dinsdag 13 juli 2010

Dag10 Blue Ridge Parkway naar Asheville

Vannacht heb ik slecht geslapen en ben ik veel wakker geweest. Het bed lijkt wel rechtstreeks op de grond te liggen; geen fijn matras. Iets voor 8uur ga ik eruit, ook Yvonne heeft slecht geslapen, maar blijft nog lekker even liggen. Ik ben overal mee bij, werk al mijn email weg en lees zelfs aardig wat weblogs van anderen. Maar om 8:45 ga ik de douche in en daarna maak ik de rest ook wakker. Om 9:30 zitten we dus aan het ontbijt; net als het hotel simpel, maar wel lekkere verse zelfgebakken wafels. Daarna gaan we terug naar de kamer, de koffers gaan dicht en om 10uur zitten we in de auto. Helaas is het weer slecht;volledig bewolkt en het regent zachtjes. En ook de verwachting is niet veel beter ….

We rijden Boone uit, en kopen nog snel een brood voor $ 1.50 bij de Food Lion, voor de lunch. Helaas is die niet vers, maar van gisteren … Als we na 8miles de Blue Ridge Parkway op rijden, zien we nog een bord met; niet deze weg nemen als het sneeuwt, ijzelt of mistig is. Nou, dat zal toch wel meevallen ? Maar het gaat ineens wat harder regenen … Dat voorspelt niet veel goeds … Dan wordt het ook nog eens heel mistig, en sterker nog, we rijden stukken waar ik ongeveer 5mph moet rijden, omdat we gewoon haast niets zien … Toch rijden we door, en komen bij een eerste Visitor Center.

 IMG_4186

IMG_4187

Lastig om foto’s van het weer te maken natuurlijk en we rijden weer rustig door. Omdat we stijgen en dalen, zijn we zo nu en dan uit de mist. Maar de uitzichten, waar de Blue Ridge Parkway natuurlijk om bekend staat, zijn er nu gewoon niet. Het is helemaal wit van de wolken, elk uitzichtpunt weer … Dan ineens trekt op de weg de mist weg, maar begint het hard te regenen. We kunnen dan wel weer wat harder doorrijden, en Yvonne zegt nog, dit is beter dan de mist. Ze heeft het nog niet gezegd, of het wordt weer heel mistig, maar het regent ook HEEL hard …

IMG_4192

Dan komen we bij Grandfather Mountain, waar we zo graag naartoe willen, vanwege de mooie uitzichten en de dieren die je daar kan bekijken. Als we de afslag nemen lijkt het iets beter te worden; het miezert en we zien niet veel mist. We maken nog even een foto bij de entree en ik ga even bij de ingang vragen hoe het ervoor staat. Dat er helemaal niemand naar boven rijdt, voorspelt niet veel goeds. Ik vraag of het de moeite waard is naar boven te gaan, dit was het antwoord: “It is raining hard above and it’s foggy; you will have no views at all”. Ik overleg nog even met Yvonne, maar we besluiten maar over te slaan, helaas … Maar $ 15 p.p. en verder niets kunnen zien, heeft niet zoveel zin natuurlijk.

IMG_4189

Als we weer de Blue Ridge Parkway oprijden, krijgen we een uitzicht op Grandfather Mountain, en ondanks dat we wat groene bomen zien, ligt de bovenkant van de berg volledig in de mist … We rijden maar weer verder. Het weer blijft heel slecht; veel en harde regen, afwisselend weer mist en weer beter zicht. Helaas dus erg eentonig. Soms komen we op punten waar we wat uitzicht op de bergen en bossen hebben, met de mist ertussen. Dat is wel weer bijzonder, maar om in de regen zo’n foto te maken, is ook weer niet wat we wilden.

IMG_4194

IMG_4196

IMG_4199

IMG_8225

IMG_8224

De temperatuur ligt tussen de 18 en 20 graden, schommelt een beetje met de hoogte denk ik. Ondertussen komen we ook bij de Linville Falls, die er op de plaatjes prachtig uitzien. Maar dat blijkt nog een stukje lopen te zijn vanaf de parkeerplaats, en op dat moment giet het echt verschrikkelijk … Ook geen goed plan dus, echt wel balen dit … Dat betekent dat we uiteindelijk de rit van Boone naar Asheville, in bijna 1 ruk doorrijden, soms wat langzamer, soms gewoon op de ‘normale’ snelheid van 45 mph. Dat blijft een groot voordeel van deze trip.

Uiteindelijk doen we iets meer dan 3 uur over de 90miles en dus rijden we rond 13:15 Asheville binnen. We zien gelijk een supermarkt, en ik hoop op vers brood, toch altijd lekkerder dan 1 dag oud. En ja hoor, heerlijke verse broodjes. En we hebben al trek, dus we eten de overgebleven aardbeien en rosbief van gisteren weer op, via het ‘tafeltje’ in onze auto. Heerlijk weer !

 IMG_4203

IMG_4208

Het is nog steeds hard aan het gieten, en we twijfelen om al naar het hotel te gaan. Ik google even, en er zit een redelijk grote mall dichtbij, met Abercrombie en Hollister, dus als het dan toch hard regent, dan maar weer shoppen. We stellen TomTom in, en staan binnen 5min op de grote parkeerplaats. Ik vind nog een leuke broek, lekker afgeprijsd, en de mannen allebei een golf t-shirt van Callaway, ook mooi afgeprijsd, in de heren Dilliards. Dus we zijn alweer geslaagd. Yvonne gaat alleen de vrouwen Dilliards in en ik mag niet weten wat ze gekocht heeft …. Hm … Ze kwam nog geld bij me halen, dus ik ben benieuwd ! De mannen en ik wachten maar rustig af, en het duurt lang, dus gaan even naar de foodcourt, want ik zag mensen met Dairy Queen voorbij lopen !

 IMG_4211

IMG_4216

Als Yvonne er weer is, gaan we nog even de Abercrombie en Hollister in. In de Hollister is het heel druk, maar er is ook flink wat afgeprijsd. Ik mag dus in een lange rij tussen allemaal meisjes van de leeftijd van de mannen, dus zeg dat ze maar lekker zelf in de rij gaan staan. Ze doen alsof het niet leuk vinden, maar misschien vinden ze het niet leuk dat ik op een afstandje sta te kijken !! HAHA !!! Maar goed, zo vliegt de tijd voorbij en is het al 16:30. We besluiten naar het hotel te gaan. Dat is maar 15min rijden, dus ik check in terwijl Yvonne de koffers laat meenemen door de Bell Boy. Ik krijg weer een kamer op de Club Floor, en probeer nog een suite te regelen, maar dat zit er niet in. Ik werd nog even fijntjes op mijn priceline boeking gewezen, dus dit was wel weer maximale, denk ik zo ;-) !

IMG_4218

De kamer ziet er weer prima uit; lekkere bedden in ieder geval en lekker wat ruimte. We hebben uitzicht op de Blue Ridge Parkway bergen, dus dat is ook prima geregeld. We kijken nog even in de Club Lounge, en dat ziet er ook goed uit, dus morgen een lekker ontbijtje. Inmiddels reserveer ik maar even voor de Outback, die we onderweg gezien hadden. Het was Longhorn (1 stem van mij), Olive Garden (geen stemmen), Hooters (geen stemmen, omdat Yvonne dan toch niet mee wil) en Outback (3 stemmen).

Dus om 18:15 gaan we op weg, en om 18:25 zitten we al aan een tafeltje, het is bijna om de hoek ! Het zonnetje is inmiddels doorgekomen (strakblauw zelfs) en de temperatuur 26 graden. We bestellen de Bloomin’ Onion vooraf (gratis door invullen enquête) en krijgen de kaart, die pas vernieuwd is, met 13 nieuwe keuzes (dat zijn voornamelijk vis-keuzes, en daar komen we niet voor). Ook kan je extra kiezen voor je vlees gegrild op houtskool BBQ manier. Leuk allemaal, kaart ziet er ook beter uit, op deze manier. Ik ga (natuurlijk) voor de Porterhouse (heet geen Melbourne meer hier … ?), Yvonne voor de kleine NY Strip en de mannen voor de (BBQ gegrilde) Sirloin. Het brood heeft dezelfde smaak, maar is nu in een nieuwe vorm gegoten ;-) !

IMG_4223

IMG_4222

De Bloomin’ Onion is weer ERG lekker, wel kleiner lijkt hij dan voorgaande keren ? Maar misschien maar beter ook ;-) ! En dan het hoofdgerecht; dit was de beste Porterhouse die ik tot nu toe bij een Outback gegeten heb, zonder twijfel. Deze was zo perfect en zo lekker, ik was weer zo happy hier ;-) ! Ook het vlees van de mannen, BBQ grilled, was heerlijk (ik mocht even proeven). En tenslotte de NY Strip van Yvonne was ook weer geweldig. Kortom, waarom ergens anders steak eten ;-) !

IMG_4224

Tenslotte zitten we nog wat na te genieten, en komen de mooie verhalen ter tafel (o.a. over de safari). We hebben weer ZO verschrikkelijk gelachen; ik denk dat de foto’s wel voor zich spreken !

IMG_4226

IMG_4227

Om 19:45 hebben we weer betaald en kunnen we naar het hotel. We slaan de Dairy Queen, alhoewel die naast de Outback zit, maar over … Robin wil wel graag een aardbeien-shake bij de McDonald, dus die halen we nog even en om 20uur zijn we weer bij het hotel. Ik maak de weblog weer af en Yvonne ligt tv te kijken, met de mannen lekker achter de DS. Om 20:30 gaan de mannen zwemmen, en stippelen Yvonne en ik de route voor morgen uit; we gaan naar Gatlinburg, Tennessee (Valkenburg volgens velen …) en willen onderweg al wat Great Smoky Mountains NP gaan bekijken, al is de weersverwachting voor morgen weer hetzelfde als vandaag …

IMG_4230 IMG_4229

Om 21:30 staan de mannen weer voor de deur en hebben Yvonne (die zich niet zo lekker voelt, en dan net gaan slapen … hopelijk is het morgen een stuk beter, ze was heel de dag al beetje aan het sukkelen) en ik bedacht hoe we morgen gaan rijden. Ik stuur dit nog even langs Jolanda, van het AA-forum, met de hoop dat ze vanavond nog online zit … Zij woont hier in de buurt en heeft vast goede tips. Om 21:45 laad ik het weblog in, en daarna gaan we lekker slapen !

23 reacties:

Evelyne zei

Hoi, hier nog meer Barendrechters...jullie ook?
Jammer dat de tocht zo mistig was, maar lekker dat jullie er uiteindelijk zijn (met vers brood...) Geniet er lekker van! De reis lijkt me prachtig.

Tinnetam zei

Wat jammer van die regen en mist ;-( Het ziet er dan gelijk allemaal een stuk minder gezellig uit.

Maar gelukkig zien we ook weer volop lachende snoeten voorbij komen op de foto's. Jullie laten je niet van de wijs brengen door regen en mist. Er is immers altijd wel een shopping mall in de buurt. That's the spirit !

Hopelijk vandaag beter weer. En hopelijk weer een fitte Von. Beterschap meis !

famscheepensgoesorlando zei

jammer van de mist maar niet elke dag kan perfect zijn zo zie je maar...voor yvonne beterschap en hopenlijk voelt ze zich een stuk beter met de nieuwe dag.
groetjes marij

Agnes zei

ach. na regen komt...... weer zonneschijn en zo eindigde jullie dag ook he en straal straal op jullie gezichten, zeker om verhaal dat jij al het eten over je heen kreeg.....
Lekker zwembad ook. Ik hoop weer heerlijk geslapen. Liefs (om 7uur stonden 3 stucadors al op de stoep hier) en hier ook regen regen

Miriam zei

Jammer dat juist nu het weer even tegen zit.
We genieten hier dagelijks van jullie avonturen.
Nog even... en dan mogen wij ook eindelijk het vliegtuig instappen.

Anita zei

Jammer van die regen want die mile high swinging bridge bij Grandfather Mountain is echt een ervaring op zich. Heerlijk ziet dat eten er weer uit bij Outback! Vergeet niet een bezoekje te brengen aan Kilwin's (o.a. in Gatlinburg, Pigeon Forge) voor heerlijk ijs of fudge.
Veel plezier nog.

Nancy. zei

Balen van het weer, maar ondanks dat toch wel genoten zo te zien?! Met de shopping mall ''on route'' moet het luken ;-)

Fijne dag vandaag!

Teleton zei

Mistig verhaal van een vrolijke dag. Als Moeder Natuur op Grootvaders berg moeilijk doet, kan je maar beter doorrijden. Het regent immers nooit de hele dag....! Ik hoop dat het weer snel opknapt, zelf kennen wij Gatlinburg alleen maar in de regen, verder liepen er opvallend veel grootvaders......Have fun. And sun!

"Rick, Sunshine State" zei

Kun je nagaan hoe leuk jullie het hebben zelfs het weer heeft geen invloed op de lachende gezichten.
De foto's van de safarie waren HEEL erg leuk van de week.

Voor yvonne beterschap!!!
Tot morgen!

Ronald zei

Jammer van het weer,maar een bui-tje kan geen kwaad, hebben we hier ook last van. De foto's zijn nog steeds mooi en hebben ook wel iets.

Hopelijk gaat het morgen met Yvonne weer beter. Vervelend om te moeten rijden als je niet lekker bent.

Jammer dat ik nog nergens heb gelezen dat je een milkshake double strawberry hebt gekocht bij DQ. hahaha

Gr. Ronald

Petra zei

Raar idee dat jullie nu in NC waren. Hier (Raleigh) was het wel bewolkt vandaag, maar een enkel spatje en snik heet. Vaak blijven de buien in de bergen hangen en dat is wel erg balen als je er op dat moment net bent. Op de parkeerplaats bij Linville Falls kun je ook nog een watervalletje zien trouwens. Ze hebben er een hele wandel route van gemaakt, maar als je die aan het einde begint (op de parkeerplaats), zie je hem gelijk. Maarja, daar heb je nu niks meer aan als je in Asheville bent.
Ga duimen dat het weer beter is. In de morgen zou het in ieder geval nog wat zon moeten brengen.
Have fun y'all!!!
Petra

paula zei

Wat jammer van de mist en regen, levert wel mooie foto's op maar ja daar hebben jullie natuurlijk niets aan. :)
Hopelijk komt vandaag de zon weer door en hoeven jullie niet "weer" uit nood te shoppen. :)

Veel plezier,
Gr. Paula

Hans zei

Wat een mooie route hebben jullie zeg! Ik wist niet dat er aan de oostkant ook zoveel natuurschoon was!

Kan niet wachten tot we ook die kant op mogen, nog maar 4 nachtjes slapen voordat we naar Orlando vertrekken. Wie weet zien we elkaar nog wel ergens in een Disney park oid.

Prettige reis nog verder!
Hans

Barkies zei

Soms zit het dan ook de hele dag tegen. Begint met de nachtrust, geen vers brood, regen. Maar gelukkig is er dan een mall en een outback. Daar kun je altijd op bouwen. Jammer hoor van de rit, maar hopelijk is het morgen weer beter. Voor ons blijft het toch wel leuk om te volgen.

Jesse zei

Komt me bekend voor, die foto's van mist en regen en maar af en toe uitzicht ;-). Helaas dat het weer vandaag niet meewerkte waardoor jullie al die mooie hoogtepunten moesten overslaan. Gelukkig zijn er desondanks toch vrolijke gezichten te bespeuren op jullie foto's en waarom ook niet; een positieve instelling en jullie zijn in de USA op weg naar allemaal moois en leuks!
Ik hoop dat Yvonne zich vandaag beter voelt, heel veel plezier en ik duim voor beter weer.

Monica zei

Wat jammer dat jullie hier zo'n slecht weer hebben gehad, want dan mis je inderdaad die prachtige uitzichten. Maar jullie passen jullie wel snel aan gelukkig! Shoppen en lekker eten en drinken is ook niet verkeerd ;-) maar wat kunnen jullie eten zeg! Ik moet altijd kiezen want voor- hoofd en daarna nog bij Dairy Queen ijs eten, dat gaat bij mij niet lukken. Maar erg leuk om te lezen, wij houden ook altijd het eten, restaurants en prijzen bij in onze reisverslagen (straks dus voor het eerst op ons blog) Krijgen we altijd boel commentaar op, maar jaren later is het leuk om prijzen te vergelijken....... en nu ook leuk om te zien dat de kids niet alleen meer hamburgers, pizza en friet lusten!

Mike, Davina en Sem zei

Wat een depri weertje. Maar ach ook met regen is the good life still good, toch? Gewoon doorgaan met genieten!

Ik heb nog even een vraag in de categorie "ik ben niet zo handig met techniek". Ik lees regelmatig dat jullie even opzoeken welke winkels bijvoorbeeld in de buurt zitten van waar jullie op dat moment verblijven/zijn. Waar en hoe doe je dat? Lijkt mij ook handig om even de dichtst bijzijnde walmart op te zoeken bijvoorbeeld.

Alvast bedankt voor je eventuele tips en alweer veel plezier gewenst!

Groetjes
Davina

Mike, Davina en Sem zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
arianne zei

Jammer van het slechte weer. Alles ziet er dan toch minder fraai uit.
En de aankoop van Yvon, is dat een verborgen hint?! :-))
Hopelijk voelt Yvonne zich morgen beter en kunnen jullie fit de reis voortzetten.
Veel plezier verder

Arianne

hekkietravel zei

Jammer van al die mist en regent. Komt me overigens bekend voor. Wij hebben hetselfde meegemaakt in die streek. Maar de stemming zit er nog goed in zo te lezen!
Beterschap met Yvonne en veel plezier verder.

Groetjes Marjan (hekkie)

Geert Jan Somers zei

Hehe... eindelijk ben ik weer een beetje bij met het lezen van jullie fantastische verslag. Jullie genieten er goed van, ondanks het wat mindere weer van de laatste dagen, erg leuk om het allemaal te lezen en zo mee te beleven.
Ik volg je tweets en (rss)feeds op m'n iPhone maar mis dan wel de mogelijkheid om direct/makkelijk op je weblog te reageren, dus nu maar even via m'n notebook een reactie.

Veel plezier verder!! Ik zie de verslagen wel weer volgen. ;-)

Karen aka Cloggie68 zei

Ik loop wat dagen achter door onze eigen reis (we zitten nu in Italie) en jullie weer is minder dan bij ons.... maar jullie vermaken je ook prima!!

Pieter en Petra zei

Jammer van het weer, dan heeft het inderdaad weinig nut om te gaan wandelen en de mooie vergezichten te fotograferen...

Tijdens het eten zit de sfeer er goed in als de verhalen over de safarie boven tafel komen zien wij, en ook wij hebben gisteravond nogmaals ff zitten lachen om jullie safari avontuur.

Nu maar hopen dat Yvonne weer snel opknapt, dan kan het grote genieten morgen weer beginnen :-)

Groetjes,
Pieter & Petra "PenPe"