maandag 12 juli 2010

Dag 9 Naar Boone via Blue Ridge Parkway

Naar aanleiding van alle (hele leuke) reacties, toch nog even het volgende ‘toelichten’:

- Ik krijg bijna overal upgrades in hotels, maar dat is niet ‘zomaar’ of door mijn lieve glimlach. Na vele jaren in vliegtuigen en hotelkamers geleefd en gewerkt te hebben (voor de crisis zeg maar), heb ik bij veel hotelketens (en vliegmaatschappijen) een hoge status. Die begint nu wel af te brokkelen, maar ben dit jaar nog net wel voldoende ‘hoog’ in de status om overal een extra behandeling te krijgen. Overigens heb je hier met priceline hotels officieel geen recht op, maar dan doet die lieve glimlach het misschien toch net even wel. Ik heb niet de illusie dat dit vaak zal lukken als ik die pasjes niet meer heb ….

- Die ‘perfecte’ kinderen beginnen aardig in de pubertijd te komen, dus we hebben zeker wel eens een aanvaring hier en daar (jullie kennen het vast wel; alles is standaard ‘nee’), maar we mogen zeker niet klagen met ze (en dat doen we dus ook zeker niet) ! Ze zijn gelukkig, net als hun ouders, gek van natuur en dan met name dieren (en ‘living the good life’ natuurlijk) !

Na weer een heerlijke nacht, perfect geslapen, word ik om 7uur wakker. Daarom vind ik het zo belangrijk om in de (iets) betere hotels te slapen; de bedden zijn over het algemeen erg goed. En dat was ook zeker weer in deze Sheraton; heerlijke bedden ! Yvonne is ook gelijk wakker en pakt alle spullen bij elkaar, terwijl we de mannen wakker maken. Die vinden het veel te vroeg, maar we willen op tijd in Boone zijn ! Om 8:15 zit alles weer in de auto en gaan we op zoek naar een supermarkt voor ontbijt. Helaas blijkt de Big K-Mart pas om 9uur open te gaan … Verder Roanoke inrijden zien we niet zitten, dus we gaan gelijk de rijksweg op.

IMG_4132

Een plaatsje verder, bij Salem, zie ik op google maps een Walmart Super Center, dus hier eraf. Hier kopen we aardbeien en rosbief, maar het verse brood ruik ik alleen; er liggen alleen broden van gisteren … Als ik met mijn lieve glimlach weer vraag of ik vers brood kan krijgen, tref ik iemand die duidelijk met het verkeerde been uit bed is gestapt en geen zin heeft om moeite te doen. Dat ben ik niet gewend bij de Walmart; heb er dus ook de pest in. Ik vind vers brood altijd zo lekker … Dan niet, en rijden we naar de ‘Food Lion’ ernaast. Helaas … op zondag wordt niet vers gebakken, dus nemen we toch een brood van gisteren en het smaakt verder prima. We gooien de tank vol (24 gallon weer) en gaan weer op weg. Onderweg hangen we alles Beesies die we bij ons hebben op (de goede kijker had er al eerder 2 zien hangen), want we beginnen ook in de WK finale stemming te komen !

 IMG_4137

IMG_4138

IMG_4140

We rijden lekker door over de rijksweg. Yvonne rijdt, en ik zit nog wat online en werk de weblog alvast een beetje bij. De omgeving is groen, en heuvelachtig. In de verte zien we steeds de bergen waar ook de Blue Ridge Parkway loopt. We slaan dus een flink stuk over, maar goed, we weten ook niet wat we missen. Rond 10:30 rijden we bij Fancy Gap, nog net in Virginia, de Blue Ridge Parkway op. En het is prachtig, mooi open en niet een Nationaal Park, maar gewoon midden door woongebieden heen. Ook heel open, anders dan de Skyline Drive. En het allergrootste voordeel, je kan (en mag) hier gewoon 45 mph rijden, dus je rijdt lekker door.

 IMG_4143

IMG_4144

Het is prachtig weer, lekker zonnig en rond de 25 graden. We rijden dus heerlijk door en na een paar miles krijgen we het Visitor Center waar we even een korte stop houden en een boekje van de Blue Ridge Parkway meenemen. En … ik ben nog steeds gek op de auto !

 IMG_4146  IMG_4152

Na de korte stop rijden we verder, het is nog ongeveer 80 miles naar Boone vanaf hier, verwachte aankomst-tijd rond 13uur. Dat is prima voor de wedstrijd. De uitzichten hier zijn onwaarschijnlijk mooi, zeker met dit weer. We stoppen een paar keer, maar dat is eigenlijk meer voor foto’s, want al rijdende zie je de prachtige uitzichten. Wat vinden we het hier heerlijk. Er zijn wel wat ‘stops’ onderweg, maar dat zijn dan oude nederzettingen en dat soort dingen; die slaan wij wel lekker over ;-) !

 IMG_4153

IMG_4157

 IMG_4164

IMG_4165

Precies rond 13uur rijden we Boone binnen. Het is nog niet eens zo klein, is best nog een aardige plaats. We zien weer veel bekende ketens, zowel restaurants als supermarkten e.d. Alleen echt veel te doen, is er niet in Boone (blijven we grapjes mee maken) ! De La Quinta Inn & Suites is het meest luxe dat we in Boone via priceline konden boeken, een 2 ster dus. Maar hij is vrij nieuw en we krijgen een prima kamer met 2 queens. Ik vraag of er nog suites beschikbaar zijn, maar dat is meerprijs, en de rate die wij betaald hebben, zo laag had ze nog nooit gezien … Oftewel, hier lukt een upgrade niet ;-) ! Maar hier heb ik dan ook geen pasje van …

Wel kunnen we gelijk dus de kamer in, dat is wel lekker. Om 13:15 gaan we op weg naar de sportsbar die ik uitgezocht heb, om de hoek van de Universiteit die hier zit. Maar als we daar langs rijden, zien we dat niet zitten … Klein en donker, en we zien niemand zitten. We gaan maar naar de Ierse pub die Yvonne uitgezocht had. Dat ziet er goed uit; 30 tv schermen en best groot en gezellig. We mogen een plekje uitzoeken. Ik vraag nog wel of voetbal opgaat (je weet het nooit) en we mogen een tv uitkiezen. Dan vraag ik nog om geluid, want dat is ook wel leuk, maar geen probleem, we krijgen een soort mobiele luidspreker, die je op verschillende zenders kan instellen voor het geluid ! Echt lachen. Overigens worden al snel bijna alle tv’s op voetbal gezet en het geluid dus ook.

 IMG_4167

IMG_4172

We bestellen eerst gezamenlijk een voorgerecht met allerlei kleinere hapjes die op de voorgerecht-kaart stonden. Die kunnen we dus lekker delen en smaakt prima. Wat later bestellen we een gerecht; allemaal wat simpels, want we hebben niet veel honger door de spanning. Het is best druk, en ik vraag me af of iedereen wel helemaal doorheeft waar het om gaat. Maar goed, ze kijken wel voetbal.

We zijn echt super-zenuwachtig, dat maak ik niet zo vaak meer mee. Om 14:30 zijn we helemaal klaar met eten, en kunnen we veel drinken (Matthew heeft 11 (!!!!) keer een refill gehad, Robin 9 keer). Over de rest van de wedstrijd hoef ik niet veel te zeggen; berespannend, soms bellend en sms-end met vrienden en familie en uiteindelijk verdiend verloren … Maar wel verschrikkelijk de balen in, we liepen na de fluit gelijk naar buiten … Het leek wel of de hele bar moest juichen bij ‘het’ doelpunt, al hadden ze dat waarschijnlijk voor ons ook gedaan …

IMG_4174

We willen niet gelijk terug naar het hotel, maar even ‘vergeten’. Dat is vrij makkelijk hier, zodra we de bar uitstappen sta je weer in het gewone leven; niets van voetbal te merken. Dat is dan achteraf wel prettig; bij winst hadden we goed gebaald denk ik … Maar goed, we rijden naar Blowing Rock, 8 miles verderop, waar ze een Tanger Outlet hebben. Hij is klein, dat wisten we al, en er is dus ook niet veel aan … Om 17:45 zitten we in de auto terug.

Iedereen heeft zin in wat anders, en ik wil ook mijn gedachten wel ‘verzetten’ en even voetbal vergeten. De mannen willen het zwembad in, Yvonne lekker naar de hotelkamer en ik wil wel golfen. Ik zet ze bij het hotel af en rijdt richting de golfbaan, bel ondertussen en ik kan 9 holes voor $ 27.50 spelen. Prima, om 18:05 ben ik er al, en het ziet er prachtig uit. Ook het weer zit mee, het is niet te warm (rond de 26 graden) en half bewolkt. Ik ben nog wel in mijn ‘voetbal’ outfit, maar jammer dan. Om 18:15 sla ik af op een lege baan; heerlijk !

IMG_4177

De uitzichten zijn prachtig, de baan is mooi, mijn mobiel zit verstopt in de golftas en ik concentreer me lekker op het golfen. Dat is nou genieten, zelfs in mijn eentje. Ik speel heerlijk, heb na 6 holes 13 punten, met 2 simpele putts gemist en dat in 45min ! Het gaat dus gewoon lekker. Jammer genoeg kom ik bij hole 7 een 4-ball voor me tegen, en die gaan niet heel snel. Hole 7 maak ik nog redelijk af, maar ik sta gelijk met ze op de hole 8 afslagplek en laten me niet eens voor. Dus ik moet echt 10min wachten of zo … Dan maar mobiel even te voorschijn, beetje rommelen, TOCH wat over voetbal lezen … En natuurlijk, 0 punten op deze hole .. Uiteindelijk eindig ik met 17 punten, toch tevreden en lekker gespeeld. En uiteindelijk in 1:15 klaar, dus netjes.

IMG_4179

Ik pak de spulletjes weer in en bel even naar het hotel. Yvonne heeft wel trek in pizza, de mannen in Chicken Nuggets van de McDonald … Nou ja, ik rijd er wel langs. Ik heb trek in snoepen en rijd dus eerst naar de Walmart voor M&M’s en drinken. Dan naar de McDonald, bel ondertussen Papa John’s voor de pizza van Yvonne (duurt 15min), bestel eerst een Banaan/Aardbeien Smoothie voor mezelf en na 5min bestel ik de Chicken Nuggets voor de mannen, zodat ik precies na 15min bij Papa John’s ben, waar de pizza klaarstaat en 2min later ben ik bij het hotel. Alles nog lekker warm dus !

IMG_4183

Ik bel naar het hotel en de mannen komen al aanrennen als ik de auto parkeer. Ze zaten lekker met hun moeder Home Alone te kijken, een geniale film ;-) ! Het eten bevalt prima en ik duik lekker achter de laptop om het verslag af te maken. Dat is in een half uurtje weer gebeurd. Een simpele avond, maar we hebben nergens verder zin in … Beetje depri, maar dat is morgen ongetwijfeld voorbij en dan lacht de dag ons weer toe ! De rest van de avond zitten de mannen lekker met hun DS, Yvonne in bed achter de tv en ik rommel wat achter de laptop. Allemaal heerlijk ;-) ! Rond een 22uur gaan hier de ogen weer toe en slapen we hopelijk goed !

IMG_4185

Morgen doen we rustig aan, we overnachten in Asheville wat niet te ver weg is (en ook weer een redelijk grote plaats met een goed hotel voor ons). We willen in ieder geval naar ‘Grandfather Mountain’ (als jonge opa) en ook wellicht even een kijkje nemen bij de Linville Falls. Daarna rijden we via de Blue Ridge Parkway weer verder !

17 reacties:

Evelyne zei

Ook wij hebben hier in oranje tenue de wedstrijd gekeken. Jammer van het einde, maar Florida/USA maakt alles goed,toch!

Petra zei

Heel jammer, dat het weer niet zo mocht zijn, maar wel een heel spannende wedstrijd. Inderdaad is het hier makkelijk om je zinnen te verzetten, zodra we de pub uit waren, was het weer "gewoon". Veel plezier morgen!

Twinmom1995 zei

Hier ook hetzelfde, teleurgesteld dat het weer niet gelukt is maar aan de andere kant lopen we nu niet het grote feest achteraf mis.
Had ik toch liever gehad....
Blijft een goede prestatie, tweede tijdens een wk. Hopelijk wordt het dinsdag toch nog leuk voor de spelers.
Veel plezier weer!

Menno zei

Weer een leuk verslag, maar ik had ook niks anders verwacht ;-).

Ik vind de Suburban ook nog steeds een geweldige auto... en wat je eigenlijk een keer moet doen is op het OnStar knopje (blauwe knopje) drukken onder de spiegel, daarmee start je jouw spraak gestuurde navigatiesysteem op! Super handig om (gratis) de dichtsbijzijnde Outback op te zoeken ;-).

Have fun!

Agnes zei

Elk voordeel heeft zijn nadeel toch.....Jullie staan tochweer leuk op de foto's hoor en mannen aan het puberen???? aaaaaaaaaaah haha gewoon weer verder genieten vandaag en hopelijk goed geslapen. Liefs

Corry zei

Over het voetbal zal ik maar niets zeggen ;(
Leuk verslag weer! Aan de pubertijd komt ooit een einde maar soms........

ton staalstra zei

The day after!

Terwijl ik dit tik is het uitgestorven en stil in nederland!
Ik ga weer aan het werk en jullie weer lekker naar de volgende plaats, life goes on. En second best of the world is ook goed toch? Have fun vandaag.

Ton staalstra

Tinnetam zei

Met een klein katertje, en dat is niet van de drank, worden we hier wakker. Het had zo mooi geweest en we hadden met liefde en plezier live jullie mee laten genieten van het feest in Nederland.

Maar goed, het heeft niet zo mogen zijn and life goes on. Gelukkig hadden jullie voldoende afleiding om de wedstrijd snel te vergeten. Jij hebt zelf trouwens wel een mooie wedstrijd gespeeld op de golfbaan. Lekker hoor even helemaal relaxen op zo'n mooie baan.

Op naar opa's berg vandaag. Ben benieuwd hoe die er uit zal zien :-)

"Rick, Sunshine State" zei

Ik baal nog steeds, zo vaak kom je niet in een finale.....

Wel een lekker verslag van jou, zo in de ochtend. Oh wat zou ik ook graag de kater weg spoelen in de USA....

Heel veel plezier nog.. enne ja wat een lekkere auto zal dat zijn..

famscheepensgoesorlando zei

tja wat valt er te zeggen na alle voorgaande reacties....een k*t scheids je kan wel van alles verzinnen...maar de beste heeft gewoon gewonnen...
en ja life goes one...dus op naar het volgende adres voor de volgende dag van dit heerlijke verslag
groetjes marij

pumi1000 zei

Helaas mocht het niet zo zijn......nachtje slapen dan ziet alles er weer beter uit.

Geniet lekker verder van jullie vakantie!!

arianne zei

ik moet altijd wel lachen hoe bij jullie het eten wordt geregeld.
Ieder z'n eigen ding (als dat zo uitkomt). Ga ik bij ons toch ook eens voorstellen :-))
Veel plezier weer.

Arianne

bluedolph1n zei

Jammer inderdaad dat we niet gewonnen hebben, maar jullie hadden een mooie omgeving om dat weer gauw te vergeten. Leuk verslag en mooie foto's!

Alex zei

Inderdaad erg leuk om te zien dat iedereen eet waar hij of zij zelf zin in heeft. En pa die dan op de terugweg van het golfen alles overal op gaat halen.

op naar de volgende dag

Tiggergirl 2010 zei

Tja eten is ook al zo'n belangrijk onderdeel in onze blogs. We krijgen ookal veel commentaar als we onze dagen beschrijven. Mensen krijgen honger is een veel gehoorde klacht. Maar ik haal mijn schouders op dan.

Ik weet nu wat ze bedoelen hoor. Jeetje al dat eten bij jullie. Maar wel plezierig geregeld.
Top!!

Petra zei

Ik lees de berichtjes achterstevoren, maar ben blij om te zien dat jullie de Blue Ridge toch ook met een zonnetje hebben gezien.Wij gaan ook meestal naar het LaQuinta in Boone. Is inderdaad nog vrij nieuw. Gelukkig is het voetbal kijken ook gelukt, al was het resultaat minder.... Nogmaals veel plezier vandaag en hopelijk zien jullie een stel beren in GSMP

Pieter en Petra zei

Wij staan er van versteld van hoeveel jullie met 'de mannen' doen in de vakantie. Gelukkig hebben zij, net als jullie, een brede interesse en dat is mooi meegenomen. En dat puberen, dat hoort er allemaal toch bij , hahahaah !

"..Beetje depri, maar dat is morgen ongetwijfeld voorbij.." : Come on, it's only a game... for me although :-)

Groetjes,
Pieter & Petra "PenPe"