woensdag 7 juli 2010

Dag 4 Van New York via Philly naar Washington

Weer een heerlijke nacht achter de rug, en om 5:30 ben ik wakker. Top geslapen en lekker nu de tijd, omdat we pas om 7uur bij Alamo terecht kunnen. Yvonne duikt al de douche in en pakt de laatste dingetjes in. Ik zit nog even lekker online, stap daarna de douche in en om 6:30 staan we bij het ontbijt in de Club Lounge. We laten ons alles weer goed smaken, inclusief de verse aardbeien en om 6:45 gaan we op stap. De mannen hebben we geïnstrueerd, die moeten douchen en ontbijten, zodat ze klaarstaan als wij ergens tussen 9:30 en 10:00 bij het hotel zijn. Op de foto rechtsboven, de oranje vlek, dat is Yvonne in haar Holland outfit (hebben allebei Oranje aan) !

IMG_3544

We moeten naar 110 East 50th Street, en dat is toch iets verder lopen dan we denken (om de hoek bij Waldorf Astoria), maar om 7:05 staan we voor de deur, al lijkt die dicht. Vreemd … Na 3 minuten komt er iemand naar buiten, blijkt de deur gewoon ‘niet open’ te staan. Lekker … Maar we hebben maar 1 iemand voor ons, en zijn dus al snel aan de beurt. We worden prima geholpen en om 7:15 staan we al beneden om de auto op te pikken. Dit duurt iets langer, maar om 7:25 zitten we in onze Ford Focus. Of het erg is dat hij ‘a little dirty’ is; nou, geef maar mee, geen probleem.

Rond 7:30 draaien we dus de parkeergarage uit, duurt toch allemaal net iets langer dan gehoopt. We rijden dus snel naar de Lincoln tunnel, vlakbij Port Authority en kunnen prima doorrijden. De auto zelf rijdt niet zo lekker, trillen zo nu en dan flink weg. Aan de andere kant van de tunnel staat een gigantische file om de tunnel in te komen, maar ook echt gigantisch … En op onze normaal 3-baans brede weg, rijden nu bussen, via gele paaltjes op het wegdek. En niet een paar … echt 1 hele lange rij met alleen maar stadsbussen die zo langs de file rijden. Echt heel veel ! Wij kunnen prima doorrijden en rijden langs Newark naar het plaatsje Iselin waar we om 8:30 aankomen bij het Renaissance hotel, waar ook Alamo zit.

Op de parkeerplekken van Alamo zien we een gigantische zwarte Suburban … Het zal toch niet … We worden al gelijk handen geschud door de manager die aangeeft dat we ons binnen kunnen inschrijven. Via de lobby komen we bij de Alamo balie, waar we door een hele vriendelijke medewerker geholpen worden; wat een verschil met medewerkers op een vliegveld. We staan, dat merkte ik vanmorgen ook al, volledig in het systeem van Alamo. Ik verbaasde me er altijd over, dat elke keer weer (en wij hebben al VEEL bij Alamo gehuurd), alle gegevens ingetikt moesten worden. Maar alles staat er nu in. We horen hem met zijn collega bellen: ‘Is the Suburban ready ?’ ! Ik tegen Yvonne, hoorde je dat !!!! JAAAAA !!! Hij vraagt of we in de lobby plaatsnemen, hij gaat even kijken of de auto schoon is en dan rijdt hij hem voor. Nou, we lopen wel mee, want onze andere auto staat daar ook. We zijn helemaal HAPPY !!!

IMG_3547

Op de parkeerplaats blijken er twee identieke te staan; hij gaat even kijken welke het schoonst is. Ik vraag of het nog qua model uitmaakt, met extra pakketten, maar ze zijn echt identiek. Hij bekijkt ze beide van buiten en binnen, en vindt ze allebei wat vies. Hij geeft aan dat hij hem even schoon gaat maken en dat hij over 5min terug is. Nou ja, vooruit dan maar … Ik zie overigens een Jeep Commander ernaast staan, waarvoor ik een beetje bang was dat ik zou krijgen, en die is ZO klein in vergelijking met deze grote jongen ;-) ! En inderdaad, na 5min komt de auto, helemaal gewassen, weer terug. We krijgen een dikke handdruk, krijgen zijn telefoonnummer voor als er problemen mochten zijn, en we zijn op weg !!

 IMG_3548

IMG_3549

IMG_3550

Had ik al gezegd dat we helemaal blij waren !!! Hier hebben we al dat rijden wel voor over ;-) ! Goed, we gaan weer op weg, ik in de Focus (want daar mag ik alleen in rijden), Yvonne in de Suburban. Ze komt net boven het dashboard uit ! We rijden dezelfde weg weer terug en gaan niet de New Jersey Turnpike op, maar over de Verrazano brug, die je ook vanaf het Vrijheidsbeeld goed ziet, en die Staten Island en Brooklyn met elkaar verbindt. Hier wilden we graag een keer overheen rijden, en dan via de Brooklyn Bridge Manhattan op. En … in alle eerlijkheid, ik dacht zo de tol te omzeilen die je moet betalen via een tunnel. Het is maar 4 miles om op deze manier en als het goed is geen tol. De Verrazano brug is alleen deze kant op gratis, en de Brooklyn brug is ook gratis.

IMG_3554

Maar helaas, een stuk eerder moeten we ineens al $ 8 per auto tol betalen, en ik zie Yvonne achter me al lachen … Dit eerste stukje tot aan de brug is het ook wat druk, maar het rijdt wel door. Als we in Brooklyn komen is het wel vrij druk. Maar de uitzichten zijn natuurlijk geweldig, en dat we dus rustiger moeten rijden vinden we allebei helemaal niet erg. Ik maak ook de hele tijd foto’s, echt geweldig deze ervaring. Dan moet er ineens ook nog een colonne van 20 politie-auto’s langs, zodat we ineens van 3 naar 2 banen moeten, dat helpt ook niet … Maar dan rijden we ineens de Brooklyn Brug op, geweldig gewoon ! Vanaf daar gaat Yvonne voorrijden, met de TomTom aan.

 IMG_3577

IMG_3579

We rijden vanaf helemaal Downtown langs het stadhuis en dan naar het noorden, door Chinatown, SoHo, langs Union Square en al gezellige wijkjes hier, en dan Park Ave op, waar we langs het Grand Central Station rijden (echt in een ‘vierkant’ eromheen, echt heel grappig) en zo langs het Waldorf Astioria en naar Alamo ! Wel 1,5uur over gedaan en het is dus 10:30 al. Maar ook dit is weer een superervaring, gewoon overal lekker langsrijden en genieten van deze prachtige stad !

IMG_3581

IMG_3586

Het auto inleveren gaat snel, alleen moet ik me wel weer bij de Alamo balie melden. Als ik daar binnenkom, zit het hele kantoor propvol … Dat meen je niet, dat gaat lang duren … Ik ga naar buiten en zeg tegen Yvonne dat zij maar vast naar het hotel rijdt en spullen gaat inladen met de mannen … En dat ik dan wel kom als alles afgehandeld is … Ik stap het drukke kantoor weer binnen en binnen 1 minuut vraagt een medewerker of ik een auto kom inleveren, dan kan ik wel gelijk geholpen worden. Dus na 2min sta ik buiten en denk ik de zwarte Suburban in de verte voor het stoplicht te zien; ik rennen in de bloedhitte … Maar het is een andere …. Helaas, moet toch het hele stuk lopen dan.

Na een minuut of 15 ben ik weer bij het hotel, zie de Suburban al voor de deur staan en ga dus snel naar boven. Matthew blijkt te laag te zitten, en Yvonne helemaal verbaasd dat ik er was. We nemen alles mee naar beneden en net iets na 11uur hebben we alles ingeladen; het past echt MAKKELIJK ! Wat een bakbeest is dit. Ik zit inmiddels ook te laag, dus Yvonne gaat rijden. En we rijden over Times Square weer naar de tunnel bij Port Authority, dezelfde weg als vanmorgen.

 IMG_3587  IMG_3590

Het zou ongeveer iets van 2uur rijden moeten zijn, dus rond 13uur verwachten we aan te komen. Helaas denkt TomTom ergens een stukje rijksweg af te snijden en dus binnendoor te gaan, waar we alleen maar stoplichten en zelfs een opstopping hebben … Dus 15min verloren, maar alsnog om 13:15 rijden we Philadelphia binnen en parkeren midden in het centrum voor $ 20 … Weinig zin om uit te zoeken waar die ‘goedkopere’ zat, die ik wel online gevonden had (voor $ 12).

We lopen vandaar (8th street) richting City Hall (en het is BLOEDHEET), en komen dan in een steegje vlak achter de Macy’s een Ierse pub tegen, McGillin’s Olde Ale House; van buiten ziet het er eigenaardig uit, maar binnen is het heel gezellig. Door de hele pub (de oudste van Philadelphia, van eigen zeggen, uit 1860) hangen tv’s, en als we aangeven voor het voetbal te komen, krijgen we een tafel recht voor hun grootste flatscreen. Met de belofte dat als de wedstrijd begint, het geluid hard gaat (en muziek uit). Dat lijkt ons prima. Er loopt denk ik alleen maar familie rond, want het zijn allemaal ouderen, de ‘baas’ loopt met een tasje rond in korte broek. Je zou niet denken dat hij erbij hoort. Maar het ziet er gezellig uit, dus we gaan lekker zitten !

IMG_3593

De kaart ziet er verrassend uit; erg goedkoop dus ! Het drinken is $ 1.50 met onbeperkte refills (die we dus tot na de maaltijd gebruikt hebben) en Robin en ik hebben een T-bone steak voor $ 12 ! Yvonne gaat voor een Philly Cheese Steak; ze vindt dat ze die hier moet nemen. En, het smaakt GEWELDIG goed, ongelooflijk voor die bedragen. We zitten dus weer lekker vol en maken ons op voor de wedstrijd, die om 14:30 begint.

IMG_3598 IMG_3595

IMG_3596

Nou, de wedstrijd was natuurlijk geweldig, daar hoef ik niemand iets over te vertellen ;-) ! Wat een feest, maar wat een spanning. Alle Amerikanen in de pub waren gelukkig voor Nederland, dus we hebben flink staan juichen en zweten ! Na de wedstrijd afscheid genomen en in juich-stemming op pad naar de Liberty Bell en Independence Hall (vergeten zelfs een foto van de pub te maken; was zo leuk …). Yvonne belt gelijk wat familie en vrienden (die ons al tijdens de wedstrijd gebeld hadden; leuk hoor Koos !).

 IMG_3600

IMG_3601

Al hadden volgens mij niemand op straat in de gaten wat er aan de hand was. Totdat we bij de toeristische attracties waren, daar zijn we door meerdere mensen gevraagd wie er gewonnen had; hartstikke leuk natuurlijk. En iedereen was voor Nederland, dus was helemaal blij ;-) ! We gaan nog even bij de Liberty Bell naar binnen en op de foto, en daarna bij Independence Hall op de foto (daar moet je kaartjes hebben om naar binnen te mogen, maar dat hoeft voor ons nu niet). We komen zelfs onderweg een Dairy Queen tegen, dus daar moeten Matt en ik natuurlijk een Dipped Cone !

 IMG_3607

IMG_3609

IMG_3610

Daarna gaan we terug naar de auto (had ik al gezegd dat we bijna gesmolten zijn, zo warm is het) en rijden we naar het Museum of Art, waar de trappen zijn van ‘Rocky’. De mannen willen hier graag een keer op, en natuurlijk ook op de foto met het Rocky standbeeld !

IMG_3613

IMG_3617 IMG_3616 

Om 17:30 stappen we weer de auto in (we hadden de auto gewoon voor de trappen neergezet, en ik ben blijven zitten) en gaan we op weg naar Washington. De temperatuur volgens de auto buiten is 104 Fahrenheit, wat tegen de 40 graden Celsius is, ongelooflijk … We kunnen gelukkig prima doorrijden, de auto rijdt geweldig (nu heb ik gereden), wat een bakbeest. Echt heerlijk rijden. Onderweg in Baltimore houden we een plaspauze en eten gelijk wat lichts. Ik bestel wat chicken fingers bij de Burger King en krijg 5 kip-nuggets, kindermenu … Lachen die mannen natuurlijk ;-) !

 IMG_3624 IMG_3626

We rijden door en om 20:30 rijden we Washington binnen en zien we al snel ons hotel. We parkeren, maar ik doe geen valet parking ($ 40 per nacht …). Het hotel ziet er super-de-luxe uit van binnen; dit moet vrij nieuw zijn. Ik regel weer een kamer op de Club Floor met toegang tot de Club Lounge (voor lekker gratis ontbijt, de hele dag door gratis drinken en hapjes) en we laten de koffers boven brengen. Ik ga met Matt de auto wegzetten, en er blijkt recht tegenover het hotel een ‘public parking’ te zijn voor $ 20 per dag. We parkeren bijna tegen het hotel aan, dus dit is prima.

We lopen langs het hotel naar de Safeway, die ietsje verder zit en we onderweg al gezien hadden. Daar kopen we twee grote flessen cola, wat dips (heerlijke ijsjes, die we onderweg opeten) en Nature Valley koeken (die hier $ 4.50 kosten voor 24 repen, en $ 4.99 voor 6 repen in New York). Om 21:10 zijn we weer op de kamer, maken nog wat foto’s en gaan de lounge even bekijken. Wauw, die is verschrikkelijk mooi en groot (net als de kamer overigens). We zijn helemaal happy hier; dit gaat wel lukken voor 3 dagen).

IMG_3630

IMG_3632 

Net iets na 21:30 zijn we weer op de kamer. Ik werk de weblog nog even snel bij (had onderweg in de auto al wat gedaan) en om 22uur laad ik die in en gaan we lekker slapen ;-) ! Weer een geweldige dag, met ook wat kilometers, maar met een SUPER-auto. Rick, nog hartstikke bedankt voor de goede tip en hulp hierbij ;-) !

Morgen om 9uur mogen we het Washington Monument in en om 13:30 hebben we een tour door het Capitool. Wat we nog meer gaan doen, bekijken we ter plekke. Het wordt weer bloedheet, dus we gaan niet teveel lopen/buiten doen, denk ik zo … Ik heb vandaag gehoord dat een tour door het Witte Huis niet gaat lukken, vanwege de vakantie-periode en de aankomende ‘verkiezingen’ … Jammer, maar we hebben het al een keer kunnen meemaken natuurlijk !

19 reacties:

Mike, Davina en Sem zei

Weer een geweldige dag gehad, als ik het zo lees!
En wat tof dat jullie de wedstrijd hebben gezien. Het was gekkenhuis hier hoor!

Weer veel plezier gewenst!

Groetjes
Davina

Ronald zei

Goedemorgen,

Weer een geweldige dag achter de rug. New York achter jullie gelaten voor Washington.

Wat een onwijs grote auto. Op 1 van de foto's lijkt het net of Yvonne niet bij de pendalen komt.

Tip, als jullie met de auto op pad gaan naar het Washington Monument, parkeer dan onder het Ronald Reagan building, in de zijstraat tegenover het monument. Niet duur en voorzien van een foodcourt.

Heel veel plezier vandaag.

Gr. Ronald

Nancy. zei

GEWELDIG!!!!
IK heb jullie tijdens de voetbal gevolgd waar jullie zaten......helemaal top dat jullie mooi mee konden kijken!
Gaaf zo met die auto door NY rijden, je moet er toch wel durf voor hebben.

Geniet van al dat moois!!

"Rick, Sunshine State" zei

Gelukkig is het gelukt met de Suburban, wat staat die kleur hem goed zeg. Nu heb ik helemaal heimwee, de lol om het bakbeest spat van jullie blog af ;-)

Je moest er wel wat voor over hebben... ;-))

Pieter en Petra zei

Hoi Robert-Jan & Yvonne,

Die Surburban lijkt me echt geweldig, zelf heb ik ervaring met zn 'kleine' broertje, de Tahoe en die rijdt ook heerlijk. Ik neem aan dat de Surburban net als de Tahoe electrisch verstelbare pedalen heeft zodat Yvonne er toch nog makkelijk bij kan komen ;-)

Groetjes,
Pieter & Petra "PenPe"

Menno zei

Ziet er weer allemaal goed uit ;-).

Jij snapt nu wel waarom ik in FL altijd de Suburban wil rijden.. fantastische motor, groot en hij rijdt zo ongelofelijk fantastisch, hierna is iedere Amerikaanse auto een achteruitgang....!

Veel plezier met de rest van de vakantie!

Karen aka Cloggie68 zei

Gave bak hoor... echt super, daar kun je wel wat miles mee rijden!! Voetbal was natuurlijk top, zondag weer :). Veel plezier in DC!

Ronald V / Jarjarbinks zei

Schitterende auto vind je niet. Wij hadden vorig jaar ook, net nieuw. Geweldig om in te rijden.

We hopen dit jaar ook deze weer te scoren of een Escalade.

Veel plezier verder. We blijven volgen.

derrobbie zei

Een heerlijk verslag weer.
Zo zijn we toch ook nog een beetje in New York. Een feest van herkenning.

Wat een MEGA vette bak hebben jullie zeg. Ben best wel jaloers. En dan het rijden met dat bakbeest, dwars door manhattan. Erg knap hoor.

We blijven jullie volgen, het leest heerlijk weg.

anne zei

Jeetje, weer een upgrade naar Club Floor!
Hoe doe je dat toch?
Ik wil tips :-)

Alex zei

jaja, het is um gelukt, de Suburban !
Eerst rij je er een hele tijd achteraan in je Ford, denk je, hij weet nu wel hoe die eruit ziet. En een uurtje later rent-ie achter de verkeerde aan ;-)

Geniet niet alleen van de auto maar ook van de rest !!

Marja zei

Mijn hemel wat een bakbeest zeg...en wat een stoer W..f (vrouw) heb je zeg dat die daarmee dwars door NY rijdt!!
Het was niet echt goed te zien waren dat jullie er blij mee waren hoor...
En ik zat me inderdaad ook af te vragen hoe je die upgrades toch voor elkaar krijgt, gewoon vragen??

Natasja zei

Tof dat je de auto hebt gekregen die je zo graag wilde hebben! Vandaag Washington....en ja, ook hier is het ontzettend warm. Net als gisteren wordt het vandaag weer 38 graden (gevoelswarmte rond de 40!). En dan zei er nog iemand op het forum dat Washington niet te vergelijken is met Orlando...nou we breken op het moment alle records, hahaha! Gewoon rustig aan doen en veel water drinken! Ben benieuwd naar je volgende verslag! Veel plezier!!

kimmie zei

Wauw wat een bak en ook dit hotel ziet er weer toppie uit... Jaloers eh nee hoor hahaha. Je haalt altijd weer het beste eruit. Weer met veel plezier gelezen

Sonja zei

Ik heb zojuist alle dagen in 1 x gelezen vanaf de heenreis tot de aankomt in Washington en wat een leuke en mooie dagen hebben jullie al achter de rug zeg!

New York is echt super, Philly is gaaf en Washington vonden wij ook geweldig! Véél plezier in het Washington Monument en ik blijf jullie volgen ;-)

Groetjes,
Sonja

Tiggergirl 2010 zei

Leuke wagen zeg. Wow en vast een slurper. Hmm komen wij straks in onze fullsize. Nee vhoor ben niet jaloers. zoveel kilometers maken we toch niet.

Geniet ervan en zoek een leuk plaatsje voor zondagavond... ehm middag in jullie geval.

Heleen

Jesse zei

Mooie auto!! Eugene z'n herinneringen aan de cherokee verbleken ;-) Wat stoer dat Yvonne met dat bakbeest door Manhattan durft te rijden, zou ik haar echt niet nadoen.
En wat een hitte zeg, echt onvoorstelbaar. Ik hoop dat het een beetje uit te houden is.
En weer de clubfloor voor elkaar, tja...
Geniet ervan!

Twinmom1995 zei

Gaaf zeg dat stadion, wij moeten ook echt een keer naar NY.
Prachtige foto's.
Ik ben het met jullie eens wat betreft de Iphone 4. Ik zie ook niet zoveel verschil.

Twinmom1995 zei

Auto is ook prachtig. :-)
Veel plezier en goede reis!