woensdag 14 juli 2010

Dag11 Great Smokey Mountains NP - TO COME

Een lekkere lange dag achter de rug en dus geen tijd voor de weblog. Ga zo lekker naar bed. In het kort, conform de twitters ook, in de ochtend naar Cataloochee Valley, lekker rustig daar en mooi weer. Prachtige omgeving, maar helaas geen ‘wildlife’.

Daarna naar Cherokee, daar naar de prachtige watervallen van Mingo Falls; echt supermooi. Vervolgens over de Newfound Gap Rd richting onze overnachtingsplaats Gatlinburg. Onderweg gaan we de Clingmans Dome Rd op om naar het hoogste punt van de GSM NP te gaan; een zware wandeling, waar Yvonne lekker in de auto blijft. Maar prachtige uitzichten, al begint het weer slechter te worden (veel bewolking).

Als we rond 15:45 Gatlinburg binnenrijden (en ons hotel ligt bijna tegen GSM NP aan), begint het te regenen, als we ingechecked zijn begint het te STORTEN. We besluiten wat rond te rijden, door Gatlinburg (ik begrijp waarom dit ook wel ‘Valkenburg’ wordt genoemd), vervolgens door naar Pigeon Forge (lijkt wel de 192 met alle zaakjes, mini-golf, etc, etc) en we willen eigenlijk nog verder doorrijden naar de Outback. Maar we zien ineens een Longhorn Steakhouse, die geprobeerd. En heel goed bevallen (al blijft Outback op 1).

Het is dan precies 18uur, we willen naar Cades Cove nog, maar het is VERSCHRIKKELIJK druk onderweg. We kiezen een binnendoorweg en zijn om 19:05 bij Cades Cove. Echt op dat moment ongeveer komt de zon door; SUPER ! We zien al snel een eerste beer !! Een jonkie, geen kleintje, maar ook geen volwassene (denken wij). Daarna de hele ronde gemaakt, met geweldig mooie uitzichten !! Veel hertjes, een beer die wij net missen (net verdwenen als wij er zijn), maar op het laatst nog een moeder met 3 cubs !!! Van die laatste geen foto’s, want het was al schemerig aan het worden, van de eerste wel foto’s, maar geen geweldige.

Rond 20:30 rijden we weer terug en om 21:25 in het hotel, waar het weer aan het miezeren was. Morgen schijnt het een hele mooie zonnige dag te worden. Dus we hebben weer veel wild-life viewing op het programma staan en gaan vroeg op pad ! Geen idee wanneer ik toekom aan een update van het weblog …. Helaas ;-) ! We gaan slapen hier !

10 reacties:

kimmie zei

Weltrusten dan maar, over 3 uur doe ik ook mijn oogjes dicht. Volgens mij weer een hele gave dag en een mama beer met kleintje tjee wat lijkt me dat gaaf om te zien. Geweldig
groetjes Kim

Agnes zei

nou jaaaaa kan niet hoor Robert-Jan Zijn we niet gewend.... maar ja toch klein stukje gelezen en de twitters .Morgen weer vroeg op... ohoh als de weblog maar goedkomt... gelukkig dat de zon weer schijnt, hier ook.Veel plezier Liefs

"Rick, Sunshine State" zei

Heeel veel plezier bij kijken naar Wold Life. Ik ben erg nieuwsgierig naaar het blog en de bij behorende foto's hiervan.

Tot morgen...

Pieter en Petra zei

Eindelijk zijn jullie eens bij LongHorn's geweest, blij om te horen dat ook jullie er zeer tevreden over zijn :0)

Nu maar hopen dat het weer snel opknapt, dan kunnen wij weer genieten van mooi plaatjes !!!

Groetjes,
Pieter & Petra "PenPe"

Teleton zei

Ik eis m'n geld terug. Of de volgende keer een gratis upgrade om het gemis aan plaatjes van beren, verse broodjes en aarbeitjes te compenseren......

Jullie zijn wel aan het experimenteren zeg. Nu de Longhorns, komt het misschien straks toch nog tot een bezoek aan CiCi's pizza?

Hoe dan ook, geniet van deze prachtige streek al hebben sommige stukjes zo'n hoog Valkenburg gehalte en wordt je van het weer daar niet echt vrolijk. Er komen gelukkig nog andere tijden!

famscheepensgoesorlando zei

heeeey teleton...voor wat het kost is cici`s pizzas niet gek toch hihihihihi...
maar wij zaten gister toevallig een film te kijken die zich in een restaurant van longhorn afspeelde...ook toevallig...nou we wachten geduldig op je volgende blog en geen fotos ..het is je vergeven..
wat zou ik bij jullie smiddags moeten eten ??? ik lust nl geen rosbief :-(( en ook geen aardbeien...maar ik denk dat het dan kaas zou worden ;-)
marij

Marja zei

Nou ja het "mag" ook wel een keertje, zo'n kort verslag, maar het moet natuurlijk niet te vaak gebeuren! ;-)
Ik ben ook erg benieuwd naar de beren familie's die jullie pad gaan kruisen.

Hans zei

Toch nog heel wat tekst voor als je zegt geen tijd te hebben voor de weblog :-)

Wel eens PF Changs gedaan? Da's Chinees en een stuk beter dan die treurige Hollandse roestvrij stalen schaaltjes met die vakken kan ik je vertellen. Heel modern ingericht. "Chang's Chicken Noodle soup bowl" is een lekker soepje vooraf.

Ik vind PF Changs ideaal voor als je eens een dag wat lichter wilt eten. Zitten ook in Orlando.

Nog drie nachtjes....

Alex zei

vervelend dat jullie de laatste dagen veel regen hebben. Is toch jammer voor het mooie uitzicht en foto's.
Gelukkig hebben jullie nog vele dagen voor de boeg, het zonnetje zal snel weer schijnen !

Tiggergirl 2010 zei

Poeh, ging ik eens goed zitten voor je blog.... een poep en een scheet en ik was er door. niet eens foto's. Bah.

Grapje hoor, ik begrijp het wel. Het is vaak hectisch en dan moet zo'n blog ook nog ff. Mensen verwachten ook elke dag iets.

Ik hoop dat je veel dieren ziet en mooie foto's kunt maken.

Nog veel plezier daar... ik ga pitten.

Trusten,

Heleen