is ongeveer 1 ding in de hele zaak NIET afgeprijsd; inderdaad, die tas … Fijn en bedankt …

IMG_5531 

IMG_5533

De mannen vinden ook nog portemonnees bij Tumi, dat is een mooi verjaardagskado, dus ze bellen gelijk met opa en oma, en dat is goed. Ook weer mooi geregeld ! En ze weten toch nooit wat voor hun verjaardag. Om 14uur zijn we bij de foodcourt, waar het echt stervensdruk is, niet alleen bij de tafeltjes, maar ook bij de restaurants. We besluiten gewoon lekker gelijk weg te rijden en onderweg even wat te zoeken. We hebben (op mij na natuurlijk) allemaal pas laat gegeten vanmorgen, dus geen probleem. Als we het parkeerterrein afrijden zien we naast de Outback en McDonald, gelijk een Quiznos, soort van Subway. Daar gelijk gestopt en allemaal HEERLIJK gegeten !

IMG_5535

Om 14:45 rijden we weer verder, langs Downtown Disney (niet de meest slimme weg achteraf, door alle stoplichten) naar Disney’s Hollywood Studios, waar we om 15:05 geparkeerd staan, op de eerste plek vooraan bij de tram; prima dus. De auto steekt helemaal uit, maar we werden hierheen geleid, dus prima zo. Wat een hitte weer, wat we natuurlijk ook al merkten in de outlet. Het is weer een goed warme dag …

IMG_5537

IMG_5538

Als ik bij de tassencontrole aankom, vraag ik nog voor de grap even, of het druk is vandaag, omdat ik er als enige ben. Nou, valt wel mee, omdat er vandaag geen Fantasmic! is. Pardon … ??!! We komen hier juist voor Fantasmic! … Helemaal niet opgelet, eigenlijk standaard vanuit gegaan dat Fantasmic! elke avond was, maar blijkbaar is die alleen op dinsdag, donderdag en zondag … Nou ja, jammer dan inderdaad. Hopelijk is het dan in het park inderdaad rustig … We dachten eerste even dat het alleen donderdagavond zou zijn (dat staat namelijk op het kaartje), en dan hadden Denise, Joey en kids helemaal niet meer kunnen gaan, maar dat was gelukkig niet zo.

We gaan gelijk naar ‘ons’ winkeltje, Disney Animation. Dat is de enige winkel waar ze speciale gelimiteerde ‘cels’ maken. Vanaf de eerste keer dat we hier geweest zijn, hebben we elke keer hier een cel gekocht; we hebben er inmiddels 11 ! En altijd moet Mickey er op staan. Dus we zijn benieuwd of er nieuwe zijn en welke we deze keer nemen. We hebben er al gelijk 1 op het oog ‘Around the World’; een Mickey met reiskoffer en daarachter landen en attracties. Ook de Mickey als Indiana Jones vinden we erg leuk, maar die komt pas in September uit … Dus deze gaat het worden; maar die halen we later wel op. We gaan eerst in de attractie Disney Animation. Die is overigens wel flink veranderd sinds de laatste keer, best wel jammer … Al gaan we hier nu wel met Mickey als Sorceror op de foto, dat is dan wel weer leuk (photopass dus) !

All DHS Mickey 

Vervolgens gaan Denise, Joey, Yvonne, Chloë en Levi in de attractie/show Voyage of the Little Mermaid, terwijl ik met de mannen naar Walt Disney: One Man’s Dream ga en daar ook de film bekijk, altijd weer leuk. Inmiddels is het dus al iets over 17uur en gaan we op weg naar Toy Story Midway Mania, maar een wachttijd van 70min vinden we toch teveel van het goede. Dus door naar de Studio Backlot Tour. En nog een leuk verhaal over Levi; hij is helemaal gek van cola-flessen. Daar wordt hij helemaal hyper van (zie ook hieronder weer). En wat is er vlak voor de ingang van de Backlot Tour … Een hele grote fles cola; dus daar moest hij even samen met oma naartoe natuurlijk !

IMG_5544

IMG_5545

IMG_5540 

IMG_5541

IMG_5542

IMG_5551

IMG_5553

De Backlot Tour attractie is altijd weer leuk. Als we daar in de rij staan, valt Levi gewoon in slaap in de armen van Joey, en hij blijft heel de rit slapen, zelfs tijdens de ‘Canyon’ tour, waar het begint te stormen, onweren en keiharde geluiden gemaakt worden, hij slaapt lekker door !

IMG_5556 

IMG_5557

IMG_5558

 IMG_5564

IMG_5568

IMG_5572

Daarna lopen we door het winkeltje, waar Denise met een aparte blik de zweep van Indiana Jones vastheeft … Die hebben we maar niet gekocht. Verder maken we nog wat foto’s (we hebben voor het eerst kleine handdoekjes bij ons, waar we ons lekker mee af kunnen doen) en dan lopen we via de Streets of America, met New York op de achtergrond richting Star Tours. Hier staat een wachtrij van 20min, maar we lopen in 1 keer door naar binnen ! Yvonne blijft met Levi wachten en gaat vast in het Backlot Express restaurant zitten. Chloë vindt de attractie helemaal geweldig !

IMG_5577 

IMG_5578

IMG_5581

IMG_5583

Het is inmiddels dus net 18:30 geweest, en tijd voor wat te eten. Yvonne zit al in het restaurant, terwijl Levi nog lekker slaapt, naast de refill-machines. Inderdaad, hier dus ook ! Ik denk dat we ze inmiddels allemaal gevonden hebben hier in de parken. We bestellen allemaal weer wat te eten, en ook hier is het weer super-rustig. We kopen maar 2 bekers drinken, en refillen lekker. Heerlijk koud en we hebben goed dorst, dus er gaan aardig wat bekers doorheen, geeft me toch een goed gevoel. Er komt zelfs een familie die gewoon hun eigen drinkbekers helemaal vullen hier, dat is volgens mij NIET de bedoeling ?

IMG_5584 

IMG_5589

IMG_5592

IMG_5595

IMG_5594

Inmiddels wil Chloë nog wel 1 keer in Star Tours met oma, dus die gaan nog even snel, terwijl de mannen er ook nog achteraan snellen. Ik doe rustig aan, terwijl Denise en Joey naar het rokersplekje aan de overkant gaan. Ik kom daar achteraan en ga lekker aan de overkant zitten, zo ver mogelijk bij die rook vandaan. Als Chloë terugkomt, wil ze gelijk op de foto met het Star Wars vliegtuig !

IMG_5597

IMG_5600

Levi is inmiddels ook weer wakker geworden en we lopen richting The Great Movie ride, die Yvonne en ik lekker overslaan. We gaan met Levi naar ‘ons’ winkeltje om alvast de cel te kopen. Daarna lopen we naar ToyStory, maar daar is de wachtrij nog steeds 50min, te lang voor ons. We wachten daar op Denise, Joey, Chloë en de mannen. Levi zit weer de blits te maken en te lachen, en we krijgen echt meerdere complimenten, vooral dat hij van die mooie blauwe ogen heeft ;-) ! En we zien iemand met een rolstoel aankomen, opstaan en in 1 keer hard naar de WC rennen. Als ze terugkomt het omgekeerde, ze rent weer naar hard wagen, waar ze snel in gaat zitten. Mama duwt haar weer verder, langs ons … Je weet niet wat er precies aan de hand is, maar het komt toch wel raar over ….

IMG_5614

Als de rest weer terugkomt, lopen we richting de Tower of Terror en Rock ‘n’ Roller Coaster. Daar laten we nog een leuke foto maken en vervolgens gaan Denise en Joey in Tower of Terror. Ik ga met Matthew in Rock ‘n’ Roller Coaster, de single riders lane. Yvonne blijft met Robin, Chloë en Levi achter, en er is speciaal voor kleine kinderen hier een standje, waar ze kunnen tekenen; ideaal voor Chloë dus.

All DHS

De single riders lane gaat razendsnel en binnen 15min staan we alweer buiten. Hier bleek dat Denise en Joey nog sneller door Tower of Terror heen waren, en inmiddels ook in de single riders lane van Rock ‘n’ Roller Coaster waren. Matthew en ik gingen nog een keer en inmiddels was het dus 20:45 en hadden we alles weer gedaan. Heerlijk rustig dus vandaag hier, behalve bij ToyStory. We besluiten lekker terug naar de villa te gaan. We laten nog wat foto’s maken, nu inmiddels in het donker, en vervolgens gaan we lekker via de winkeltjes terug naar onze auto. Om precies 21:30 zijn we alweer in de villa, ook lekker !

IMG_5615

Denise Joey DHS

Von RJ DHS

IMG_5619

Ik ga nog even werken aan de weblog, Denise en Joey zitten lekker buiten wat te roken en te kletsen met Robin, en gaan daarna nog even poolen met z’n allen, gecombineerd met komische Youtube filmpjes kijken.  Yvonne is al gelijk naar bed gegaan met Levi en Chloë (alhoewel Chloë nog wel een paar keer beneden is geweest). Ik ben om 22:30 klaar met de weblog en sluit me aan bij Denise, Joey en de mannen en we hebben de grootste lol ! In de afsluitende finale win ik nipt van Joey, hij tikt de zwarte bal helaas net in het verkeerde gat ;-) ! Om 23:30 ga ik lekker naar bed met de mannen, terwijl Denise en Joey nog even sigaretten gaan halen.

IMG_5621

IMG_5625

IMG_5628

IMG_5630

IMG_5632

IMG_5634

IMG_5636

IMG_5641

IMG_5642

Morgen een rustig dagje op de planning. We willen nog langs Downtown Disney voor een aankoop (verjaardagskado Chloë), langs de Walmart (verjaardagskado voor de mannen) en langs de Edwin Watts (golfwinkel voor mij). Rond 16uur gaan wij helaas Denise, Joey, Chloë en Levi verlaten; zij blijven nog lekker 5 nachten in de villa en vliegen dan donderdag terug naar Nederland. Wij rijden morgen naar Tallahassee en de dag erna door naar Atlanta, waar we maandagavond dan rond 21:30 terugvliegen naar Nederland (maar daar denken we nog maar even niet aan).

23 reacties:

Agnes zei

Wil je nog niet aan terugvliegen denken...zelfs niet na 31dagen?? Is het zelfs voor Yvon nog niet genoeg?? Leuk weer om alles gelezen te hebben. Gelukkig dat de mannen niet een GEVULDE portemonnai willen, haha en vlg mij zien jullie er echt lekker bruin uit. ben ik zo benieuwd naar.Ook naar de nwe mickey cel.Vandaag nog genoeg te doen

Alex zei

maandagavond is nog zooooooooooooo ver weg.
Toch weer een heerlijke dag met de familie. Ook weer lekker veel foto's.
Blijf genieten, ook de laatste dagen !

Nancy. zei

Wat een heerlijk verslag weer!! Lekker om zo weer alles even bij te lezen......de volgende familie is naar het vliegveld vertrokken dus die kunnen we ook vanaf morgen volgen,leuk leuk!!

Geniet van de laatste dag samen, jullie hebben nog een heeeeeel weekend voor de boeg ;-)

Groetjes!!

Teleton zei

Hoewel ik erg van de epiloog kan genieten, vind ik dat jullie (onder het motto "nog lange niet, nog lange niet") nog maar niet over vertrek moeten praten.

Vandaag weer een heerlijk ouderwetsch verslag. Mooiste waarnmeming: Het sta op en wandel mirakel.

Wonderen gebeuren nog ieder dag, als je er maar oog voor hebt. Zoals de kleine Levi gedacht moet hebben, toen hij de manshoge Colafles zag....... Geluk zit soms ook in hele grote dingen!

Tinnetam zei

Ondanks het missen van Fantasmic! (oeps foutje in mijn overzicht)toch een geslaagde dag zo te lezen.

Dat Levi hyper wordt van colaflessen daar kan ik me iets bij voorstellen :-)

Vandaag qua genieten nog even alles uit de kast en dan begint toch heel langzaam de terugreis voor jullie. Maar ik ben er zeker van dat jullie tussen nu en maandagavond ook nog leuke dingen gaan beleven !

de Welsumpies zei

Weer een zeer geslaagde dag achter de rug.
Genietend van alles om jullie heen, super om zulke vrolijke gezichten steeds weer te zien.

Veel plezier de laatste dag met elkaar, en voor je het weet zien jullie elkaar vrijdag alweer.

Fam Verkoelen-Roeland zei

Mooie liedjes blijven - helaas - niet duren... maar jullie zitten daar toch al lange tijd nietwaar ? :)
Probeer het vertrek nog even uit je hoofd te bannen en geniet van de laatste momenten.
Groetjes,

Fam Verkoelen-Roeland

famscheepensgoesorlando zei

ik dacht eerst och de zon heeft ze aangetast...want ik las echt ...We besluiten lekker terug naar de villa te wandelen...vanaf de studios ;-)....
maar da lijkt me een bietje ver....
jah mensen aaan alles komt een einde...ook aan jullie vakanties ;-)...maar geniet nog van die laatste daagjes en een heel goede reis terug met de auto....denise en familie genieten jullie nog maar lekker even door...zonder de CC van RJ hahahahahahaha...en robertjan vrouwen hebben nooit genoeg tassen en schoenen...daar moet je nooit tegenin gaan...heeft je vader jou nooit geleerd ...jongen een vrouw heeft altijd gelijk ;-))))
nou geniet ze nog daar allemaal
groetjes marij

Jesse zei

Wat een heerlijke, bruine hoofden allemaal op de foto's. Echt een vakantiekleurtje! Grappige foto voor ToT :-) En dat Levi de show steelt, tja dat is niet zo gek. Wat een schattig kereltje en altijd die grote lach!

Twinmom1995 zei

Nee hè nu komt voor jullie toch ook het eind in zicht :-(
Ik zou er nog maar even goed van genieten maar dat gaat vast lukken.

De Steijntjes zei

Ben blij dat jullie die "arme" puber hebben laten liggen. Want na al deze weken te hebben meegelezen, kan ik me voorstellen dat hij behoorlijk vermoeid is.

En dat jullie vakantie (en onze meeleesochtenden) nu bijna voorbij zijn?!?! Wij denken er nog niet aan hoor!!

Wij lezen trouw mee iedere dag, en heimelijk denken we terug aan die goede oude Orlandotijd.

BTW die Outback die jullie zagen bij de Premium daar hebben wij afgelopen vakantie een aantal keer de blooming onion genuttigd. Dus Flashback Flashback.......

Hou dit ritme nog even vast, dan komt alles goed.

Trouwens lacht Levi echt alleen maar de hele dag? Wat een prachtig kereltje (de rest ook hoor...) en wat een makkelijk mannetje. Valt overal gewoon in slaap als hij dat wil. Plop oogjes open, en smilen maar!!!

Wat is het leven toch makkelijk als baby.

"Rick, Sunshine State" zei

Lekkere relaxte start en uiteindelijk toch een heerlijke Disney dag. Leuke foto's je Credt Card is weer leeggetrokken bij de Premium Outlet, heerlijk huh Florida..

Nou geniet nog lekker, bovendien het is nog lang geen maandag !!

Had ik gezegd dat de auto heerlijk rijdt ;-))

Carin zei

Sorry maar het lukt me niet om nu jullie hele weblog te volgen (je schrijft ook zo lekker uitgebreid :) ) Heb net de afgelopen dagen gelezen, het volop genieten spat er van af hoor.
We zijn naar Wakulla Springs(ca.20 min van Tallahassee)geweest boottour en lekker zwemmen) misschien nog iets voor jullie als jullie op tijd in de buurt van Tallahassee zijn. groetjes
Carin
ps bedankt voor de livewritertip, gebruik het nu ook

Tiggergirl 2010 zei

Jeetje wat gaat dat snel zeg. Morgen al weg uit Orlando. Hmm weer een blog minder te lezen.

Dus jullie hebben aardig geluk in WDW met de wachrijen en parkeerplaatsen. nou mooi joh.

Jullie kunnne terug kijken op een heelijke vakantie.
En ook ons op ideeen gebracht.

Maar dat lees je vanzelf hahahaa


Shop ze

Anita zei

Wat een heerlijke dag weer. Ik vraag me af hoe jullie alles gaan meekrijgen naar huis? Hadden jullie op de heenweg 2 lege koffers meegenomen of zo. De bruidsjurk, de pakken, de kado's, dat wordt proppen in de koffers. Geniet nog lekkere van de laatste dagen in Florida, groetjes
Anita

Sonja zei

Wat een heerlijke dagen hebben jullie weer achter de rug! Het plezier en genieten spat van de foto's af ;-)

Ik vind Levi ook zo'n mooi mannetje en ik kan me goed voorstellen dat hij zoveel complimentjes krijgt!

Héél véél plezier nog de laatste dagen. Aan de ene kant heel jammer dat het er bijna op zit maar aan de andere kant hebben jullie heel veel moois meegemaakt en kunnen jullie hier weer heel lang op teren denk ik? De foto's van de photopass zien er ook leuk uit!

Groetjes,
Sonja

Karen aka Cloggie68 zei

Wij net terug uit Italië en Disneyland/Parijs en jullie ook alweer bijna op de terugweg... ik heb nog wat lezen in te halen omdat juist in DLRP geen of dúúr internet was... en we hadden er toch geen tijd voor :)
Maar zo te zien hebben jullie weer een paar heerlijke dagen achter de rug met de beste dingen van FL, shoppen, zwemmen en genieten van de parken.... 't ziet er allemaal heel gezellig uit zo met de hele family!! Geniet nog maar even van de laatste dagen!!

Aggie zei

Wat vliegt de tijd he? Maar goed het is nog geen maandagavond, dus geniet nog maar effe verder en laat ons ook nog maar effe meegenieten. Ik geniet van jullie verhalen en leuke foto's, wat een prachtkereltje is Levi!!
Have fun!

Roberto en Wendy zei

Jullie blog is telkens zo uitgebreid, en het verveeld ons geen moment !!!

Zeker nog niet aan maandag denken, geniet er nog maar zolang van als het kan

alberdina zei

wij waren ook zo verbaasd dat er niet iedere avond fantasmic is jammer wij kwmen er ook pas in het park achter dus hebben het gemist denk nog maar niet aan thuis want in barendrecht regent het. veel plezier nog

Evelyne zei

Idd. Het zomercarnaval was erg regenachtig, maar wel kleurrijk!
Maar als we jullie blog lezen, zijn we nog heel even in gedachten daar. Als jullie genieten (en dat doen jullie, big time!) dan doen wij het ook. Tallahassee zijn wij ook geweest; heel anders dan Orlando omgeving. Gaan jullie daar nog wat doen?

Marja zei

Jeetje zeg, wat is dat snel gegaan ( of komt dat omdat ik nu zelf weinig tijd heb om te lezen...)Wat een heerlijke dag hebben jullie al weer achter de rug.
Veilige reis en denk nog niet aan naar huis gaan...

Sonja zei

Ondanks de trage start hebben jullie nog veel uit de dag gesleept. Goed gedaan hoor. Goede reis en inderdaad naar huis gaan is nog héééél ver weg!