zaterdag 7 augustus 2010

Overwegingen

Dit was natuurlijk voor ons wel een hele speciale vakantie, die we nooit zullen vergeten. Bij mijn overwegingen zal ik dan ook alleen de reis zelf benoemen, de trouwdag en alles er omheen was natuurlijk geweldig ;-) ! Voor de liefhebbers, bij de dag van de trouwdag (hier de link) heb ik nog foto’s toegevoegd van de ochtend van Yvonne, Denise en Chloë samen. Enne … Nintendo Matthew is niet meer ‘gevonden’ … dat wordt dus reisverzekering, helaas …

- Sinds lange tijd weer eens intercontinentaal gevlogen met KLM. En dat is erg goed bevallen; zowel op de heenweg in Economy Comfort, als op de terugweg in Business Class. Een mooi inflight entertainment systeem (maar het waren ook nieuwe toestellen), hele goede en vriendelijke service (maar dat is altijd een beetje geluk hebben) en prima vertrek- en aankomsttijden. Het inchecken ging allemaal soepel en de lounges waren ook goed. Eigenlijk helemaal niets te klagen en super tevreden !

- Na een aantal keer Brussel, deze keer weer eens via Amsterdam. Vliegen via Brussel is voor ons eigenlijk ook geen probleem, alleen dat is wel ruim 1,5uur rijden en Amsterdam maar 45minuten. Amsterdam als vliegveld is wel groot, en dus vaak een flink stuk naar de gate lopen, maar het vliegveld zelf is echt supermooi, daar kan Brussel niet aan tippen.

- Alle hotels die we nodig hadden zijn deze keer via priceline geboekt. En dat is eigenlijk allemaal erg goed bevallen, geen 1 keer een slechte ervaring, vaak mooie upgrades en altijd tegen een erg goed prijs geboekt. Ook geen enkele keer een probleem gehad met het verzoek om 2 queen beds, omdat we met 4 personen waren. Dus zoals altijd, was ik hier weer erg happy mee ;-) !

- De villa in Acadia Estates is wederom goed bevallen. Natuurlijk waren we hier in de mei-vakantie ook al geweest, dus we wisten wat we konden verwachten. Een hele grote villa met een games-room en eigen zwembad in de achtertuin. Dat was toch echt wel weer ideaal. Echt heerlijk bevallen dus; lekker dichtbij alles. Wat ons betreft hier een perfecte locatie.

- We wilden graag een mooie grote huurauto deze keer, en dat is goed gelukt zeg. Ik was vooraf nog een beetje huiverig over wat ik zou krijgen, maar achteraf dus ten onrechte. Met (veel) dank aan Rick, die me gewezen heeft op (en veel geholpen heeft met het regelen bij) UScarhireagency, die een prachtige Suburban voor ons gereserveerd hadden. Het was wel wat geregel, omdat het huren van zo’n auto en inleveren op een andere locatie, toch veel problemen opleverde. Maar ze hebben het prima geregeld. Wel kostte het uiteindelijk toch wel aardig wat geld, dus voor 4 weken moet ik er volgende keer nog even goed over nadenken. Maar ik stapte wel elke dag met zoveel plezier in de auto, en dat is natuurlijk ook wat waard !

- Ook deze vakantie weer redelijk wat keren op de golfbaan gestaan. Ik had deze keer maar 1 set bij me, en daar hebben we op 1 baan problemen mee gehad (normaal is de eis dat je per persoon een set bij je hebt). De prijzen zijn in deze periode (midden in de zomer) echt heel erg laag, omdat de temperatuur natuurlijk erg hoog is en dus een soort laagseizoen voor golfen. Maar als je genoeg drinken bij je hebt, dan is het prima te doen, zolang je maar steeds lekker even in het karretje rijdt. Ik heb er in ieder geval geen spijt van gehad dat ik mijn set heb meegenomen (wel nog over getwijfeld vooraf).

- We hebben deze vakantie aardig wat restaurantjes van binnen gezien en veel van deze keren bleek het toch de Outback te worden. Het was (op 1 keer na) echt weer heerlijk en zelfs iets ‘nieuws’ ontdekt, de tonijn als voorgerecht. Die smaakt echt geweldig goed. Daarnaast ook nog een paar hele goede steakhouses gehad (in New York, in Epcot), maar ook nog de andere bekende ketens, zoals Applebee’s, Ruby Tuesday’s, etc. Eigenlijk is alles wel prima bevallen, maar voor de prijs/kwaliteit, kan voor mij weinig boven Outback, maar goed, dat zullen de lezers ongetwijfeld wel gemerkt hebben. Gelukkig hebben Yvonne en de mannen dat ook, scheelt weer !

- Voor ijsjes en shakes zijn we deze vakantie VEEL bij de Dairy Queen geweest. Wat is dat toch verschrikkelijk lekker; zowel de ‘gewone’ chocolate dipped cone, als de verschillende Blizzards. Maar ook de verschillende shakes zijn verschrikkelijk lekker daar. Ook zijn we nog een paar keer bij Coldstone binnen geweest en ook dat blijft goed smaken (maar voor mij niet beter dan de Dairy Queen).

- De periode juli is een hele warme periode, maar dat wisten we van te voren wel. Maar dat het zelfs in New York, Washington en de rest van de trip rond de 35 - 40 graden zou zijn, daar hadden we niet op gerekend. Wat was het WARM zeg, niet te geloven. Het is geen dag onder de 30 - 35 graden geweest, alleen de allerlaatste dag in Atlanta. Dus we hebben veel gedronken en ook weer (heel) veel uitgezweten. Helaas hebben we weinig keus als we een lange vakantie willen; we zitten aan de schoolvakanties vast.

Bedankt voor al het meelezen en de vele leuke berichtjes die jullie hebben achtergelaten; dat is altijd weer erg leuk. Ik had 142 volgers en dagelijks meer dan 400 page-hits. En volgens de ‘bezoekerteller’ heb ik bijna 30.000 hits gehad; dat is echt veel !

Inmiddels zijn Denise, Joey, Chloë en Levi weer in het land; gisteren na een prima vlucht met Martinair in Nederland aangekomen. Levi had de hele vlucht geslapen (tot een half uur voor de landing) en Chloë bijna heel de vlucht, ideaal dus. Ook zij hebben nog een heerlijke paar laatste dagen gehad. Binnenkort gaan we nog met de photopass foto’s aan de slag, en dat zal ook wel weer genieten zijn. Ik wil 1 foto jullie niet onthouden hiervan:

Chloe en Tink

Inmiddels is het werkzame leven weer in volle hevigheid over me heen gestort en lijkt de vakantie helaas alweer een tijdje geleden (alhoewel nog wel vers in het geheugen natuurlijk) … En de volgende US vakantie laat waarschijnlijk ook wel weer even op zich wachten, maar plannen kan altijd natuurlijk ;-) ! Dan laat ik in ieder geval weer van me horen. Hiermee komt dit weblog weer ten einde !

28 reacties:

Kelly, Laura & Maria zei

Elke dag trouw de blogjes gelezen, en nu dan tijd voor een reacties! Ontzettend bedankt dat je ons zo hebt laten meegenieten van jullie prachtige reis! Heel veel geluk voor jullie gezin en familie in de toekomst en wie weet tot de volgende blog!

SenT zei

Bedankt dat we je gans de reis hebben mogen volgen want tenslotte geef je toch een inkijk in je privé-leven. En trouwens wat voor één: ik had de indruk je huwelijk vanaf de eerste rij te kunnen meevolgen. Nog van harte gefeliciteerd!!!

Je blog is leuk en leerrijk: ik heb er enkele tips voor onze reis naar Florida uit kunnen halen.

Nog veel plezier met het voorbereiden van de volgende trip en geniet nog van de witte broodsweken!

SenT

Monica zei

Jammer zeg dat jullie vakantie alweer ten einde loopt. Maar jullie hebben inderdaad ook een geweldige reis - en natuurlijk ook de trouwervaring - gehad. En dan blijven de herinneringen, reisblog en natuurlijk de vele foto`s over. Wij hebben nog twee weken te gaan dus kunnen nog even vooruit. Leuk dat je ons blijft volgen....
Groetjes,
Monica en familie!

Fam Verkoelen-Roeland zei

Het is ongelooflijk hoe snel het allemaal voorbij gaat. De herinneringen neemt niemand je af :)
Blog was zalig ineengestoken, mooi neergepend ook. Prachtige foto's en nu ook een nette samenvatting.
't Is wennen om terug in je routine te geraken in je geboorteland, bij ons is het nog steeds een probleem !!
Bedankt voor het mogen meelezen en bij een volgende blog ben ik graag weer van de partij.
Groetjes en prettig weekend,

Hilde, Jurgen en Michael :)

minekegerrit zei

Bedankt voor het mogen meelezen van al jullie belevenissen.
Heerlijk dat je ons ook hebt laten meegenieten van jullie huwelijk.
Heel veel geluk nogmaals voor jullie allemaal.
grtjes Mineke

famscheepensgoesorlando zei

wat een mooi slot foto van chloe ( da puntje weet ik nie hoe dat moet :-) ) where dreams come true verwoord dit absoluut...
een prachtige reis en een prachtig blog...een prachtige trouwdag en een prachtige bruid..... tja wie heeft hier nou nog woorden voor...
en herrinering voor je leven voor allemaal...
bedankt dat ik mee mog genieten ik heb genoten van al dat..PRACHTIGS

Karen aka Cloggie68 zei

Jullie maken altijd bijzondere reizen (voor zover ik ze heb 'meegelezen' maar deze had natuurlijk echt een gouden randje! Heel speciaal om ook iedere ochtend weer even mee te mogen genieten, dank jullie wel!!

Ronald zei

En zo komt er een eind aan een hele mooie en bijzondere reis.

Bedankt dat we mochten meegenieten.

Gr Ronald

"Rick, Sunshine State" zei

Wat een mooie afsluiting weer, geheel in stijl. Mag ik jullie bedankt voor het enorm leuke blog waar echt heel veel werk in zit, en wat erg leuk leesbaar is.

Voor een volgende vakantie ben ik zeker weer volger!!!

Enne die auto... ;-))

kimmie zei

Jammer dat het weer ten einde is..heb elke dag heerlijk gelezen over jullie avonturen. wat een vakantie zeg een droomvakantie met alles erop en eraan... Huwelijk, dieren you name it.. GAAFFF.
Dank jullie wel voor deze pret

groetjes Kim(mie)

Nancy. zei

En zo komt er een einde aan een wel heel speciaal blog.....we hebben ervan genoten!!

Bedankt dat we mee mochten genieten!

Saskia zei

Ook namens mij hier in het uiterste zuiden van het land heel erg bedankt voor de leuke verhalen iedere dag, ik heb genoten. Ben blij dat we over een week zelf richting Florida gaan anders zou ik nog in een zwart bloggers gat vallen.......

Gr. en tot een volgende reis...

Teleton zei

Waauw, wat een reis. Strak gepland en toch met ruim voldoende flexibiliteit en improvisatie. Iedere dag weer spannend en afwisselend, voor reiziger en thuislezer. Dat leverde dagelijks een informatief en persoonlijk verslag op. To the point, warm (zelfs romantisch!) en met humor waar wij echt van genoten hebben. Dank en complimenten, Lidy & Ton

Roberto en Wendy zei

Ook wij hebben elke dag jullie blog updates gelezen, en hebben er werkelijk van genoten! Bedankt hiervoor. Hopelijk zien we jullie terug op onze blog !

Groetjes

Hans zei

Bedankt voor de gezelligheid, we hebben elke dag met veel plezier meegelezen en ik benijd je discipline om elke dag met een verslag op de proppen te komen, daar kan ik nog wat van leren.

Tot de volgende vakantie!

Sonja zei

Ik moet toch wel toegeven dat ik jullie verhalen iedere morgen mis om te lezen. Jullie hebben echt een SUPER vakantie gehad en zoveel gedaan en gezien. Nogmaals dank voor het mogen meegenieten en ook ik ben een volgende keer zeker weer van de partij.

Ta2 Gerrit zei

Zo, net even de laatste 3 dagen bijgelezen van deze supervakantie.
Prachtig omschreven ook, met als hogtepunt natuurlijk jullie echtverbinding, waarvoor nogmaals proficiat.

Nog bedankt voor de tonijntip, die zal komende week zeker nog een keer gebruikt worden.

Twinmom1995 zei

Leuk dat we hebben mogen meelezen met jullie onvergetelijke vakantie.
Bedankt hiervoor. Tot de volgende vakantie.

de Welsumpies zei

Ook wij hebben genoten van je blogs.
Het was alleen maar genieten.
En het slot van deze vakantie staat er nu dan wel, maar ik weet zeker dat er in dat hoofd van jou alweer wat broedt.
En de foto van Choë is echt super.

Heel veel liefs van ons.

Jaja het heeft even een dag geduurt voordat ik reageerde:)

Aggie zei

Jullie kunnen terug kijken op een prachtige reis, met als kers op het toetje, jullie mooie bruiloft!! Wij zullen jullie verhalen gaan missen. Tot de volgende reis maar weer! Hoe is het met de DS van Matthew afgelopen? groetjes van Aggie

Pieter en Petra zei

Hey Robert-Jan, Yvonne & 'de mannen' ,

Nogmaals bedankt voor de prachtige verhalen die ons 4 weken lang aan de pc hebben gekluisterd. Jullie waren bij ons echt het gesprek van de dag.

De villa op Accadia Estate zag er mooi uit, dus die komt ook op ons lijstje. ( Bij ons is plannen een continue proces, haha ! )

En wat de huurauto betreft, ik hoop toch wel op een gratis upgraden naar een Suburban ;-)

Nog 5 weekjes, dan zal ik het weten...

Groetjes,
Pieter & Petra "PenPe"

Marja zei

Natuurlijk wil ik jullie ook nog bedanken voor het mee vieren van jullie vakantie en om ook een klein beetje bij jullie trouwen te mogen zijn.

Het was heerlijk om in de ochtend te beginnen met het lezen van jullie verhaal, en vooral in het begin toen wij zelf nog in Nederland zaten baalde ik als ik naar mijn werk moest en dus geen tijd had om de lange verhalen te lezen.

Nu dan weer het "werkelijke leven" maar er komt weer een tijd van Bloggen, wanneer, we wachten af!!

Groetjes Marja

De Steijntjes zei

Ook namens Desteijntjes bedankt voor een geweldige blog!! We hebben genoten en vonden het heel bijzonder "getuige" te mogen zijn van zo'n feestelijke vakantie.

Dat er nog maar veel mogen volgen ;). Tuurlijk in een iets andere setting dan deze keer. Jullie zijn nu getrouwd, maar in de USA is het heel gebruikelijk om ieder jaar je huwelijksbeloften te vernieuwen. Ik zou zeggen, GEWOON DOEN!!!!

Leuk voor jullie en voor je volgers ;). Want het leek wel een liefdesromannetje.

Nogmaals ontzettend bedankt voor het meelezen met deze prachtige, leuk beschreven vakantieblog.

En die DS, tja, dat wordt hard sparen. (Maar ik begreep dat Pa na het gebruikelijke standje alweer overstag is gegaan??!?!)

Anjo zei

Hallo!
Wat hebben jullie een geweldige reis gemaakt!
Ik ben net terug van mijn reis naar Italië (ook mooi!) en lees alles nu pas.
Ik wil jullie nog van harte feliciteren, jullie zagen er echt allemaal prachtig uit!
Veel geluk!
groetjes Anjo

alberdina zei

wat een leuke foto van de 2 elfjes! met veel plezier gevolgt en we wachten op het volgende verslag!!!!!!!

marlous zei

En ze leefden nog lang en gelukkig.....

Liefs,
Marlous

Marjol zei

Nou, spuit elluf gaat ook nog even reageren hoor... ;)

Ik heb vandaag het hele reisverslag gelezen, van dag 1 t/m de nabeschouwing, wat een werk zeg, haha! Maar natuurlijk ook weer een superleuk verslag. Ik heb weer genoten van al jullie belevenissen in de grote steden, natuurparken en daarna weer heerlijk in Orlando.

Wat een geweldige vakantie hebben jullie gehad!!! En hoewel ik tussendoor jullie al wel een keer heb gefeliciteerd met jullie huwelijk: bij deze nogmaals van harte gefeliciteerd. Dat ziet er wel echt uit als een droombruiloft daar! :)

Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag!

Groetjes, Marjol

pumi1000 zei

Het blog was erg leuk om te lezen en vooral te bekijken met de vele foto's.

Vooral de bruiloft erbij maakt deze reis onvergetelijk voor jullie!!

Vooral om zo'n reis met je hele gezn te kunnen beleven is fantastisch.

Florida heeft ook op ons (weer) grote indruk gemaakt.